{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.005 visninger | Oprettet:

Forskel på US og EU trucks {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til, at lastbiler i USA som regel har en lang forende som denne http://www.kathrinschlenther.de/Trucks/images/truck2.jpg
I EU har de som regel en kort forende som denne http://s48.photobucket.com/user/Pablo-UA/media/Trucks/DSC_5410.jpg.html

Hvad er grunden til dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på US og EU trucks
  • #1   12. apr 2016 Mit gæt er, at "overthere" har de faktisk brug for nogle muller, til at trække de kæmpe vognlæs de kører med - og så fordi "større er bedre" smiley

    No idea. Men der er sikkert en eller anden ring. Kunne også være fordi, at de europæiske lastbiler er noget nemmere at manøvrere rundt, på de små veje vi har her, i forhold til US?


  • #2   12. apr 2016 Fordi i EU er max længden 18-19 meter også de der modul på op til 25M

    Andre regler "over there" + en chauffør derovre BOR i bilen 300+ dage i året og er væk hjemmefra i måned eller mere så derfor betyder pladsen inde i kabinen meget bla. vil man gerne have fladt gulv for mest mulig højde .. Derfor motor ud foran ...
    Umiddelbart er deres motore derovre ikke større som dem her i landet 16L og op til 700HK .... Renault Magnum køre med kan fåes med mack motor.. I staterne + australien er den kendt som Mack Magnum....


  • #3   12. apr 2016 jeps pga hvor lang en vogntog må være i EU/DK

  • #4   12. apr 2016 Der er også en kæmpe sikkerhedsmæssig fordel i det, da fodgængere og ting der er umiddelbart foran lastbilen næsten ikke er til at se i en bil med "snude". Men i sidste ende handler det nok mest om totallængde og jo kortere lastbil, jo længere trailer og dermed mere gods:)

Kommentér på:
Forskel på US og EU trucks

Annonce