{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Salg til cvr nr. {{forumTopicSubject}}

Hej.

jeg har set på en bil som kun sælges til cvr. nr. jeg har desværre ikke selv et cvr. nr. min mor har et, men er ikke glad for jeg bruger det da hun ikke ved hvilken konsekvenser det har for hende. Så mit spørgsmål er hvad det vil betyde at jeg bruge hendes cvr. nr. ? Mvh. jacob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg til cvr nr.
  • #2   22. maj 2016 cvr nr bliver kun brugt for at forhandler kan fraskrive sig garantien,du køber den blot med din mors cvr nr på slutseddelen og får den indregistreret i dit eget navn
    sålænge den ikke bliver betalt med penge fra firmakontoen så er det helt ligegyldigt

• Rafet D
    Rafet D Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #3   22. maj 2016 Det vil betyde at din mors firma ejer bilen.
    Den hun skal gøre efter at have købt den er , at sælge den til dig for samme pris.
    Så får det ingen betydning for hende eller hendes firma.
    Ellers kan du få et andet firma til at købe bilen og videre sælge den til dig.
    Dette bil typisk koste dig ca 2.000kr

• #4   22. maj 2016 Godt nok sjove besvarelser

• #5   22. maj 2016 Det betyder absolut intet, har tit handlet og brugt min fars CVR nr. Så længe du selv betaler er det lige meget. smiley

• #6   22. maj 2016 Brug du ganske roligt din mors CVR.. Som skrevet så er det udelukkende for at sælge bilen uden garanti og reklamtion. Gøres ofte på biler der ikke passer i forhandlerens sortiment eller endnu oftere fordi at det er en bil der kan være dyr at give garanti på da de kan få dyre skavanker i nær fremtid.

Har gjort det utallige gange, og det er ikke noget problem at gøre.

• #7   22. maj 2016 CVR Numre er nu tildags rimelig nemme at skaffe

• #8   22. maj 2016 de biler der sælges engros/dvr plejer men da tit og kunne købe som privat også smiley men skriver jo bare under på at der ikke er en garanti?

• #9   22. maj 2016 Ja problemet er bare når køberen er en røv går han i retten med en defekt bil han har købt uden garanti og selvfølgelig skrevet under på
    I retten dømmes forhandleren til at udbedre eventuelle fejl og mangler

• #10   22. maj 2016 det problem har jeg sku aldrig haft smiley

• #11   22. maj 2016 Nej det kan godt være du ikke har haft det, men sådan er loven nu
    Der var et eller andet fjols der skrev herinde for et par dage siden
    han havde købt en bil og skrevet under på at den var købt som beset uden garanti, bilen gik istykker en uge efter, så spurgte han herinde om ikke han kunne gå til forbrugerombudsmand, eller fdm og få hjælp mod bilforhandleren

• #12   23. maj 2016 cvr nummer er gratis, selvom du ikke har butik/forhandler firma osv så kan du stadig have et cvr nummer.. så lav et og køb bilen
    https://ivaekst.dk/opstart/opret/7/0/6/cvr-nr--online-oprettelse

• #13   23. maj 2016 Fordi man skriver under på der ingen garanti er så findes der stadig fjolser der går til FDM når gearkassen er gået på deres engros bil til 40000 Kr med 600000 KM på bagen.

Også derfor flere forhandlere har lært lektien. Det er Danmak i en nøddeskal.. Vi skal have det billigt, men når så lortet indtræffer går vi til vores branche og fagforeninger for at få deres blodsultne advokater indover - selvom vi godt ved vi har pisset i nælderne.

• #14   23. maj 2016 Tyskimport Du kan ikke fraskrive dig de 2 års reklamations ret, så forhandleren har lavet noget der var ulovligt i den handle. Det er ikke et krav at man har garanti. Men man har altid 2 års reklamations ret. Uanset hvad forhandleren vil prakke dig på.

• #15   23. maj 2016 Men jeg vil så også sige at de forhandlere der vælger at sælge til en privat, selvom der skrives uden garanti osv. også selv er skyld i at de render ind i FDM/3F-mennesker...

• #16   23. maj 2016 Intet problem i at bruges mors CVR nummer.
    Det er for at fraskrive sig reklamationsret.

Oftest på markant billige biler som ville være bad bussines. At handle normalt eller dyre biler der er sat billigt fordi de er indkøbt for dyrt.
    Ikke der samme som det er en dårlig bil men bare at chancen for en minus forretning er større.

Min vogn er købt for 17000kr engros.
    En forhandler skulle havde budt den ud til 34.000kr som minimum for at lave en økonomisk ansvarlig handel men hvem giver 34000for en peugeot 406 Stc 2.0hdi med 350.000km på bagen?

• #17   23. maj 2016 Du kan sagtens bruge din mors eller et andet CVR fra en du kender.

det bruges kun til at forhandleren kan fraskrive sig at holde 6 måneders garanti på bilen.

Det bliver ikke registreret nogen steder.
    Vi har lige gjort det samme med en bil vi købte i sidste uge

Kommentér på:
Salg til cvr nr.

Annonce