{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mørktoning af baglygter
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   4. apr 2016 Stadig ulovligt smiley
    Men den toning jeg kørte med på min gamle mitsubishi sagde policen aldrig noget til.. Ikke at det gør det lovligt eller noget, men fik aldrig en kommentar om dem

• #2   4. apr 2016 - Hmm hvad med til syn, skal det så renses helt af, eller siger de heller ikke noget til det?.
    - Hvor meget dæmper en toning lyset?

• Bjerggaards

#4   4. apr 2016 Havde den ikke til syn med det, men der havde den dumpet med garanti..
    Og alt efter hvordan man toner, så kan det være lidt til meget den dæmper..
    Jeg købte spray toning, lidt sværre at få pænt end folie, og sværre at få helt ens lag på. Men på den måde kunne jeg selv styre hvor mørke de skulle være.. Tror de fik 3lag, og så noget klarlak så det ikke mistede glansen..
    Og selv om de ser lidt mørke ud, så kunne de stadig ses 300meter fra

Jeg har lige lagt et billede op, så du faktisk kan se hvor lyse/mørke de var smiley

• #5   4. apr 2016 #3 ellers må jeg da fjerne igen når den skal til syn. bilen holder syn til november 2017 så der er god til endnu. der findes jo vist også dip toning? så ved ikke hvad der er bedst :s

#4 ja det med få ens lag på tænkte jeg faktisk også. er folie bedre end spraymaling, eller?
    - hvis man giver noget klarlak, er det så ikke umuligt at rense lygterne igen? når man f.eks skulle til syn?

• Bjerggaards

#7   4. apr 2016 Første gang jeg tonede mine, der kunne jeg bare tørre det gamle væk, også med klarlak.. Cellulose fortynder og for meget tid, så kommer det af.. Brugte den alm motip.. Det kan ikke holde til noget som helst nemlig..
    Og derefter polerede jeg lygterne op så de var nye som gode igen

• #9   4. apr 2016 #6 måske skal du skaffe en varmeblæser til folie smiley og når du er en kvinde, har du heelt sikkert en god hårtørre liggende hehe
    folie findes billigere på ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=light+smoke+foil&LH_BIN=1&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xlight+smoke+foil+car.TRS0&_nkw=light+smoke+foil+car&_sacat=0

#7 jeg har tjekket lidt på youtube. de vandsliber lygterne med noget meget finkorn for at fjerne små ridser, renser dem og giver noget spraymaling til sidst. men sådan som du siger kan man også gør, hvis man har for meget fritid til at fjerne dem igen smiley

• #11   4. apr 2016 #8 - #10 jeg vil nok prøve spraymaling. har prøvet at male en bagkofanger og hjulkapsler og det gik sådan nogenlunde okay fint. at male lygter er vel ikke sværere?
    - det med varmeblæser og folie er ligesom at sætte solfilm til bagruden, hold da op jeg gav op efter 10 minutter og smid folien i skraldespanden haha smiley derfor tør jeg heller ikke mere at rode mig i folie arbejde

• Bjerggaards

#12   4. apr 2016 Det er sværre at male en lygte. Du kan jo se igennem lakken, så hvis du får sprøjtet et sted i et halv sek for meget, eller krydser på en forkert måde, så vil det være mørkere der, bla derfor jeg fjernede mit første forsøg..

• #14   4. apr 2016 arrrhh altså nu bliver jeg lidt forvirret.. smiley nu skifter jeg min mening til folie. ville dog ønske man kunne tone lygterne foran også til en anden farve
    http://www.ebay.com/itm/16-x-48-Car-Smoke-Fog-Light-Headlight-Taillight-Tint-Vinyl-Film-Sheet-Purple-/262254067773?hash=item3d0f8f803d:g:do8AAOSw5dNWok1v&vxp=mtr

ser groov ud smiley

• #16   4. apr 2016 en bøde + en tur til synshallen vil jeg gætte på smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #17   4. apr 2016 Fuck da det at faa en bode/blive sendt til syn.Taenk lidt mere over hvad der sker hvis der er en der der klasker op i roeven paa dig.
    Mener der var en herinde der fik 70% af skylden fordi hans baglygter var tonede.
    Og nej,jeg er ikke en helgen,koerte selv med det for mange aar siden...

• Bjerggaards

#18   4. apr 2016 Jeg kan sige at bøden er i hus.. Syn er ikke altid sikker..
    Blev stoppet i golfen, som jeg havde gult folie på, de gav mig en bøde, og en pegefinger om at det ikke var lovligt, og at jeg skulle pille det af, og vise mig på stationen.. Så gad de ikke gøre mere ved det.

Men hvis du kan finde en lygte eller 2 at øve dig på inden, så gør det, er ikke SÅ svært igen, man skal bare være tålmodig.. For man kan ikke se hvor mørkt det bliver før en lille time efter det er sprøjtet på..

• #19   4. apr 2016 #17 hvis personen ikke kunne se baglygterne så var han/hun sku da virkelig dum? der er sku da stadig lys i dem. hvad med de idioter der glemmer at tænde sine baglygter om aften?

#18 hvad er bøden så? smiley og det er kun bøde, vel ikke noget med klip at gør?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#20   4. apr 2016 Kan jo vaere lige meget hvor dum vedkommende er hvis du stadig faar over halvdelen af regningen i stedet for ingen.
    Og hvad tror du ham/hende der maaske ikke saa bremselyset i tide taenker om intilligensen hos ham/hende der har tonet sine baglygter ? smiley
    Var ikke for at sige at det er en dum ide,blot for at sige at boede/syn burde vaere det mindste der er at bekymre sig om smiley

• Bjerggaards

#21   4. apr 2016 Den lov omkring slukkede baglygter, den skulle snart blive ændret, da folk er for dumme til at tænde dem om aftenen!

Men jeg måtte af med 1000kr og ingen klip, så laveste bøde sats.. Men hver en krone værd, og pillede folien af, kørte derop, og købte ny folie med hjem samtidig..
    Blev stoppet en del gange i den bil, men kun den ene gang de fandt ud af at det var folie, og ikke bare lygterne som var gule smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#22   4. apr 2016 Ja der er godt nok mange moerke bilister om aftenen,tilbage til alt lys taendes med koerelyset...

• Bjerggaards

#23   4. apr 2016 Rsp
    Ja det tændes.. Men folk der kører i byerne, de får aldrig tændt deres lys.. Hvis jeg tog en tur igennem de 3 større byer omkring mig, så ville jeg nok møde de første 15 biler som kun har deres dioder tændt foran, ikke mere.. Også om en time eller 3.. Bla derfor loven bliver lavet om

• B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #24   4. apr 2016 Den nye love bliver bare desværre ikke gældende for allerede typegodkendte biler.

• #25   4. apr 2016 #21 hellere bøde end klip smiley heldigvis har jeg ikke fået noget klip ind til nu , gider fandme heller ikke :s
    - jeg prøver lige den nemme og billige løsning (folie) hvis ikke det går super godt, så vil jeg prøve spraytoning smiley

• Bjerggaards

#26   4. apr 2016 Klip er ikke værd at samle på smiley
    Er bøder heller ikke, men de er lettere at "glemme" igen

• #27   4. apr 2016 jeg har selv malet mine baglygter, og det blev godkendt af synsmanden da de ikke var tonede mere end originale hella lygter.. jeg sys ikke det var så svært, og hvis man har lyst til at tone dem mere, så er det ikke så nemt at se som med folie, hvor man har en kant.

• #28   4. apr 2016 Så prøver at undgå kant sider, piller lygten af og laver folien lidt længere indad smiley

• #29   4. apr 2016 havde lygten pillet af. men i siden, der hvor lygteglasset slutter ville der stadig være en kant. og den er synlig bed en polo 6n. ved så ikke om den også er det ved andre mærker/modeller smiley

• #30   9. apr 2016 Jeg har netop lige givet mine baglygter folie på og det var meget nemt. Og det er købt i biltema.

• #31   9. apr 2016 #29 ja der hvor lygten slutter, sætter bare folien sådan at den er ekstra lang og når jeg montere lygten så gemmer jeg resten inden i så der ikke kommer kant på, hvis det bliver muligt smiley

#30 jeg har bare bestilt folien lige her: http://www.ebay.com/itm/162029921310

Kommentér på:
Mørktoning af baglygter

Annonce