{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Daniel W  J
Daniel W J
Tilmeldt:
7. jul 2006
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48

Ældre mand mejer familie ned. Sigtet? {{forumTopicSubject}}

Vi mindes nok alle her da en 19-20 årige uden kørekort kørte en familie far ned ude på landet. Men denne gang er historien lidt anderledes, denne gang var det en 62årig mand som kørte 3 familie medlemmer ned, der formodes dog at han blev blændet af solen

http://ekstrabladet.dk/112/article210863.ece

Nu er det ikke mere end en uges tid siden en anden 62 årige her i aalborg kørte over for rødt nede på kastetvej og torperede en bil med 4 unge kvinder, så bilen røg om på taget og landede mellem et par træer og standsede efter at have gledet over en elkasse(som satte lyskrydset ud af funktion)
Skal siges jeg kørte forbi kort før det skete og 10min efter det var sket, og det så rigtig grimt ud bilen var simpelthen blevet ramt uden lige og et eller andet sted har jeg også svært ved at tro 50km/t kunne forsage det, men nok om det har vi politiet til at afgøre.

MEN... de siger VI unge køre dårligt...??? - Ej det gas, eller noget.. for det er jo ikke så sjovt når det er virkelighed.

Mit egenlige spørgsmål går til hvad der nævnes til sidst i nyheden, - "Den 62-årige bilist blev behandlet for chok efter ulykken og vil blive sigtet for uagtsom legemsbeskadigelse, subsidiært uagtsomt manddrab, afhængig af om den 48-årige familiefar overlever, siger Poul Erik Sølgaard til ekstrabladet.dk"

Stiller man det op er det jo virkelig uheldigt at de alle 3 lige på det tidspunkt skulle være der hvor han blev blændet af solen.. men det har vi sgu alle sammen prøvet, hvor den nedslåede solskygger?? (navn?) ikke hjælper en dyt og man må lempe lidt på speederen og knibe øjene sammen.

Kan godt tænke mig til at når han kommer der med sammenknibe øjene ved 80km/t og der måske lige pludselig er en flok motioner foran ham, at han først for sent opdagere dem.

Men hvad bliver han egenligt sigtet ud fra, det der undre mig lidt.. nyheden melder intet om farten han kørte, og den bliver nok også svær at vurdere efter som der ingen bremsespor var, men kunne det tænkes at han bliver sigtet ud fra at han ikke kørte efter forholdene og sænkede farten ved det nedsatte udsyn? Eller ?. Og er der hold nok i det, til han vil kunen blive dømt?. .. hva tror i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre mand mejer familie ned. Sigtet?
  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #1   13. jul 2006 Der er jeg så dybt uenig. Hvis jeg køre en person ned og han bliver hårdt kværstet men overlevere, så står familien stadigvæk tilbage med personen og han kan forsætte sit liv. Skal jeg så straffes for som hvis han var døde af sine kvæstelser og familien havde mistet ham. Der er jo en væsenlig forskel.

    Btw. Så vil jeg gerne undskylde for hvis jeg har postet i det forkerte forum.


  • #2   13. jul 2006 Den er jo lidt svær udfra mit synspunkt.

    1) Han kører og lige pludselig blænder solen, out in the middle of no where. Der vil jeg så sige, at det kan man sgu ikke rigtig gardere sig imod eller køre imod forholdende der.

    2) Han kører og kniber øjnene sammen, og stortset har besvær med at se pga. Solen. Der burde han efter min mening køre efter forholdene, og sænke hastigheden til hvor der er en sikker bremselængde hvis et evt. Uheld skulle opstå


  • #3   13. jul 2006 Hvis det viser sig han ikke havde sit på det rene, bliver han sigtet for uagtsomt manddrab.

    Hvis han havde sit på det rene kan i "bedste" tilfælde slippe med en bøde på 500 kr, alene af den grund at der står i færdselsloven man ikke må køre bløde trafikanter ned. En kammerat kendte en (...) som fik en bøde på 500 kr. for at køre en knallertkører ned, selvom bilisten i dette tilfælge var helt uden skyld, men fordi der stod i færdselsloven man ikke må køre nogen ned, var dommeren NØDT til at give ham en bøde på 500 kr.


  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #4   13. jul 2006 Nå, nu har det ændret sig lidt. http://ekstrabladet.dk/112/article211069.ece

    Han faldt i søvn, og så kan jeg sagtens forstå sigtelserne.


Kommentér på:
Ældre mand mejer familie ned. Sigtet?

Annonce