{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Er dette rotordæksel færdigt? {{forumTopicSubject}}

Min alfa 164 vil ikke slå gnist overhovedet, faktisk ikke skyggen af det. Skiftede tændspolen fordi den gamle var irret i stikket til fordeleren.. Hjalp ikke ! Har målt på de to ledninger + og - det løber ind i spolen og med tænding på får den strøm, så tænkte problemet måtte ligge længere ude så, pillede fordeler dækslet af og sådan her ser alle polerne ud inden i

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er dette rotordæksel færdigt?
  • #1   27. feb 2016 Det der burde ikke være grunden til at du ikke har gnist. Men gnisten har sprunget rundt i rotordækslet. Er der fugt i? Hvordan ser rotoren ud?

• #2   27. feb 2016 Der er ikke noget fugt nej, og rotoren ser heller ikke for god ud.. Jeg kan kan kun se der kommer 12v til spolen men det er som om der ikke rigtig sker mere der fra? Er de to ledninger på den bare det som skal være strøm til? Der er ikke andet jeg kan måle? Med tænding i første klik og med minus ledningen på stel og plus ledningen i spolens udgang til fordeler kommer der også 12v ud..

• #3   27. feb 2016 Prøv at rens dæksel og rotoren med meget fint sandpapir og se om det gnister bedre.

• #4   27. feb 2016 Du kan også bare tage tændledningen direkte fra tændspolen og sætte den på et tændrør du klemmer fast til stel.....
    Keep it simple smiley

• #5   27. feb 2016 Har prøvet med lader ikke til at virke... Tændspolen er helt ny og den får strøm, kan den være kablet måske ? De virker ikke ret gamle men er der en slags signal eller lign. Tændspolen skal have ud over plus og minus?

• #6   27. feb 2016 Signalet til din tændspole er at stellen pulserer.
    Når der er stel til spolen går der strøm igennem den, og den bliver ladet op.
    Så bliver stel afbrudt på det rette tidspunkt, og det medfører kort fortalt, at der kommer højspænding (tændspænding) ud på tændledningen, og dermed springer der en gnist i tændrøret.

• #7   27. feb 2016 Har du prøvet at rense af???????????

• #8   27. feb 2016 Jeg har renset af det af men må rodde videre med det en anden dag, uasent om det er det eller ej skal det da i hvertfald renses smiley er det muligt der kan være noget i vejen med min impuls så stellen til tændspolen ikke bliver afbrudt? Skal der være stel på tændspolen når bilen er slukket?

• #9   27. feb 2016 Hej
    Dækslet ser fint ud
    En aftørring med terpentin eller anden le topløsningsmiddel er ingen skade, husk også rotor og udvendig på dækslet.
    Fejlen skal søges andet steds
    Elektronisk tændingsmodul evt
    MVH KP

• #10   27. feb 2016 Rens kontaktfladerne af med en skruetrækker, lille flad, slib rotorens kontakt let med smergellærred.

Kommentér på:
Er dette rotordæksel færdigt?

Annonce