{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Altea 2,0 tfsi {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at sælge min swift og vil i stedet have mig en Seat Altea 2,0 tfsi fr. Er der nogen der kender til den model og ved hvad man skal kigge efter ved evt. Køb.? Er der nogle generelle problemer med motoren ligesom med 2,0 tdi modellen? Ved jeg skal holde mig fra dsg gearkassen men ellers? ?? På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altea 2,0 tfsi
  • #1   5. apr 2016 Jeg har haft 3 biler med den motor. 2 Audi og en altea - Altea'en smed gearkassen men ellers fejlede de intet. Men men men, HUSK at du ikke må parkere i gear da kæden så bliver "trukket" og risikere at ryge. Har en Audi mekaniker i familien der lige gav mig den info. Det gælder samtlige TFSI motorer smiley

  • #2   5. apr 2016 Det er nu kun de nyere tsi der har de problemer, for en tfsi kører med tandem.
    Olieforbrug er nok det største problem


  • #3   5. apr 2016 En bil der er 11 år gammel vil jeg ikke kalde for ny smiley

  • #4   5. apr 2016 Lylloff hos Audi hedder alle TFSI/TSI motorene TSI. Det med ikke at parkere i gear gælder kun dem med kæde og ikke dem med tandrem.

    Jeg ville ikke være bange for at vælge sådan en med 2.0 TFSI og DSG hvis både motor og gearkasse ellers har overholdt service.


Kommentér på:
Altea 2,0 tfsi

Annonce