{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

Per Dam
Per Dam
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 16

Køb af bil gennem CVR/Engros {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg skal ud at købe min første bil. Jeg har fundet den bilmodel som jeg gerne vil have - en Peugeot 407 diesel version med en 1.6 HDi motor.

Jeg fandt så en på DBA.dk. Denne bil bliver kun solgt til en person med CVR-nummer. Jeg kan forstå, at forhandleren gør dette, for at undgå købeloven så sælger ikke skal udstede en garanti/reklamationsret.

Bilen, 407'eren, er fra 2006, kørt 185.000 km, fuld servicebog, 1 ejer og ser generelt rigtig pæn ud på billederne. Pænt interiør, ingen rust og lignende. Dog er det svært ud fra billederne at se efter mekaniske fejl og bobler i lakken. Dette kan en prøvetur og nærmere fysisk efterforskning give svar på.

Hvad tænker i? Vil i anbefale at købe en bil, som ingen reklamation og klargøring har? Bruger sælgere dette trick, "sælges som engros", hvis de ved, at det er en bil de ikke kan stå inden for hvad angår reklamation, og i sidste ende vil give dem beslag fordi bilen skal have et større reparationsarbejde som køber ikke kan se?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil gennem CVR/Engros
  • #2   26. mar 2016 Jeg ville heller ikke være urolig! Hvis bilen køre som den skal, og ser ud som den skal ser jeg ikke nogen problemer i at købe den.:) HDI det spiller bare! smiley

• #3   26. mar 2016 Man kan self ikke udelukke at det er pga af skjulte fejl at de sælger den sådan,men mange forhandlere gør sådan ved biler som enten er for gamle eller andet mærke end det de plejer at sælge.Kan også være de har vurderet at det giver et bedre overskud ikke at bruge tid og penge på at klargøre den inden salg.

• #6   26. mar 2016 Du skal sammeligne det med at købe den af en privat, og prisen skal også være derefter..
    Bilen behøver ikke være ringere bare fordi den sælges engros.

Hvis det er en bil som er 10 år gammel, og sælgeren skal sælge den efter købeloven, med 2 års reklamationsret, så skal prisen sættes så høj, at bilen bliver usælgelig..
    Jeg har købt bil engros, det er en ganske fin bil, og ingen problemer med den smiley

• #7   26. mar 2016 Jeg købte min polo engros ved et klargøringsfirma.. det var udelukkende fordi den havde lidt fejl som de var ærlige omkring og så fordi det jo ikke var en mekkanikker... smiley

Testeren sagde EGR ventil og lambda sonde... Jeg rensede bremselyskontakten og hørte ikke mere til de ovennævnte fejl... WINWIN

• #8   26. mar 2016 De vil sansyligt kun sælge til CVR for at undgå alt bøvl, hvis der er fejl på den, så du kan nok ikke købe den som privat

• #9   26. mar 2016 1,6 hdi plejer at køre nogenlunde, flammeskiver, kobling/svinghjul og friplejer plejer at være lidt ringe men ud over det så får du meget bil for pengene og sådan en er også rimelig økonomisk.

Jeg ville tage ud og prøvekøre den og se hvordan den ser ud, så kan du tage den derfra.

• #10   26. mar 2016 Brug søgefunktionen.
    Lige netop dette emne er oppe ret tit

• #11   26. mar 2016 Det er netop IKKE lusket, men en klar melding til professionelle købere, og en klar besked til dig om at du ikke kan købe den. Men hvis du køber den, så bevæger du dig ind på et område som du ikke har forstan på, det kan koste dig i sidste ende.
    Navnet på bilen eller forhandleren er helt ligegyldigt, alle biler kan sælges sådan.

• #12   26. mar 2016 Var det ikke de 1,6HDI motorer der var så udskældt pga. de æder turboer til morgenmad.? Med den konstruktionsfejl i bundkarret..?

• #13   26. mar 2016 Professer J : Så længe du overholder service er der absolut ingen problemer, folk har bare en tildens til at male fanden på vægen.
    Jo bundkarrene er ringe konstrueret i og med man ikke kan få den sidste deciliter eller noget i den stil ud. Men det er ikke grunden til at en turbo ryger, det er nærmere misvedligehold.

• #15   26. mar 2016 Jeg har købt mine sidste 3 biler på den måde. Ingen problemer med nogle af dem - i hvert fald slet ikke i en grad, hvor det kunne have betalt sig at betale fuld pris i stedet.

Når forhandleren sælger bilen til en virksomhed (CVR-nr.) gælder reglerne om forbrugerbeskyttelse ikke længere. I princippet kan han så sagtens skrive en seddel, hvoraf det fremgår, at Købeloven slet ikke er gældende på nogen tænkelig måde - det er der fuld aftalefrihed for, når der ikke længere er tale om forbrugerkøb.

Under alle omstændigheder kan man aldrig blive ringere stillet, end hvis man købte af en privat person. Nogle forhandlere gør det for at snyde, men det gør visse privatpersoner bestemt også. Man skal derfor bare være klar over, at med mindre der er tale om decideret svig gennem forsøg på at skjule kendte fejl eller lignende, så har man intet at komme efter længere, når man forlader forhandlerens matrikel med bilen.

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 12
    #16   26. mar 2016 Håber virkelig du har mange penge at reparere for hvis du vil købe 407. Det er et bundløst hul at putte penge i. Jeg er selv peugoet mekaniker. At præsentere regninger på 15 - 20.000 kr. er ikke usædvanligt. Nu har jeg advaret dig ?

• Per Dam
    Per Dam Tilmeldt:
    okt 2012

#17   27. mar 2016 #16:
    Tror bare, jeg lader være med, at sende den på et autoriseret Peugeot-værksted.

• #18   27. mar 2016 Du får jo ikke lov at købe den hvis ikke du har CVR nr.

• Per Dam
    Per Dam Tilmeldt:
    okt 2012

#19   27. mar 2016 18#:
    Jeg har CVR.

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 12
    #20   27. mar 2016 Det gør ikke den store forskel om det er autoriseret værksted eller ej. Men hvis du synes det er en bil for dig, synes jeg da du skal købe den.

• #21   27. mar 2016 Hvis den er langt under i pris, så er der jo plads til at den kan købes nye dele og stadig tjene på den, men du skal sikkert have den lidt ned i pris.
    Du kan jo se om forhandleren har andre af samme slag og hvad de koster.

Hvad ligger prisen på? 50 kilo?

• Per Dam
    Per Dam Tilmeldt:
    okt 2012

#22   27. mar 2016 #21:
    Prisen ligger på 35.000 kr. Jeg overvejer en anden bil, da jeg kan forstå på kommentarerne i denne tråd, at motoren og andre ting er svage i denne bil (mekanisk). Udover det, har jeg tjekket den grønne afgift på denne bil. Den ligger på 5.000,- som er lige i overkanten. Er det nogle gode forslag til en anden bil, som kører langt på literen, er veludstyret, ser godt ud og som ligger omkring de 30.000,- - 40.000,- brugt?

• #23   27. mar 2016 Grøn afgift på diesel hvide nr plader er meget høj

Kommentér på:
Køb af bil gennem CVR/Engros

Annonce