{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.931 visninger | Oprettet:

bmw 118d fornuftig? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min kæreste overvejer at skifte hendes nuværende bil ud med en bmw 118d 2,0 143 hk diesel.
Bilen har kørt 170.000 og har fået skiftet kæde i motoren.
Mit spørgsmål er om det er en fornuftig bil ren teknisk.
Jeg ved en del om biler selv, men jeg er ikke så stærk i bmw. Så jeg ved ikke om der er noget man skal være OBS på ved dem, og specielt deres 2,0 diesel motor som i denne.

Er der nogle kloge folk her inde der er stærk i bmw der kan hjælpe lidt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bmw 118d fornuftig?
  • #1   30. mar 2016 Jeg har haft en 320d fra 09. samme motor bare med større dyser og turbo. Den fik så mange tæv du ikke drømmer om det. Aldrig haft et eneste problem.

• #2   30. mar 2016 Hvad med kæden?
    Undre mig over den er skiftet, forhandleren sagde det var en svaghed på dem?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   30. mar 2016 Bmwérne lider lidt med kæderne ja
    Bmw har så vidt jeg ved erkendt, at de havde et problem, og tilbage kaldt dem for at få skiftet tandhjulet (Mener jeg, ikke 110% sikker)

• #4   30. mar 2016 Okay. Jeg ved dog ikke hvornår kæden er skiftet. Men når bilen har kørt 170.000 så er det vel ikke så forfærdeligt længe siden.?
    Når de bliver skiftet, sætter de så bare nye dele i, eller kommer der dele i der skulle udbedre problemet.
    Det er jo ikke lige meget om den holder resten af bilen levetid nu hvor den er skiftet, eller om jeg skal regne med at den skal skiftes igen inden for 150.000 igen

• #5   30. mar 2016 BMW havde en fejl på kædestrammeren. Min fik det også fikset. Der fik den skiftet krumtap og alt i forbindelse med kædetrækket. Er det skiftet til den reviderede model er der ingenting at bekymre dig om. Skiftet du olie og filter som forskrevet vil mit bud være din første rep på den motor bliver omkring 400.000 blover en turbo.

• #6   30. mar 2016 Okay, jeg må lige undersøge om den er skiftet til den samme type eller den revideret kæde. Forhandleren snakkede om at det var en reparation til 20.000 den havde fået den gang

• #7   30. mar 2016 Ved du hvor lang tid det er siden? Min fik skiftet i 13 til den nye kæde

• #8   30. mar 2016 Nej det ved jeg desværre ikke. Vi skal ud og se på den igen i morgen. Så ville gerne være godt forberedt.
    Men da vi så den sidst sagde sælger bar at kæden var blevet skiftet .

• #9   30. mar 2016 Lyt til motoren. Rasler den eller tikker så få den checket af BMW inden. Hvor står den?

• #10   30. mar 2016 Motoren går rigtig godt. Den går sød i tomgang og der er ingen mislyde når man køre i den hverken ved sej træk eller mange omdr. Den står i hammel

• #12   31. mar 2016 Den er bare som Nr 2 bil. Hun kommer fra en Peugeot 206+ så pladsen er bedre end hun er vant til. Vi har en superb også .Så pladsen er ligemeget

• vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

Emner: 9 Svar: 141
    #14   31. mar 2016 Jamen til 170 000 regn ud at partikelfilter skal snart skiftes, turbo skal ikke larme, støddæmpere er også færdi, plus gløderør, motorophæng, differential olie, gearkasse olie hvis er aut gear.

Alt i alt regn ud at bruge cirka 20-25k til reparationer. Ellers andet en go bil

• #15   31. mar 2016 Partikelfilteret kørte 300.000 i min med en del bykørsel og chipning. Gløderør, motorophæng er aldrig skiftet og har aldrig fejlet noget. Skiftede dog støddæmper bag, den var ikke i stykker men var ikke helt tip top, men det var kun fordi jeg sænkede. Eller havde den fået i hvertfald et år. Så hvis bilen er kørt pænt holder det virkelig længe. Olie er en "sliddel" men kig i servicebogen, er det overholdt, ville jeg på ingen måde være nervøs. er service op over kan du jo evt bruge det som en del af forhandlingen smiley

• #16   31. mar 2016 Alle service er overholdt 100% og den har lige fået lavet service for 1000 km siden. Og inden vi får den går de den total igennem og laver alt hvad der måtte være i stykker

• #17   31. mar 2016 Partikelfilter skal du ikke være bange for, det er ofte andre fejl der er årsag til de går til.
    Selve filteret kan nemt holde til 300.000km laaaangt de fleste gange.

Kommentér på:
bmw 118d fornuftig?

Annonce