Forslag til ny pendler bil {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal købe en ny (brugt) bil, da jeg har fået nyt job, som ligger væsentligt længere end hvad min lille benziner syntes er rart.
Men er ret meget i tvivl om hvad jeg skal kigge på.
Jeg kører dagligt 170 km motorvej, så komfort og brændstoføkonomi har stor betydning.
Jeg har kig på både hvidpladebil og papegøjeplader (bruger sjældent bagsæderne)
Årligt kørsel: 35000-40000 km
Krav:
Fartpilot
Årgang '12 eller nyere
Diesel
Minimum 24 km/l (Skal være højt ved 120 km/t)
A/C / klima
Høj komfort
Høj sikkerhed
Ønskes:
Golfklassen eller større.
Xenon
Automatgear
Ca. 120 hk eller mere
Gerne under 100.000 km på tælleren
Pænt design
Økonomien er 100.000-150.000 kr.
Ser frem til jeres forslag til modeller og evt. links til annoncer
Mvh Søren
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.221
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 129
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 129
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Tænker Hyundai i30 dog med manuel gear da automatgear æder en del på brændstoffet
Men plot dine krav ind på bilbasen
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?Fuel=2&KmlFrom=22&YearFrom=2012&PriceFrom=50000&PriceTo=100000&MileageTo=0&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=True&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=False&IncludeLeasing=False&HpFrom=&HpTo=
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 17 Emner: 8 Svar: 849
Rune N
Ser ud til Audi A3 ligger nærmere de 200k, hvis den ikke skal have kørt langt eller være ældre end '12.
Diesel H
Skoda Superb kan jeg slet ikke finde på papegøjeplader.
Har dog haft kigget på Octavia, men der er ikke særlig mange på bilbasen.dk
Sø propel -
Har skamsøgt på bilbasen.dk
Mange krav? Det synes jeg nu ikke, og får en del hits (papegøjeplade), hvis jeg søger på bilbasen. "Ønskelisten" er jo blot ting der gerne må være der, men ikke krav.
Er der nogen tommelfingerregler for regnestykket hvis man nu køber en bil der indregistreret på hvide plader og skifter have papegøjeplader?
Hvor meget af prisen ryger der ca.?
Har set mig lidt lun på denne Seat Leon, er der nogen der har noget at sige om den? Skal siges jeg aldrig har siddet i en Leon, så aner ikke hvordan komforten er. Eller hvor langt den går med 120 i timen..
http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/seat/leon/16-tdi-style-eco-van/2735607
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Min søster har næsten lige fået en ny Toledo, godt nok benzin, men med DSG. Jeg synes at den er rigtig fin til prisen. Hvis Ibiza er samme kvalitet, ville jeg hellere have sådan en, end den gamle Leon.
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 17 Emner: 8 Svar: 849
Desuden vil jeg hellere købe brugt og få lidt mere for pengene. Samtidig er er værditabet for stort på en ny bil.
Reservedels pusheren - Tak for heads up. Jeg er bekendt med afgifterne på papegøjeplader. Dog får jeg halveret misundelsesafgiften, da jeg bruger bilen både privat og erhvervsmæssigt. Så det er ikke så slemt igen
Forslag til ny pendler bil