{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Forsikring ??? {{forumTopicSubject}}

Hej der ude hvilken selvskaber bruger i når jeres biler har for +50.000kr udstyr monteret? Har pt Alka som dækker for 50.000kr men nu har jeg lavet nogle flere til ved min bil og dem vil de så ikke forsikre. Det er en golf 5 gti jeg har og jeg er super elite og giver pt ca 5500kr om året med fuld kasko og en selvrisiko på 2000kr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring ???
  • #1   10. maj 2016 er det på din seat du har oprettet herinde ?

  • #2   10. maj 2016 Dennis J: læs teksten, der står at det er en Golf 5 GTI smiley

  • #3   10. maj 2016 ups sorry var lige hurtig nok der smiley er det ikke bare at ringe til f.eks Danske forsikring og så bare sige hvilke bil og værdi på ekstraudstyr og så ikke nævne hva det er man har i den ?

    Skiftede selv fra alka til Danske forsikring.


  • #4   10. maj 2016 Det kunne godt være en mulighed hvis danske forsikring kun skal have beløb. Og ikke en liste som Alka. Så ser de udstødning, intercooler og div andre ting på listen og så er det pludselig en meget særlig bil??

  • #5   10. maj 2016 Har prøvet at smide mine info til findforsikring.dk så ser jeg lige hvad dette giver af svar.

  • #6   10. maj 2016 altså en udstødning f.eks er jo ikke "ekstraudstyr" det jo en sliddel sådan set , så den får du nok aldrig en forsikrings sum ud af hvis bilen bliver stjålet , har selv en udstødning på til 50k men den er da heller ikke meldt til forsikringen smiley

  • #7   10. maj 2016 Men hvis jeg smider en rustfri 3" udstødning på bilen er det jo ud over en normal bil, eller hvis jeg smider ny indsugning og intercooler på skal dette da også være dækket.

  • #8   10. maj 2016 du får ikke ekstra erstatning for at sætte en anden udstødning på, tvivler på der er nogen selskaber der vil det. At tune/style sin bil er ren udgift hverken ved salg eller skade er det noget du får igen, og får du det endelig med på policen vil jeg gætte på afskrivning er ret stor på udstyret, samt at din præmie bliver tårnhøj.

  • #9   10. maj 2016 så vidt jeg ved får man kun "erstattet" ting der er fabriksmonteret , alt andet du smider på efterfølgende er for egen regning ...

  • #10   10. maj 2016 Jeg har pt for 50.000kr hos Alka men det jeg er kommet over efter min lille ombygning til k04 og en nogle dele fra Revo. Men om det er 50.000kr ud over frabriksmonteret eller 50.000kr i alt skal jeg lige undersøge i morgen.

  • #11   10. maj 2016 Du vil aldrig få 50.000 kr. ekstra ud hos Alka for sådan en type dele - for det øger ikke bilens værdi tilsvarende. Så jeg ville nok bare holde ved de 50.000 kr., hvis det var mig.

  • #12   10. maj 2016 Den der ville jeg lige tale med en assurandør om, så du får helt på det rene hvordan det med extra fungere....

  • #13   10. maj 2016 Det jo ikke ekstra udstyr at smide en større turbo og revo chip i, men prøv du og fortæl forsikringen, at du har hævet dine heste fra 200 til 300+-

  • #14   10. maj 2016 Jeg kan jo godt smide en større turbo i men så have 3 programmer som jeg får. Så måske 240-250hk på vej og så +300hk til bane. Det er der jo ikke noget galt i. Men hvorfor er et par 19" alu fælge så ekstra udstyr hvis en sports indsugning ikke er?

  • #15   10. maj 2016 tror lige du skal ringe til forsikringen og høre hvordan reglerne er, dine teorier holder ikke helt vand....

    Nu har du så selvfølgelig været ude i synshallen og fået din tuning godkendt og noteret samt fortalt det til forsikringen, ellers skal du nok bare holde mund med dit "ekstra udstyr"


  • #16   10. maj 2016 Jeg tror vist også lige, du skal have kalibreret dit virkelighedsbillede og give din assurandør et opkald smiley Det forholder sig ikke rigtigt, som du går og forestiller dig, er jeg bange for...

  • #17   10. maj 2016 Så længe den ikke køre med over +20% effekt eller +20% større boring og den kan synes så er det jo lige meget hvordan man hiver de +20% ud af sin motor. men har snakket med Alka og fortalt dem at der er bygget lidt om på bilen, de dækker så bare max 50.000kr.

  • #18   10. maj 2016 Nej, det er det så langt fra smiley

  • #19   10. maj 2016 Så alle de biler hvor der er brugt lidt penge på udstyr de er under forsikret alle sammen fordi det ikke kan lade sig gøre at forsikre dem? Her snakker jeg alle ting som styling, tuning og omlakering. For jeg ved godt at skat ikke vil have man skifter så meget som en del på sig bil uden den skal vurderes om men det er jo ikke noget med ens forsikring at gøre. Jeg kiggede faktis på en bil her inde som der var til salg den var bygget om og tunet for 200-300.000kr, han havde ikke problemer med at forsikre den til en meget høj værdi i tilfælde at skade m.m. (Sagde han)

  • #20   10. maj 2016 Motortuning er tilladt så længe, det sker på den originale- eller en senere ilagt tilsvarende motor. I forhold til registreringsafgift gælder der ikke nogen procentgrænse for effektforøgelsen ved motortuning på den originale- eller senere ilagt tilsvarende motor. Vær dog opmærksom på, at der i medfør af anden lovgivning kan gælde en maksimal grænse for effektforøgelsen.

    Det er SKATs opfattelse, at det generelt for alle typer motortuning gælder, at når det har karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlige indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller


  • #21   10. maj 2016 SKAT og færdselsstyrelsen ser forskelligt på tuning. Læs reglerne på fstyr.dk - så ændrer du nok opfattelse smiley

  • #22   10. maj 2016 Hvor er det slemmer så i dette her?

  • #23   10. maj 2016 SVAR:
    Disse ændringer hører ind under begrebet konstruktive ændringer. Du må godt foretage konstruktive ændringer på din bil, men der er visse krav, der skal overholdes. Kort fortalt er kravene:

    • Bilen må ikke støje eller forurene mere end tilladt
    • Sikkerheden skal fortsat være forsvarlig
    • At du ved syn af bilen kan dokumentere, at bilen fortsat lever op til de to nævnte
    krav

    Du kan læse mere om kravene nedenfor under "Hovedkrav til konstruktive ændringer".

    Reglerne om tuning (herunder også chiptuning), motorskift mv. kan findes i Vejledning om syn af køretøjer i kapitel 7.06.01 (3) (pdf).

    VIGTIGT AT VIDE, HVIS DU TUNER ELLER CHIPTUNER DIN BIL!
    Du kan risikere at miste bilens fabriksgaranti, hvis din chiptuning ikke er lovlig. Spørg derfor altid bilimportøren, om fabriksgarantien kan opretholdes ved tuning.

    Som bilens ejer er det dit ansvar at sikre dig, at bilen er i lovlig stand (Færdselsloven § 67). Flere regler kan finde i bekendtgørelsen om chiptuning.

    BILEN SKAL SYNES OG GODKENDES
    Når du foretaget konstruktive ændringer (motorskift, tunet eller chiptunet), skal bilen altid synes bagefter. I den forbindelse skal du oplyse synsvirksomheden om ændringerne. Det vil så fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer.


  • #24   10. maj 2016 det er jo som jeg hele tiden har skrevet.

  • #25   10. maj 2016 Tja, som du selv skriver, er det et krav, at bilen er godkendt til syn. Ikke bare synet med ændringerne, men GODKENDT til syn med ændringerne smiley

    Og lad os bare lege, det er tilfældet. Det betyder fortsat ikke, at du får noget som helst i nærheden af de 50.000 kr., det har kostet at lave bilen, hvis du kører i smadder smiley


  • #26   10. maj 2016 Kør du ned til syns manden og få godkendt og indskrevet din større turbo og FMIC, samt chipningen.
    Held og lykke og pøj pøj med det


  • #27   10. maj 2016 De kan så godt stille krav til større bremser men dette plejer kun at være tilfælde med golf 4 gti når de kommer over 200hk. Men hvis de ikke dækker det hele så må de 50.000kr jeg har på min nuværende forsikring vel være til at leve med...

Kommentér på:
Forsikring ???

Annonce