{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.546 visninger | Oprettet:

Hjælp til råd om larm på sommerdæk {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har fået monteret 2 stk nye Conti sport Contact 5 foran, og bagpå sidder samme mærke men de er 3 år gammel stadig lidt ned til minium mærke derfor tænkte jeg de godt kunne køre 1 sommer mere, men syndtes godt nok de støjer virkelig meget , og det lyder som om det er bagfra , dæk tryk er tjekket, hvad kan det være ? Skal de virkelig skiftes selvom der er dæk tilbage ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til råd om larm på sommerdæk
  • #1   29. maj 2016 Ja nyt på, de rejser sig i mønsteret smiley

  • #2   29. maj 2016 Men har det nogen betydning ? For da spild af penge hvis der er stadig dæk på til en sæson mere, skal det være samme mærke eller ?

  • #4   29. maj 2016 Hvorfor skal jeg bytte om på dem smiley

  • #5   29. maj 2016 altid de bedste dæk bagerst.... lærer man også til teori når man tager kørekort.
    når du bremser skydes vægten fremad hvilket gør dine baghjul lettere kan miste kontakten med vejen hvis de er slidt.

    er de dæk ikke retningsbestemte, så der er forskel på om de sidder i venstre eller højre side?


  • #6   29. maj 2016 Jeg tænker bare du styre foran skal nye dæk så ik side forrest ?

    Men hvis jeg bytter om larmer det jo ligeså meget ?


  • #7   29. maj 2016 vægten af motor osv presser mere på forhjul end baghjul så de skal nok blive presset mod vejen.

    hvis du har fået byttet om på højre og venstre dæk, så kan du komme ud for at de har rejst sig i gummiet og på den måde kommer til at larme.


  • #8   29. maj 2016 Dvs nye dæk skal på baghjul, og de gamle foran ?
    Men vil det larme mindre


  • #10   29. maj 2016 De foreste slides hurtigt hvad mener du?

  • #12   29. maj 2016 Hvorfor er det så ikke bedst at ha de nye dæk foran, jo foran du styre , så ville jeg da mene det var det bedste sted smiley men Vil de larme mere ved ombyt for og bag ?

  • #14   29. maj 2016 Morten L:
    Bedste dæk bagerst hvis du kommer ud i regnvejr og pluslig rammer aquaplaning så kommer røven først


  • #15   30. maj 2016 citat fra http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=4587
    Samtidig viser undersøgelsen, at blot 11 procent af bilisterne kender anbefalingen om, at de mindst slidte dæk altid monteres bagerst – det uanset om bilen er forhjuls- eller baghjulstrukket.
    "Når de mest slidte dæk sidder forrest, kan bilens fører ofte mærke, når vejgrebet begynder at slippe. Så kan man nå at sænke hastigheden og minimere risikoen for udskridning. Når de bedste dæk sidder foran kommer denne advarsel senere og vejgrebet for bagenden af bilen kan allerede være tabt," siger Lotta Wrangle, pressechef for Michelin.



    og et citat fra et dødt link fundet i et andet forum https://ing.dk/indhold/148679 - http://car.michelin.dk/servlet/srt/auto/trucsastuces_dk
    Uanset om bilen er forhjulstrukket eller baghjulstrukket, anbefaler vi, at de nyeste dæk monteres bagerst på bilen. Dette er med til at sikre bilens stabilitet under ekstreme forhold såsom opbremsning og kurvekørsel og især på våde eller glatte veje.
    Normalt er det nemmere at korrigere en understyring end en overstyring.
    Hvis forhjulene mister vejgrebet, mister føreren kontrollen over styretøjet (understyring). For at genvinde kontrollen over bilen, skal man fjerne foden fra speederen og dreje rattet i svingets retning. Denne manøvre hjælper med til, at du kan genvinde kontrollen over bilen.
    Hvis det derimod er baghjulene, der mister vejgrebet, så er situationen meget vanskeligere at kontrollere, da dette medfører overstyring. For at genvinde kontrollen over bilen, bør føreren træde på speederen og dreje rattet modsat svingets retning (dvs. mod udskridningen). Kun en erfaren fører kan udføre denne manøvre.
    Det er derfor, at Michelin anbefaler, at du formindsker risikoen for at dette sker ved at montere de nye eller mindst slidte dæk bag på bilen.
    Dette giver :

    forbedret vejgreb i sving
    øget stabilitet ved opbremsning
    ekstra sikkerhed


  • #16   30. maj 2016 Det dæk er kendt for at larme båndet brugt.
    Brug volumknappen på din radio til at udligne

    Mht det der om de skal for han eller bag på.
    Så er jeg pudse ligeglad med Hvad de siger.
    De bedste dæk foran og så bytter man hver sæsonog skifter nå de er nede på 3 mm.

    Eller s ender man med at køre med friske fordæk og 10år gamle bagdæk.


  • #17   30. maj 2016 Smid dem op foran. Fordækkene slides ca dobbelt så hurtigt som bagdækkene, hvis du har forhjulstræk.

  • #19   30. maj 2016 Køre 35-45.000km årligt og det så små 20-25.000km. Sommerkørsel.
    Det passer fint med 3sæssoner og så vi lige til øllet og så det 4 nye dæk.
    Det kun godt. Så ved jeg mine dæk er lige gamle og i sidste end kommer det jo ud på et.


    SOM LIGEGYLDIGT INFO
    Så det must at skifte alle 4 samtidig hvis man køre subaru. Og du er nød til at bytte rundt på for og baghjul ved Max 10.000km.


  • #20   30. maj 2016 Sø-Propel: Skal man faktisk på næsten alle AWD biler da de helst skal have samme rullediameter på alle 4 hjul..

  • #22   30. maj 2016 #20
    Ja det altid en go Ide. Men har hørt fra flere at Subaru er lidt mere overfølsomme da den har permanent AWD hvor en Quattro eks har det nå der mest behov for det.

    Men som sagt så var det ligegyldig information i denne tråd:)

    Til TS
    Kig på Hankook ventus prime 2
    Syntes ikke de støjende specielt meget og syntes bedre om dem.end jeg syntes om Continental som er for overvurderede i min verden


  • #23   30. maj 2016 Continental Ligger da ik i den støjende ende

  • #24   31. maj 2016 Så snart de bliver lidt slidt jo.
    De rejser sig og bliver spøjse syntes personligt det er skod dæk
    Det har godt fat den første sæson med lidt held og så de ødelagt


  • #25   1. jun 2016 Ahh ødelagt er måske lige at overdrive, de blir rost i de fleste test som et af de bedste

  • #26   1. jun 2016 At de bliver rost i diverse tests ændrer vel ikke på en personlig mening om noget. Samsungs nye telefon roses også, men jeg synes det er noget lort. En test er vel også over en kortere periode, så der tages ikke højde for om de er slidt hurtigt ned.

  • #27   1. jun 2016 De bliver hurtigt hårde i gummiet og det nedsætter friktion = holdere længere men dårligere greb.
    Syntes aldrig jeg har kunne presse Continental dæk ret meget nå de har kørt første sæson massere mønster men forhold til andre kvalitetsdæk jeg har kørt med så de ikke så gode


Kommentér på:
Hjælp til råd om larm på sommerdæk

Annonce