{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

Meget langsom Corolla {{forumTopicSubject}}

Hej bg. Det drejer sig om en Corolla E90 1.3 XL fra 89. Altså karburator motor. Den har lige rundet 200.000 Problemet er at den er blevet så langsom i acceleration den næsten ikke kan slæbe sig selv mere. Den var temmelig langsom i forvejen da jeg købte den for et par år tilbage men det er blevet helt slemt nu. Den har økonomi måler som skifter fra grøn til rød når man giver gas. Normalt skiftede den kun til rød ved hurtig acceleration. Men nu står den faktisk næsten kun i det røde bare for at få bilen til og trille. Nærmest som at køre på flade dæk. Bremserne hænger ikke. Og har lige skiftet benzinfilter, luftfilter og tændrør uden forandring... Nogen der kan have nogle bud på hvad der skal til for at vække lidt mere liv i skidtet... På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget langsom Corolla
  • #2   9. jan 2016 bliver bilen kun brugt til by kørsel?

    har selv haft en magen til dog i 5 dørs men hvis du primært kører by så smid den på motorvejen og giv den noget gas...

    hvornår har den sidst været serviceret evt luft filter. og nu du siger det er karburatoren modellen så prøv og rens den samt evt giv den noget bell ad eller lignende produkter i tanken for at rense systemet


  • #4   9. jan 2016 Ole E: Har ej prøvet Kompressionstest. Havde jeg ikke tænkt på... Skal da lige prøves imorgen. Mike A: Kører 60 km om dagen, kun landevejskørsel. Christian:) fis af...

  • #6   10. jan 2016 Udstødningen kan være tilstoppet, prøv at stikke en pind ind i bagpotten og se om du kan fiske noget "løst" ud..
    Havde en Carina 2 fra 1991, hvor udstødningen inde i, falt sammen..


  • #7   10. jan 2016 Har prøvet danskvand i indsugningen uden held. Der er komplet ny udstødning fra start til slut. Så det kan heller ikke være det...

  • #8   10. jan 2016 Den er gået fra standart, 0 til 100 som lyder på 11,7 sekunder via bilmodel.dk til ca 30 sekunder. Og motoren har som sagt kun gået 200.000 Der er et eller andet som holder bæstet tilbage.

  • #11   10. jan 2016 Ja intet el. men ca 78.000 km. vacum slanger. Det skal endda lige siges at jeg i sin tid måtte fjerne en vacum slange som går ind bag i karburatoren fordi med den kunne motoren hverken stå i tomgang eller tage gas overhovedet... Foruden det står tomgangen alt, alt for højt når bilen er kold og for lav når bilen er varm... Karburator duer bare grr...


  • #13   10. jan 2016 Ole E: Den er med rem. Og den ser ganske fin ud. Men om den står rigtig aner jeg ikke... Går jeg vel ud fra. Den skulle gerne være sat på af autoriseret værksted før jeg købte bilen.


  • #15   10. jan 2016 Ole E. Jeg elsker karburator... Men for meget vacum ødelægger meget synes jeg. Åbner man mit motorrum er der slanger overalt. Og underlige plastic dåser imellem slangerne som jeg ikke aner hvad er... Men intet er utæt...Noget så simpelt som karburatorer skal ikke gøres så indviklet


  • #17   10. jan 2016 Ole E: Remmen har ca. gået 50.000. Har haft en tændingspistol på og tændingen står som den skal. Benzinforbruget er steget med at jeg skal trykke hårdere på gaspedalen for at komme frem af. Også derfor økonomi måleren efterhånden kun står i det røde. skal nedgeare bare for at trække op af en lille bakke.

  • #18   10. jan 2016 Hehe... Men i min verden er karburatoren stadig lækkerier... Såen en 4 portet på min amerikaner er vejen frem. Godt nok kun 3.5 km pr liter men hva fanen...


  • #22   10. jan 2016 Har selv en kompressionstester. Så det er det første jeg kan prøve... Men hvad består en tæthedstest så af?

  • #23   10. jan 2016 Håndbruser smiley

  • #24   10. jan 2016 Ventilerne kan vel justeres... Men det er nok ikke noget jeg selv kan gøre... Der er i hvert fald ikke noget der tigger...

  • #26   10. jan 2016 Stakkels motor. Den er jo antik hehe... Men ok hvis det er det der skal til... Finde en reserve motor er jo nok umuligt...


  • #28   10. jan 2016 hmm... Men den har jo intet gået... Fra år 2000 til 2014 har den kun gået 19.000km. Sikkert det der har slået den ihjel...

  • #30   10. jan 2016 ja så vidt jeg ved... Har overvejet at købe ny karburator. Men bilen skal skrottes om 2 år. Har lige synet den. Bundet på bilen er i orden. Men der er efterhånden ingen inderskærme mere. Så at ofre penge i den er heller ikke noget man gider... Men gider heller ikke gå fra 0 til 100 på et 3 cifret tal...


  • #32   10. jan 2016 enig, men den har altid været langsom. Og købte den af en ældre dame som har haft den fra ny. Så har altid givet det skylden for at den var kørt død og at koblingen har set bedre dage haha... Men når den ligefrem bliver mere død af at jeg kører den, fatter jeg hat af... Kører normalt. Hverken råddent eller kedeligt. Men bare det at jeg bliver nød til at fjerne en vacum slange fra karburatoren for at få motoren til at gå... Der er vel en grund til at den sad der til at starte med. Kan ikk finde rundt i det vacum system. hvis der overhovedet er et system med det


  • #34   10. jan 2016 Kunne være fedt hvis det bare er sådan en dum bagatel... Men en ting jeg godt gad vide. Det er de der plastic dimser der sidder melem vacum slangerne. Hvad de gør og hvor man kan købe nye. Om det er en form for ventiler...


  • #35   10. jan 2016 Om ikke andet så vil jeg have skaffet et pakningssæt til karburatoren og så prøve at rense skidtet. Måske nye dyser, hvis det kan skaffes

  • #37   10. jan 2016 som om den kan gå værre hehe


  • #39   10. jan 2016 Lige de toyotaer med karburatorer, lige før de fik sprøjt, er noget japanerne har skabt i vrede,,
    1. Hvis økonomimåler lyser rødt, er slangen til vacumdåsen enten utæt eller hoppet af( mener den sidder på højre støddæmpertårn) eller din indsugningssystem er utæt, den måler jo på vacum i manifold..
    2. Der sidder som du siger vacumslanger over alt, og 4-5-6-7-8 vacumdåser, ikke pil ved noget medmindre du har markeret alt op,eller har et diagram over dem.
    3 karburatoren er lidt som på en motorcykel, med vacumspjæld, kan ske membranen er utæt, men sp plejer de at være svære at starte.


  • #41   10. jan 2016 Jeg havde i mine unge dage samme model og motor, ved tandrems skift blev den stillet forkert og medførte en meget død motor med samme syntomer som du nævner, så jeg ville få tjekket tandremmen om den står på mærkerne.

  • #42   10. jan 2016 Få styr på vakum slanger og dåser, det er helt sikkert der problemet ligger.
    Ventiler er nemme at stille på sådan en 12 valve, kan bare ikke lige huske målene på dem, men få det gjort også.
    Find evt en "gammel" toyota mekker på det nærmeste toyota værksted, og hør ham hvordan vakum skal sidde, det er nok de eneste der kan finde rundt i det.
    Når sådan en ee90er er justeret rigtigt går den nu meget godt.

    mvh Søren


  • #43   10. jan 2016 det er din karburator der er trist den får nok alt for tyk blanding det chokersystem der er på dem holder ikke evigt jeg har haft og rodet med flere af dem forhen kunne man købe et rep sæt til dem ved dog ikke om det kan fås mere
    mvh jesper


  • #45   10. jan 2016 Jeg undskylder på forhånd hvis det er nævnt men gad ikke læse alle de kommentar igennem ..

    Det lyder som om den er hoppet i tand remmen..


  • #46   11. jan 2016 Tjek strømfordeleren og tændingstidspunkt med tændingspistol, den tænder lidt senere ved højere omdr. måske har den sat sig så den ikke trækker ordentligt ved lave omdr. altså tænder for sent.
    Du kan også se en del på tændrørene.


  • #47   12. jan 2016 karboratoren er jeg næsten 100% sikker på det er. http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1989/corolla/ee90r-aehnsw/3_151520_056/tool-engine-fuel/2103_carburetor?short=&sh=90079-11001&ok=OK . Det store stempel i siden af karboratoren har en tendens til at sætte sig fast.

Kommentér på:
Meget langsom Corolla

Annonce