{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.224 visninger | Oprettet:

Hjælp til Elektronisk håndbremse {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Har en Passat 3c fra 07. Den blinker i håndbrems knappen og i instrumentet. Og når jeg trykker på knappen kan jeg godt køre motorene køre men kan ikke køre nogensteder.

Når man kan høre motorene køre så kan det vel ikke være dem der er problemet vel? For de er pænt dyre smiley

Eller er det bare knappen der skal udskiftes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Elektronisk håndbremse
  • #1   3. jan 2016 Prøv at grund justere den og udlæs fejl smiley

  • #2   3. jan 2016 Bliver lidt svært at udlæse fejl når jeg ikke har noget til det. Og kan ikke komme nogen steder med bilen smiley men har taget knappen ud og så må jeg købe en ny og se om det er det.

    Men er det noget med at man skal opdater softwaren ?


  • #3   3. jan 2016 Hvis du trykker på knappen og motoren kører, virker både knap og elmotorerne bagi, men om begge elmotorer virker, det er det store spørgsmål, men som Jakob A skriver tester på og en grundjustering måske.

  • #4   3. jan 2016 Hvordan opstod problemet ? Var det der bare fra den ene dag til anden eller har du skiftet bremser bag på eller noget ?

  • #6   3. jan 2016 spørg pænt efter en venlig sjæl der har en tester, i stedet for at skyde med spydige kommentarer

  • #7   3. jan 2016 Tak jeg prøver med tester om nogen kan hjælpe.

    Angående hvordan det skete var da jeg parkerede bilen med håndbremsen aktiv. Der har så været minus grader og tror det var derfor. Har ikke skifter noget bagi, og det skete bare lige pludselig.


  • #8   3. jan 2016 Hvornår er bremser sidst serviceret

    Kan være de er frosset fast


  • #9   3. jan 2016 Har du prøvet at køre frem selvom bagbremsen skulle være "sluppet" Ved ikke om klodserne kan være slidte så meget så elmotoren kan køre så "langt ud" at de ikke kan gå tilbage? Det er der sikkert andre der kan svare på smiley

  • #10   3. jan 2016 Dennis har ikke serviceret dem siden jeg købte bilen for 1,5 år tilbage

    Torpedo jeg har prøvet køre frem og tilbage og den sidder bare fast. Nu er der også meget koldt, men det burde vel ikke kunne lade sig gøre? Når det er elektronisk tænker jeg. ?

    Der er ikke andet for med en tester. Bare mega trælst når man skal til et møde og nu er nødt til at tage offentligt transport 80 km væk smiley


  • #11   3. jan 2016 Og så i sådan et møgvejr, føler med dig smiley

  • #12   3. jan 2016 Mener håndbremsen skal slippe af sig selv hvis man tager sele på og begynder at køre har du prøvet det ? smiley

  • #13   3. jan 2016 Du burde få den serviceret
    mindst 1,gang i året.

    så,de ikke ruster sammen
    og i dør når nu det er med,elektrisk
    håndbremse.

    så kunne du undgår problem som nu


  • #14   3. jan 2016 Man får da ikke serviceret bremser før de er nedslidte, og hvorfor skulle du serviceres oftere fordi de har elektrisk parkerings bremse?

  • #15   3. jan 2016 når man sercivwr bremser

    skulle,man,dem af
    rense og smøre den

    så alt virke som,de skal

    gør man ikke det
    riskere man de ruster sammen
    så de ikke virker

    og så,kan de slides hurtige
    og bliver dyre og holde bremserne


  • #16   3. jan 2016 lige som resten af bilen
    bør serviceres.
    så holde det længer

    og bliver ikke så dyrt for man behøver ikke altid skifte stumperne ud.

    men kan,nøjes med,og smøre den
    for at holde gang i dem



  • #17   3. jan 2016 Du skal bare skifte din håndbremse kontakt, så virker det igen. Mener de koster omkring 2-300kr og alle VW forhandler burde have dem på lager da det er et meget kendt problem at de kontakter bliver slidt og går til. Min gjorde nemlig det samme og tilsidst så ville kontakten ikke rigtig slippe bremsen, som din hellere ikke vil.

    Husk at opdatere os om løsningen på det når du når så langt, held og lykke.


  • #18   3. jan 2016 Og grunden til at han skal tjekke op på sine bremser bag ved især er, at fejlen ligger i, aluminiums caliberen som plastikhuset, til motoren sidder på irrer og udvider sig, så plastikken flækker. Derved kommer der vand/fugt ind i motorerne, som i denne situation højest sandsynligt er frosset eller rustet sammen. Har skiftet tonsvis af motorer og caliberer på den bekostning.

  • #19   3. jan 2016 Tak for svarene. Jeg prøver i første omgang at skifte kontakten da det er billigts.

  • #20   3. jan 2016 Tja samme fejl skete på vores Renault, det kostede 1 ny kaliber da man ikke mener at det var muligt kun at skifte selve motoren,( pengegriske bilforhandlere) iøvrigt endte jeg med at pille motoren af den nye kaliber og monter på den gamle.

  • #21   4. jan 2016 Få nu en tester på istedet for at gæt... Så kan du se om knappen virker ..

  • #22   4. jan 2016 Der er kommet tester på og der blev fundet 4 fejl på kontakten. Og højre caliber/motor åbner ikke. Om det skyldes den er frosset fast eller i udu ved jeg ikke i nu. Men kontakten henter jeg kl 13 så prøver jeg det.

  • #23   4. jan 2016 Ny kontakt på hjælp ikke på problemet. Den aktiver ikke højre side. Så det er kaliberen/motor der er gået. Fandme skønt lige at skulle bruge 5000 kr inkl montage på det pis.

  • #24   4. jan 2016 Okay og det kan ikke være en ledning ned til ? smiley

  • #25   4. jan 2016 En af de taxaer jeg kørte i havde et problem sådan at den låste det ene baghjul ligesom du siger der. Der var kun en vej frem og det var at få bilen til at arbejde med det låste hjul og "tvinge" håndbremsen fra.

  • #26   4. jan 2016 Vi har prøvet at lave om på strømmen via en tester for at åbne den. Men når motoren ikke fungere er der intet andet at gøre end at skifte den. Jeg er nu mest fortaler for en bil med alm håndbremse. Tænk sig hvis man var sydpå med bilen eller skulle til et vigtigt forretnings møde om morgen og så vågne op til sådan noget fordi det lige pludselig sker. Syntes virkelig det er skidt lavet når man intet kan stille op. Ikke nok med den skal grundjusteres og slette alle fejl. Det jo ikke noget man bare lige kan gøre selv medmindre man har værktøjet til det. Så havde det været nemmere med en alm håndbremse. Og det bliver min næste bil med. Alt det elektrisk pis holder jeg mig langtfra, selvom en Passat er en dejlig bil og ikke har fejlet noget før nu. Men jeg bryder mig bare ikke om at man er låst fast når det er eletrisk, og man ikke kan køre den til den nærmeste mekaniker at de selv skal komme på stedet og ordne det. Heldigvis fandt jeg en der boede 2 km væk. Men alligevel. Tænker mere på fru Jensen. Det kan jo gå hen og blive voldsomt dyrt for sådan en ældre person som intet kender til noget.

    Jeg plejer at kunne lave mine egne biler selv, så det er et nederlag for mig at skulle opgive og må se til fra siden pga deres pis system. Beklager mit sure opstød, men jeg takker for jeres svar og forslag smiley


  • #27   4. jan 2016 Derfor jeg stor set ALDRIG bruger det der elektroniske pis og fx bare lader bilen stå i p hvis at det er automatgear

  • #28   4. jan 2016 Lad nu være med gøre det til en videnskab. På min blev der også fortalt om hvor svært og umuligt det hele var uden tester og specialister, men fakta er at det tog under 10 min ar skifte motoren uden brug af tester og på trods af at man ikke mente man kun kunne skifte motoren uden kaliber, da de var kalibreret til hinanden.

  • #29   4. jan 2016 Bjørn det jeg mener med at man intet kan stille op hvis uheldet skulle ske hvis du befandt dig et sted hen. Den er jo heller ikke billig sådan en motor. Derfor er jeg mest til biler uden elektrisk håndbremse. Men problem solved. Jeg blev ihvertfald det kloger i 2016.

  • #30   4. jan 2016 #29 Sådan er det jo med alt. Man kan ikke konstruere en bil hvor Hr. Pilfinger kan skrue på alt. Det ophørte i løbet af 80'erne.

    Med alt den elektronik der er i biler nu om dage, er man nogle gange låst til det sted man nu engang befinder sig, hvis det fejler. Hvis ikke man kan acceptere det, skal man ikke have en 10 år gammel VW.


  • #31   4. jan 2016 så kan man jo blive ved haha... hvorfor er en benzin pumpe elektrisk det kan jo gå i stykker var det ikke bedre med en fodpumpe ??

  • #32   4. jan 2016 Hi hi. Den var nu meget god

  • #33   9. jan 2016 Så er den fandme gal igen. Fik skiftet kontakt, ny motor i højre side. Og denne gang har jeg ikke brugt håndbremsen pga frost osv. Men bare sat den i 1 gear. Pludselig imens jeg køre melder den håndbrems fejl.

    Der blev udlæst og slettet fejl, grundjusteret og det hele. Eller må mekanikeren ikke har Gjort det rigtigt ?


  • #34   9. jan 2016 Hvis ikke han har fået renset stikket til motoren ordentligt og fået skubbet det ordentligt på, kan den godt køre det nummer der. prøv at tjek om stikket sidder fast på motoren

  • #35   9. jan 2016 Okay prøver tak

  • #36   14. maj 2018 Fandt du ud af hvad problemet var efter sidste forsøg?

Kommentér på:
Hjælp til Elektronisk håndbremse

Annonce