{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.146 visninger | Oprettet:

totalskade eller ej {{forumTopicSubject}}

hej bg blev påkørt i min mondeo og skal på værksted på modpartens forsikrings regning men hvis de mener den er totalskadet på en kofanger og sideskærm og noget defekt ac ka man så sige nej bilen kører fint nok men den mistede kølemidlet i en samling i det hkørne der er ramt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  totalskade eller ej
  • #1   26. feb 2016 Sådan nogle Mondeoer er altså intet værd
    Jeg har lige fået tilbudt en 2004 for 5000,-
    Det er jo kun hvad en kofanger og lakering koster


  • #2   26. feb 2016 sådan noget bavl at fyre af.. smiley Men nej jeg kan ikke anbefale at lave fusk.. du kan risikere at forsikringen trækker følehornene til sig og siger de ikke vil dække noget som helst.. Hvis den er total skadet får du en tilsvarende bil eller penge til en.. .:)

    De svinger mellem 15.000 og 50.000kr alt efter hvad stand de er i.. smiley


  • #3   26. feb 2016 det er en v6 ghia st car 2000 årgang karosse 469000 km motor 184000 med alle papire fuld servicebog ect.

  • #4   26. feb 2016 Har lige været samme mølle igennem med min gamle vectra. En chauffør påkørte den og stak af, men fandt frem til firmaet via overvågning. Bagkofanger, bagklap + lak blev vurderet til 20k i rep. De ville totalskade den, men jeg fik forhandlet mig til et forlig på 9k, hvor bilen så fortsat var min uden afmelding.

    Prøv at forhandle med dem hvis du hellere vil beholde bilen smiley


  • #6   26. feb 2016 mon ikke lige den går fik da lavet min for 23.000kr sidste år
    med ny forskærm kofanger og to nye forlygter



  • #7   26. feb 2016 den har alt det ekstraudstyr ford havde i 00 og det sku ikke så lidt men hvis han siger den er færdig du kan få 9000 kan man så bare hente sin bil igen og sige han kan rende og hønse eller skal man så købe den fri af værkstedet eller hvad

  • #8   26. feb 2016 Tricket er jo at forhandle med dem, hvis du gerne vil beholde bilen. Undersøg hvad du selv kan udbedre skaden for, så du har et udgangspunkt.
    Er du ligeglad med bilen, kan du lade dem totalskade den.
    Hvis taksator vurderer at du kan få tilsvarende bil for 15k og du takker ja, så afmelder de den gamle bil, trækker afgift ud og skrotter den. Så kan du måske tilbyde dem et forlig på 10k udbetalt, hvor du så underskriver på fuld og endelig afgørelse af sagen, og dermed beholder din bil.


  • #9   26. feb 2016 Der er en bagatelgrænse på 25k. Så vidt jeg er orienteret, kan man altså også stå fast på at få skaderne repareret for op til 25k, uanset din bils værdi.
    Så det hele afhænger altså af hvad du helst vil, og hvad du kan forhandle dig frem til.
    Biler i den prisklasse kan aldrig gå at lade totalskade med henblik på at tilbagekøbe bagefter.


  • #10   26. feb 2016 Du bestemmer, hvis ikke du ønsker totalskade siger du nej tak. Med mindre det er helt urimeligt altså. Min gamle fabia skulle laves for 24.000 og kunne genkøbes for 18.000 altså for en tilsvarende. De lavede den fordi jeg ønskede det, netop fordi jeg var glad for bilen, og den kørte som en ny.

    Om der er grænser eller ej, så er en god tone med taksator altid vejen frem, tvivler du beder du om betænkningstid.

    De fleste er til at tale med smiley


  • #11   26. feb 2016 det kan bedst betale sig at totalskade den men nu har spanden jo fået personlighed efter 4 år men der er revne i ruden dørhåndtaget hænger centrallås driller føresædet er knækket så det vipper baglygten er flækket lygtemotor virker ikke i den ene side og cd6000 har løs forbindelse og så den med ac der ikke virker flækket kofanger bulet sideskærm og ridset lygte

  • #12   27. feb 2016 Den er vist død den bil, standen tager i betragtning, vil du nok have svært ved at forhandle dig til ret meget. De tager udgangspunkt i en tilsvarende, i samme stand. Den pose penge for du så udbetalt, i løbet af 10 bank dage

  • #13   27. feb 2016 har ikke fundet andre nysynede v6 med 184 k på klokken ghiamodeller så ved ikke helt for så skal de op til e 35000 da de kun må regne med en forhandlers pris ikke privat

  • #14   27. feb 2016 Der er noget du har misforstået, de må gerne beregne udfra privat salg smiley

  • #15   27. feb 2016 Du skrev da tidligere at den har kørt 469000. det er fuldstændig lige gyldigt om motoren er skiftet, det er karossen der tæller km mæssigt.
    Som du selv beskriver den så er den faktisk ikke andet end skrotprisen værd. Alt over 5000 burde du være glad for.


  • #16   27. feb 2016 talte med taksator han sagde det er ulovligt at benytte priser fra private og at det var papirene på motorskifte der talte så er måske heldig og har fået topdanmarks bedste taksator ????

  • #17   27. feb 2016 Hmm, måske en uviden taksator, de må dba til at fastsætte prisen for det billigste alternativ = tilsvarende, om den er privat eller hos forhandler er ligegyldig.

    Du har ikke ret til at få en fra en forhandler og dermed få reklamation, der var der jo næppe på den gamle.

    Jeg er helt sikker i min sag, for jeg har selv luge været møllen igennem.


  • #18   27. feb 2016 han sagde også de kun brugte bilbasen og da min fars e46 320d fra 99 blev totalskadet i november fik han 50.000 selvom den havde gået 422000 km og det var også topdanmark men skal da nok lade være og fortælle ham det skal skuda vride dem for alt jeg kan

  • #20   27. feb 2016 Og man får altså ikke efter hvad motoren har kørt. Så at tro du skal have erstatning for en bil der kun har kørt 180.000 kan du godt glemme. Da hele bien jo ikke kun har kørt det.


    http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/bil-motor/skader-p%C3%A5-bilen/Sider/erstatning-totalskade-bil.aspx


  • #21   27. feb 2016 Tror folk tolker den med de 25.000 forkert da det er hvornår der skal betales ny afgift af bilen ved rep.

    profilbillede
  • #22   27. feb 2016 tja nu må vi se hvad de siger

  • #24   27. feb 2016 Det er altid karossen der tæller med km stand. Og det må gerne bruge private priser til at fastsætte værdien. Så enten har du misforstået ham eller også er har han ikke forstand på deres egne regler.
    I tilfældet med din er det nemt at fastsætte værdien. Alle de km og den dårlige stand (din egen beskrivelse) gør at den ikke er mere end 5000 værd. Den kan jo ikke engang synes med revnet rude, defekt førersæde og ødelagt baglygte. At få den i bare middel stand vil koste mere end den er værd.
    At tro andet end at den er totalskade og skrottes er dybt naivt. Jeg ville være taknemmelig for at få skiftet sådan en bil ud.


Kommentér på:
totalskade eller ej

Annonce