{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.180 visninger | Oprettet:

Jon L
Jon L
Tilmeldt:
20. jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Honda Civic 1.5 Første bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Har overvejet at købe denne Honda Civic 1.5 VTEC.

Hvilke fordele og ulemper er der ved sådan en.


Lidt info på bilen.

Selve bilen har kørt 306000km
Bilen har lige fået den stor service, hvor den har fået hele motoren renoveret. (Som også kan ses på billederne)
Så den er som ny !
Udover det har bilen lige fået skiftet:
-benzinfilter
-olie + oliefilter
-Tandrem
-2 helt nye hjulleje foran
-begge bagbrosbøsninger bagved
-varme i sidespejlene som noget man sjældent ser i disse modeller
Bilen er også lige blevet sporet( 4 hjulsudmåling) så den kører helt lige og perfekt.
Alt i alt er det en rigtig flot bil fra 1997 der er blevet velholdt og passet rigtig godt.
Der er næsten intet rust i forhold til de andre biler fra den årgang.

Der er billeder hvor motor er skildt fra hinanden og han har kvit på det.


Hvad har i at sige, er det en god bil som første gangs bil, eller er det noget man skal holde sig fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Civic 1.5 Første bil
  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #1   16. mar 2016

    profilbillede
  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #2   16. mar 2016

    profilbillede
  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #3   16. mar 2016

    profilbillede
  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   16. mar 2016

    profilbillede
  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #5   16. mar 2016

    profilbillede
  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #6   16. mar 2016

    profilbillede
  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #7   16. mar 2016

    profilbillede
  • #8   16. mar 2016 hvad koster den ? og hvorfor er den renoveret ? og hvad menes der med renovering ? hvad lyder regning på ?

  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #9   16. mar 2016 Koster 15.000Dkk

    Den info får jeg først lige når han kommer hjem fra arbejde


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #10   16. mar 2016 Ja spørg hvad renoveringen bestod af.Nogen folk mener at et planet topstykke og nye stempelringe er en "renovering".
    En opboring af blokken og nye stempler er han nødt til at have kvitteringer på,ellers er der ikke meget renovering over det der.


  • #11   16. mar 2016 Hvis den har fået opboret cylindrene, og andre stempler/stempelringe for at eliminere evt. olieforbrug, så er det super godt..

    Hvis den bare har fået skiftet stempelringe, mens cylindre ligner en oval banan så kan det være lige meget..

    det lyder ellers rimelig utroligt at der næsten ingen rust er med det km tal..

    men hvis du kan finde en Civic som ikke bruger olie og ikke har ret meget rust fra den årgang, så er det en super fin bil ! men den er laaaangsom selvom 114hk lyder af "meget" så har den en høj gearing der slår alt over 2. gear ihjel, til gengæld kører den op til 20km/l


  • #12   16. mar 2016 Honda er en rigtig fin bil smiley Har haft min i et år og ikke noget bøvle med den smiley

  • #13   16. mar 2016 Det vigtige spørgsmål er vel, om du har råd til den i økonomi og dvs.

  • Jon L
    Jon L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #14   16. mar 2016 Det lige det jeg tænker på, den koster 16xx,- halvårligt i vægt afgift, men den kører jo også lige knap 20 km/l på en god dag?

  • #15   16. mar 2016 1600kr er jo heller ikke meget..

    men hvis du finder en som er efter 97, så hører den under grøn afgift, og så koster den kun 1000kr halvårligt...


  • #16   16. mar 2016 Har selv sådan en, og det er også min første bil. Du bliver ikke skuffet, jeg er så glad for jeg endte med at vælge den model. Jeg undersøgte hvad der havde flest heste kontra km/l, og der var 1,5'eren helt klart suveræn. Derudover er den ikke langsom som sådan, og du kan hurtigt kvikke den lidt op med anden indsugning og udstødning men det er en anden sag. Jeg kan klart anbefale den, jeg har ikke haft nogle problemer med min i det 1 1/2 år jeg har haft den! Det har alle mine venner, der har valgt de typiske begynder biler som golf 4 og Audi a3 8l smiley

  • #18   16. mar 2016 Mads.. det er en fin og frisk bil, men kørte næsten op mod en bil der har 46 hk mere og en meeeget lavere gearing, så er der et eller andet galt med den vti..

    der er 2,4 sek til forskel fra 0-100 det svarer til at hvis en vti skulle køre lige op med en Honda NSX...


  • #21   16. mar 2016 En VTi har en lavere gearing..

    den går ca 100km/t i 2. gear med 8200omdrejninger

    mens en 1,5iLS går 100km/t i 2. gear med 7000 omdrejninger..

    Jeg ved godt hvad papirerne siger og hvad virkeligheden siger, jeg har trods alt ejet begge biler, og målt dem på rullefelt og med GPS 0-100km/t, har haft en VTi i 10 år.. såeh...


  • #24   16. mar 2016 gearkasse fra en 1,5 til en vti hehehe, bro are you serious ??

    En 1,5 er en d-serie motor, en vti er b-serie, de deler hverken gearkasse, eller trækaksler...


  • #26   16. mar 2016 jamen seriøst, ved du hvad du snakker om påstår du at en gearkasse fra en d15z6 passer lige over på en b16a2 haha.. det skal du nok ikke gå rundt og sige til folk... det er 2 vidt forskellige serier...

  • #29   16. mar 2016 haha tak fordi du bekræftede min påstand om at en vti gearkasse er den bedste til optræk smiley Det er jo det jeg har sagt fra starten.. og snakker du om nogle drenge som tager gearkassen fra en 1,5 på en vti for at få optræk smiley

    "Conversion Kit adapts a B-Series Transmission to a D-Series Engine.

    For those of you building a single cam D-series engine or currently have one pumping out a huge amount of horsepower, now your having transmission issue’s such as gear ratio’s, final drive’s that is affecting your performance or just simply breaking apart due to high horsepower. Now you want a transmission that’s more sufficient as a B-series transmission"


  • #30   16. mar 2016 Det skam en ok bil smiley økonomisk, og forsikring er ikke det slemmeste.

  • #31   16. mar 2016 Men tror sku ikke på den næsten kan køre 20 km/l?

  • #33   16. mar 2016 Det kræver en dygtig chauffør, men det kan den sgu..

    Men den faceliftede ek3 den har et lavere 5. gear, så den kører ca 18 km/l på literen

    Min VTi er opgivet til 11,9km/l og min rekord på en tankfuld er 16,7 (på 600km, med flere koldstartere)


  • #34   16. mar 2016 Mads det er ikke nogen konkurrence, men jeg kan bare ikke så godt lide når folk de skyder løs med falske påstande..

    på lige forestil dig hvis nogen læser med og har en vti og så køber de en gearkasse fra en 1,5 som slet ikke passer på, og derefter køber de en adapter til 1000dollar, som gør deres bil langsommere...


  • #35   16. mar 2016 16 KM/L I EN vti? wOOW, det ville jo næsten havde været en sensession allerede dengang.

  • #36   16. mar 2016 Har heller ikke servo på min bil, tror det lige giver en smule.. og det var med smalle 15" hjul..

    men det er da vildt, havde den haft et højere 5. gear så kunne jeg helt sikkert komme op på 17,5 tænker jeg


  • #38   16. mar 2016 Altså Mads.. ikke for at træde mere i det.. men du sagde at en 1,5 gearkasse var mere lavgearet og hurtigere, og det er den ikke.. hvis du har puttet gearkasser fra 1,5 motorer over på en 1,6 vti og endda fået en hurtigere bil af det, så har du opnået et mirakel..

    Det der nok er sket er at du har brugt gearkasser fra en 1,5 d serie på en 1,6 ESi som OGSÅ er en d-serie motor..

    deres gearing ligner mere hinanden, selvom en ESi også er mere lavgearet end alle 1,5ere


  • #39   16. mar 2016 Mads smiley smiley smiley

    Du har reddet min dag Haha smiley - "Uddannet Honda mekaniker" hahahah smiley


  • #40   16. mar 2016 Mirza
    Det muligt ved at være mange år siden jeg har roddet med den slags.
    Har lige kigget gammel foto igennem og det rigtig ikke nok ikke d15 til b16 de vil ha optræk af det var b18 til b16.
    Beklager fejltagelsen


  • #41   16. mar 2016 Np smiley vi kan alle huske forkert

  • Joakim W
    Joakim W Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #42   17. mar 2016 Har haft en, den er billig at køre i, ikke den billigste at forsikre kontra en micra fx, grundet den er stemplet som drengerøvs bil smiley men den jeg havde havde jeg kun 3 problemer, rust, en død fjeder og en død køler på 2 år, har aldrig forstrudt at have købt den, fed bil, endnu federe hvis den kommer godt ned med gevind, så er den satme sjov i svingene smiley og når ja, når den er fra 97 kan du selv vælge om du vil have den på vægt eller grønejerafgift, kunne jeg hvertfald. tror ikke det er et køb du ville fortryde

  • #43   18. mar 2016 jo det er en ganske fin bil. Bare vær sikker på den ikke bruger for meget olie. Har selv en 1.4is . De lægger godt på vejen og kører langt på literen. Betaler 2400 helårig i vægtafgift ca. 1.5eren er lidt sjovere smiley

Kommentér på:
Honda Civic 1.5 Første bil

Annonce