{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.374 visninger | Oprettet:

Billigste måde at have bil på over 2-5 år? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri!

Jeg står pt. og skal til at anskaffe mig en bil. Der er ikke økonomi til noget der minder om en drømmebil, så målet er udelukkende at bruge mindst mulig penge på bil hen over en periode på mellem 2-5 år.

Jeg har pt. 2 overvejelser

1. Afbetaling af en lille Kia bil via f.eks. Kia finans
a) Helst 2-4 år gammel, så man undgår "ud over kantstenen" faldet i prisen. Men stadig år tilbage på de 7 års garanti.
b) Billig vægtafgift, forsikring, benzin
c) Bekymret for hvor meget en bil til f.eks. 90.000 kr er faldet hen over 4 år.
d) Bekymret for om markedet vrimler med minibiler om 4 år, og man derfor vil have problemer med at komme af med bilen (vil kunne give yderligere tab mht salg af bil)

2. Køb af brugt bil (nysynet)
a) Find nysynet bil til måske 10.000 kr. Skrot efter 4 år. Tab ca. 10.000 kr
b) Find nysynet bil til måske 45.000 kr. Sælg efter 4 år til 35.000 kr. Tab ca. 10.000 kr (realistisk? Eller man taber nok mere værdi på 4 år tænker jeg)
c) Dyr vægtafgift, benzin osv (i forhold til f.eks. Kia minibil)
D) Min bekymring her er risiko for at købe brugt bil og løbe ind i en masse mekaniker-regninger. Jeg evner desværre ikke selv at fixe lidt på bilen for at spare lidt penge.

---

Jeg prøvede at regne lidt på det forleden og man laver selvfølgelig en masse vurderinger så udregningerne kan svinge, men ville koste mellem 1300-2000 kr om mdr at have bil (inkl benzin, vægtafgift, forsikring, tab af værdi). Dette var både mulighed 1 og 2.

---

Hvad vil i anbefale? Er der andre muligheder jeg ikke overvejer? Er der nogle ting jeg bør huske/gøre for at opnå en så billig bil som mulig hen over en mindre periode?

Takker for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigste måde at have bil på over 2-5 år?
  • #1   27. jan 2016 køb dig en gammel golf 2er gulpladet nysynet også med en 1.6D i

det KAN ikke gøres ret meget billigere, og du må da kende en gårdsplads mekaniker der lige kan fixe hvis der er et eller andet galt

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #2   27. jan 2016 hvis det er din første bil, så kan forsikring godt løbe op i de 1500-2000kr pr måned alene

• #6   27. jan 2016 Takker for svarene indtil videre, fortsæt endelig med at komme med forslag! smiley

Har haft bil i en del år, men har så været uden bil de sidste 2-3 års tid. Men er vidst elitebilist osv så forsikring er ikke så slem.

Mht. brugt bil, så var jeg lidt upræcis i min post. Jeg forventer ikke at kunne købe bil til 10.000 kr og køre den gennem syn 2 år efter uden problemer. Da jeg prøvede at regne mdr prisen ud havde jeg inkluderet vidst nok 6000 kr årligt i reperation til mulighed 2.

Tak for info mht youtube guider, hehe ja der kan man sku finde meget smiley Men jeg er som sagt ikke den store mekaniker og som udgangspunkt vil evt. reperationer skulle laves hos en mekaniker.

Det lyder til at flertallet mener at det at lease og/eller afbetale af minibil aldrig vil kunne blive ligeså billigt som at købe en billig bil?

Jeg har bestemt ingen drøm om at skulle klemmes ind i en af de små papkasser, men tanken om ingen bekymringer mht. om bilen nu vil starte i dag, eller om man pludselig står og skal betale 5000 kr i mekanikerregninger, ja den er ganske rar synes jeg. Men så står man også med gensalg om nogle år, og hvis det samtidig er dyrere pr mdr, ja så er der ikke meget ved det lige pludselig.

Mht. køb af brugt - hvad vil det koste at få en mekaniker til at kigge bilen hurtigt igennem? Tænker hvis jeg køber en bil til f.eks. 15.000 kr, så kunne man måske godt bruge en 500-1000 kr på at sikre sig at bilen ikke falder sammen efter 3 mdr?

• #7   27. jan 2016 Takker for linkene Tommy, de ser fornuftige ud begge to smiley Jeg holder mig fra alt over 15 år tak smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #8   27. jan 2016 mit lokale værksted tager 500kr for en time inkl moms

• #10   27. jan 2016 jeg blev tilbudt en kia picanto den anden dag til 50k , den er fra 11/12 , så der er 2-3 års garanti tilbage , den overvejede jeg til min søster , meget billigere kan det vist ikke blive at køre .

• #11   27. jan 2016 "9" ingen forhandler kan vist forlange at det bliver udført på mærkeværksted ift garanti. http://www.kia.com/dk/content/faq/service/andet-vaerksted-end-et-dansk-autoriseret-kia-vaerksted/

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #13   27. jan 2016 en bil til 45k, mister yderst sjældent kun 10k på 4år.. Med mindre du så har total renoveret den smiley

Kommentér på:
Billigste måde at have bil på over 2-5 år?

Annonce