{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af Bmw E60 525i
  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #2   26. jan 2016 Jeg kan fortælle dig, at jeg solgte en E60 525iA fra 2004 med 192.000 km på klokken til en eksportvirksomhed for 101.000 kr. sidst i November.

• #3   26. jan 2016 Ok lidt svært at finde ud af da priserne svinger så meget ved forhandlerne.

• #4   26. jan 2016 Nu skriver du at du ikke behøver svar fra skat .
    Så lukker du jo øjnene for det faktiske svar, da Skat altid tjekker hvad de vurderede den sidst importeret til .

• #5   26. jan 2016 Ja og det var jeg inde og tjekke og den sidste de vurderede kostede 83000 i afgift. Det var mere hvis nogen har importeret og hvad de gav i afgift?

• #6   26. jan 2016 Ville det ikke være et bedre køb og vælge en 530 diesel ?

• #7   26. jan 2016 Er ikke så meget for diesel.

• #8   26. jan 2016 Hvad nogen har givet i afgift - jamen det kan du jo netop se på skat.dk i tidligere vurderinger..:)

Så de "nogen" du leder efter, er jo netop på skat.dk..

Og som andre har skrevet, så tag en forhandler snitpris ud fra årgang og KM.. Der tager du så ca 60% og så har du afgiften. Alternativt er der jo en side som Quickimport hvor du giver omkring 400 Kr. for at kende afgiften inden du overhovedet henter bilen. Det er en fuldgardering jeg ville benytte i hvert fald..

• #9   26. jan 2016 Ja ja det ved jeg godt men der svinger det også. Jeg har for et år hentet en E46 Touring fra 04 der havde gået 123000 der gav jeg 45.800 kr i afgift. Jeg var inde og se på skats hjemmeside der er der en der har importeret en fra 2003 der har gået 183000 og han gav 49000 i afgift og det er endda efter den nye lov og det hænger sku ikke helt sammen.

• #10   26. jan 2016 Efter den nye lov? Altså mener du med afgiften? Den er jo først trådt til fra 17. Januar skal du huske.. Derudover så har det ikke meget at sige på en så gammel bil at afgiften er ændret med 30% jo..

• #11   26. jan 2016 Men du kan aldrig vide dig sikker.. Jeg har et endnu vildere eksempel.
    Jeg hente en E36 320i Coupe fra 1994 i OK Stand med 190000 KM. Jeg gav 37000 I afgift.. De ville have 41000 til at starte med, og jeg kæmpede min kamp.
    En jeg så talte med ved et tilfælde havde hentet en E36 328i Coupe fra 97 med 150000 KM ca. og i god stand.. Hold nu fast.. 29000 i afgift.. Det noget svineri, men du er oppe i mod overmagten desværre.

Derfor kan jeg også kun anbefale at bruge de outsourcede fimaer der må bergne afgifter - for de giver dig et svar inden du henter bilen, og så kan du ikke gøre meget mere for at være sikker..:)

• #12   26. jan 2016 #5
    Hvis der var andre der havde importeret en ville det stå derinde .
    Der er KUN skat som bestemmer hvad bilen skal koste når det er privat import .

• #13   26. jan 2016 Hvad med de firmaer der kan Beregne afgiften kan de f. Eks snyde ved at de selv vil have en fortjeneste?

• #14   27. jan 2016 Snyde tror jeg ikke de gør.. Men når man vælger løsningen med hurtig import, så betaler man automatisk lidt mere end normalt måske. De er nødt til at have en buffer overfor skat i sidste ende. F.eks. Quickimport har virkelig solide anmeldelser og omdømme - og det fik man ikke hvis man snød sine kunder.

Jeg har været igennem møllen ved skat flere gange med import, og det ønsker jeg ikke for andre. Det er virkelig uintelligente og ikke altid bilsagkyndige mennesker du har med at gøre. De fleste af dem er blot bog-orme, som kun kan gange, dividere og lægge til. Ordet "mindre" kender de ikke til.

• #15   27. jan 2016 Ja det tror jeg også at du har ret i. Det er fandme svært at blive klog på alt det fis. Men jeg må prøve at få quickimport til at lave en vurdering.

• #16   27. jan 2016 Det er bare at væbne sig med lidt koldt blod og tålmodighed. smiley

Husk også altid at undersøg de danske biler der er tilsalg i forhold til de tyske. De tyske har som regel lidt mere udstyr og er i lidt bedre stand - men der findes nu også danske biler i god stand som er velholdte og med udstyr.
    F.eks:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/525i/25-steptr/2594502

Umiddelbart i god stand, og det er ikke en der ligner en kneppet by-bil.. Prisen er okay, godt med udstyr udover læder.. Tror det bliver svært at finde noget billigere i det tyske - også med kun 157000 KM. Når man udregner alle udgifter såsom penge til at hente bilen, eksportplader, danske prøveplader, syn, toldsyn osv. så bliver det nok ikke meget billigere end det smiley

• #17   27. jan 2016 -Og husk lige at overveje en 530 nu du er igang.. De sidste HK/NM er altså givet vanvittigt godt ud! smiley

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#18   27. jan 2016 Thomas M:

Hvilket udstyr har den 525i? Ud over automatgear, er den fuldstændig skrabet...

• #20   27. jan 2016 Nicolai B: Den har netop automat-gearet som er det eneste rigtig i en 5´er serie. Derudover ser jeg da både navi, sædevarme, multirat, klima(Ser ud til at være det lille), el-sæder, xenon m.m.

Jeg kan ikke rigtig se hvad den mangler udover læder i mine øjne. Med mindre man er 85 år gammel og har brug for PDC og andet af den slags lir.. Soltag ja måske, men så er man da foruden det rust-problem..

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#21   27. jan 2016 Navi business med pilevisning er standard, sædevarme er standard, multifunktionsrat er standard, klima (Én zone) er standard og de delvist el-justerbare sæder er såmænd også standard.

Den er med almindelige parabollygter, så det er ikke xenon.

En E60 er ganske veludstyret i standardtrim, men der er altså ikke noget af det sjove udstyr i den bil. Den fremstår stort set uden ekstra tilkøb som størstedelen af alle andre danske E60'ere.

Kommentér på:
Import af Bmw E60 525i

Annonce