{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.049 visninger | Oprettet:

Motor kan ikke holde varmen? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Her i den lidt koldere tid har min bil svært ved, at holde varmen.
Den bliver varm i løbet af 7-8 km (78 grader motortemperatur og normal kølervæske temperatur - 3 pinde, ud af 8). Dette er dog på motorvej ved en 90-100km/t.

Hvis farten bliver sat ned til omkring de 60-80 mister den varmen. Jo langsommere jeg kører, jo dårligere holder den varmen.
ved kø kørsel ved cirka 60 km/t falder motortemperaturen til 65 grader og der er kun 1 (ud af 8.. 3 er normalt) pind i kølervæsketemperatur.

Den varmer fint i kabinen, allerede efter cirka 5 min.

Er det termostaten der er ved at være træt?

Ps. Om sommeren bliver den ikke mere end 80-83 grader i motortemperatur.

Bil. Smart 0,8 cdi 45hk '08 smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor kan ikke holde varmen?
  • #1   17. jan 2016 hvad ligger du og køre så langsomt på motorvej for?!?

Op med farten det kan være det hjælper..

• #2   17. jan 2016 #1:
    Som han skriver, ved kø-kørsel. Tænker det er smart nok, så kører man jo ikke ind dem foran smiley

• #3   17. jan 2016 Vil også byde på termostat

• #4   17. jan 2016 helt sikkert termostat...

• #5   17. jan 2016 Det er udelukkende fordi, det er koldt, og en meget meget lille diesel kværn.. Tror som sådan ikke den fejler noget, havde det været thermostaten ville den ikke kunne blive varm ved 90km/t.

Motoren ligger bag i, så der er lidt med varme tab gennem slanger osv.
    Skal jo ikke udelukke der er tale om en defekt thermostat, men tvivler på det. Men prøv at skifte den, se om det hjælper.

Men bare lige for at nævne det, er det lidt noget lort på dem der smiley

Hvis den motor ikke får lov at arbejde, laver den på ingen måde noget varme.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   17. jan 2016 sæt et stykke pap eller lign. for det halve af køleren ....

• #7   17. jan 2016 Der er ikke noget galt med den... Ved godt det lyder mærkeligt men den virker som den skal gøre.. Du kan sætte en andet termostat i den for der findes to en til "sommer" og en til "vinter" men den gør bare at til sommer bliver den mere varm end den plejer.. Også er du på den igen.. Ellers skal du skifte hvergang du skifter dæk men det er jo heller ikke holdbart, der sker ikke noget ved at forsætte som den er nu og hvis du ikke vil skifte den hele tiden er det den bedste termostat af køre med hvis man skal vælge at køre med en af dem

• #8   17. jan 2016 Jeg takker for svar. Jeg kunne heller ikke få det til at passe, netop fordi den bliver hurtig varm og holder varmen når man kører. Det er kun når den slapper af, at den ikke varmer. Og ja det er jo netop en lille diesel, der nemt mister varmen.
    Jeg prøver dog med et stykke pap foran køleren. Kan være det giver lidt smiley

Kommentér på:
Motor kan ikke holde varmen?

Annonce