HJÆLP HJÆLP - Salg af bil i omsynsperioden. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har en bil der kom til syn d. 23 december men blev ikke godkendt og der blev så givet en måned til omsyn. Da jeg hverken har økonomi eller tid til at lave de ting, satte jeg den til salg. Hvis der var en der kunne lave den, så var det jo fint. Idag var der en køber.
Da vi satte os foran computeren her og skulle igang med ejerskiftet var det ikke muligt. Jeg får beskeden der hedder "Kørertøjet har ikke et gyldigt syn".
Jeg er klar over at omsynsfristen ikke udsætter synsfristen. Men, hvis manden her kan lave bilen inden d. 23 januar som er fristen, hvad delen kan man så gøre mht ejerskift? Skal den afmeldes først?
Jeg ringer til skat imorgen, men hvis nogen af jer ved noget om emnet så giv meget gerne lyd.
På forhånd tak.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 400 Svar: 4.997
Du skal selvfølgelig bare sørge for at du har fuld dokumentation på nye ejer, så er der intet problem der..
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.378
LAD VÆRE med at lade køber køre afsted med din bil med pladerne på.
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.221
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 114
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 400 Svar: 4.997
Jeg har engang solgt en bil, hvor jeg havde papirene i orden, der blev lavet tankfræsere, kørt over storebæltbroen med en ikke brugbar brobiss, samt bilen var set ved et forsøg på tyveri af en bil, tankerne sendte mig regninger, hvor jeg snakkede med dem og kunne bevise bilen var solgt, hørte aldrig fra dem mere, broen samme historie, politiet fik kopi af min slutseddel, også var den fis slået. Der er en grund til at man KAN lave slut sedler, fra fx FDM osv. det er for at have sit bagland iorden! I følge loven, har nye ejere af bilen 3 uger til at omregistrere, hvis dette ikke er tilfældet, så har man IGEN slutseddlen til at kunne tvangafmelde bilen hos skat.
Har efterhånden eget mange biler, og har aldrig hængt på nogen bøder osv. fordi jeg netop sørger for at have papirene iorden!
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Du hænger ikke på klip. Kun fartbøder under 30%.
Men med en slutseddel hæfter man ikke for noget som helst
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
I det her tilfælde kan den så ikke omregistreres, jeg havde taget pladerne af den og givet lidt rabat, gider ikke bøvle med det andet, det er sku dumt.
HJÆLP HJÆLP - Salg af bil i omsynsperioden.