{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Køb af bil (håndværker bil) {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står her og skal måske købe ny bil her om 2 måneder.

Jeg har nogle krav til bilen

Den skal helst ikke være mega høj (tænker de der store sprinter der)
Den skal kunne trække 3000kg (men helst 3500kg)
Den skal være 3 m. lang i varerum.
Skal kunne tåle at der altid er fuld læs på og lidt til smiley
Manual gear
Baghjuls træk eller 4hjulstræk ( skal kunne køre i snevejr med trailer)
Pris ca. 300.000 m. moms plus minus lidt

håber i kan fortælle mig lidt om hvad der er bedst på marked lige nu

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil (håndværker bil)
  • #2   28. jan 2016 Jeg har været inde og undersøge sprinter, jeg syntes bare de er ufattelige dyre, men det kan jo være en sidste mulighed vis ikke der er andet.
    Jeg har læst mig frem til at du kan få sprinter med tvillingehjul og uden med 3500kg træk på ?
    hvad er bedst ? jeg tænker selvfølgelig er vægtfordeling bedre på tvillinghjul men koster den en bondegård med sådan et sæt på ?

• #3   28. jan 2016 i øvrigt tror du så at man skal op i den motor størrelse der hedder 3,0 eller kan jeg nøjes med en mindre ?

• #4   29. jan 2016 En Renault Master kunne nu også være et godt bud

• #5   29. jan 2016 VW Crafter. Vi har den helt lange på mit arbejde, den er sku skøn! En og samme bil som mercedesen

• #6   29. jan 2016 vw ligger i samme pris leje som sprinter så ud af de 2 vælger jeg helst sprinteren.
    En Renault vil måske hellere ikke være helt dumt smiley

• #7   29. jan 2016 Transit.
    Har altid være super glad for at køre transit.
    De har en god brugbar kasse.
    God komfort og fint med trækkraft. Men. En ny sprinter er heller ikke dum.
    VW nej tak det der ikke meget forretning og nå deres motoren vil kræve 1-2liter olie om ugen og ny motor for værd 60.000km
    Det bliver dyrt i længden

• #8   29. jan 2016 problemet med transit er bare at vis den skal kunne trække 3000/3500kg skal der tvillingehjul på og det fås kun til den transit med meget højt tag

• #9   29. jan 2016 tror nok alt i alt må jeg kigge lidt dybere i tegne drengen, åbenbart tror jeg kun det er sprinteren der kan klare det ?

• #10   29. jan 2016 Ja hvis du skal køre firma kørsel over 4250 så husk lige at afsætte penge til Tachograf, bliver du fanget af tungvognskontrollen, du har trailer og overlæs, så starter de fra a til z og gennemknepper hver en krone du har.
    Nå men til selve spørgsmålet, ja gå efter en sprinter, men tvillingemontering er ikke et must, men ja hvis du skal køre med overlæs hver dag, så tag tvilligemonteringen. Så holder dine karkasser lidt bedre, også ser det heller ikke så slemt ud i forhold til overvægt, overvej at få den bygget på en 5 tons bagaksel og affjedring.
    Men tag du ned og snak med de forskellige forhandlere, og hør i forhold til opbygning osv med undervogn, Drivlinie osv, og ved sælger intet om det, så er det ikke der bilen skal bestilles. For så får du ikke hvad du har betalt for :)!

• #11   29. jan 2016 Steven A: det afhænger da af hvor langt hjemmefra du kører

• #12   29. jan 2016 Anders N, ja 50 km. Det er godtnok heller ikke meget. smiley

• #13   29. jan 2016 Den regel er jeg helt med på, Men nu ligger mine kunder sådan lige inde for en 20-30 km max. med få undtagelser, men tror næppe det går over 50 km.

• #14   29. jan 2016 Nej det er først den dag man vinder en stor ordre langt væk :).
    Ja jeg vil jo ikke male fanden på væggen, men det kostede min svoger 32000kr i bøde og noget med nogle og 60000 kr til firmaet, (overlæs og mgl Tachograf) så det er bare en overvejelse du skal tage med :)!

• #15   29. jan 2016 den må jeg så tage til den tid, den kan jo blive eftermonteret i bilen

• #16   29. jan 2016 Det kan den nemlig, men folk tænker ikke over det før de står med bøden, men er sikker på det er noget billigere af bilen bliver født med den, men igen, spørg om det ved forhandleren, få alle priser og tilbud på skrift, så røvrender de dig ikke :). Med og uden Tachograf, hvad det koster at få den eftermonteret smiley .

• #17   30. jan 2016 Ja det må jeg se på

Kommentér på:
Køb af bil (håndværker bil)

Annonce