{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.059 visninger | Oprettet:

BMW E91 320D ting man skal være obs på? {{forumTopicSubject}}

Står og skal have ny bil om et par måneder og efter en tur i en E91 er jeg vitterligt blevet solgt. Det var godt nok en chippet 320D men den gik knald godt og utrolig harmonisk og støjsvag.

Jeg har læst lidt på nettet omkring den model og kan se M47 maskinerne havde lidt problemer i starten med nederste knastkæde, men er det blevet fikset? Og kan man med god samvittighed købe en bil der har fået skiftet motor pga, den fejl med kædetrækket på krumtappen? Er der andre ting man skal være obs på? Rust lader ikke til at være et problem på dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E91 320D ting man skal være obs på?
  • #2   21. mar 2016 Jeg har kig på nogle stykker smiley man skal jo helst ikke sætte sig på en enkelt. Men de fleste ligger over 200.000 km, men regner med den har gået omkring 200 den jeg skal have

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #4   21. mar 2016 Hvis budgettet kan straekke til det ville jeg kigge efter en 325d eller 330d.Da jeg koebte min proevede jeg et par 320d og syntes de gaar meger raat i motoren hvor en 6 cyl gaar saa meget bedre.
    Og hvis de 200-230hk blir for lidt kan de begge blive forholdsvis kvikke med en remap.
    320d er agsaa en god bil,men faar du problemer med motoren blir det nok dyrere end at koebe en 6 cyl i foerste omgang.
    Ved heller ikke hvor nemt det blir at saelge saadan en igen...

• #5   21. mar 2016 Tag nu hellere en 6 cylindret, og sjovt nok har jeg en til salg i mine annoncer, der går som en drøm smiley

• #6   21. mar 2016 Men sådan en 6benet, er det ikke os en helt anden driftspris, altså i ejerafgift, servicepriser osv.? smiley

• #7   21. mar 2016 Kæde problemerne er nu værst på N47 motoren. Ville ikke være urolig med M47.
    Ville ikke være urolig for at købe en med motorskift, du får hurtig indtrykket af om det er en forskruet kasse eller ej.
    Og kan du nøjes med en 320d er de klart billigere i indkøb og kører længere på litteren.
    Dog går en 6cyl klart bedre, men mere vil have mere.
    Køb en med noget udstyr, størstedelen har ikke engang klima.

• #8   22. mar 2016 Service prisen er ikke anerledes, men den koster lidt mere i ejerafgift. Jeg var dog ikke i tvivl da jeg først havde prøvet en 330d, og så har de store modeller som regel også en hel del mere udstyr.

• #9   22. mar 2016 Jeg har ikke behov for flere hk end 320d kan byde på smiley har trods alt golfen som gerne skulle stille mine behov for fart smiley

Tak for feedback det er sgu til at tage og føle på.

René K, super info med N47 og M47 maskinerne det vil sige det er 2007/2008 modellerne der er mest udsat frem for de tidligere 2006/2007 modeller. Og ja for fanden der er mangel på ekstra udstyr i dem. Har virkelig overvejet at finde en tysk og hente hjem fordi de er så skarbede herhjemme.

• #10   22. mar 2016 Det er forskelligt hvad vi vægter af udstyr, men jeg synes navi og klima er et must.

Og ja dem efter 9 måned 2007 kan have kædeproblemer.

• #11   14. apr 2016 Fik handlet en E91 i brilliant swartz årgang 2006 med lige omkring 200.000 km på tælleren. Den har stortset alt i udstyr og lædersæder i beige, dog ikke PCD foran eller xenonlygter. Endte med at give 118.000 hos en forhandler alt inklusiv. Det er vel ikke helt skidt?

• #12   14. apr 2016 Lyder som en god handel hvis der er fuld service, og den er velholdt.

• #13   14. apr 2016 Der er fuld service henholdsvis hos Vogel i tyskland og Jan Nygaard i danmark. Den havde en smule slid på indvendig håndtag i føresiden (det der gummibelægning) samt plasten ved håndbremsen ind imod føresædet. Ellers utrolig velholdt

Kommentér på:
BMW E91 320D ting man skal være obs på?

Annonce