{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Opel speedster køb i udlandet? {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg går meget kraftigt og overvejer at købe en Opel Speedster fra det store udland, ikke en turbo, bare en "normal" (grundet forsikring og told/moms) smiley
Jeg vil umiddelbart ikke købe herhjemme, grundet den høje pris de har, fra 225.000 hvilket jeg mener man sagtens burde kunne gøre for 50K mindre, hvis man selv importere.

Er der nogen særlige ting jeg skal være opmærksom på?
Checke om den kan være stjålet, hvordan?
Hvordan handler man privat (ikke hos forhandler) ude i den store verden, cash eller kan man gøre det lidt mere "sikkert"?

Håber på i kan hjælpe smiley

/Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel speedster køb i udlandet?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   30. maj 2016 du kan jo betale med paypal det er sikkert du kan evt købe denne men er nok lidt over dit budget men fed er den http://www.ebay.de/itm/OPEL-SPEEDSTER-2-2-16V-UNIKAT-NOCH-NIE-ZUGELASSEN-SILBER-BLANKOBRIEF-/401121090893?hash=item5d64ae1d4d:m:mfrkaPZAoKUQeA5sUoKhwDQ

• #2   30. maj 2016 Har lidt udset mig den jeg vil købe, men paypal er mega dyrt både for sælger og for mig, det ender op i at koste omkring 5 % hvilket er lidt meget når man er oppe omkring køb på 100.000...

Den er håbløs dyr den du linker til, blot fordi sælger påstår den nærmest ingen km har kørt smiley

Må være andre der har erfaring med køb af bil, udeover danmarks grænser?

• #4   30. maj 2016 På skat.dk kan man kun se en enkelt speedster, og den kostede ca. 150.000 i afgift for lidt over 4 år siden... Så tænker da det må være noget lavere nu...
    Siger ikke den koster 100, den jeg skal have, de kan jo godt være billigere, nær 80...

• #7   2. jun 2016 Ham jeg har skrevet med, forslog selv bankoverførsel eller paypal, så det bliver nok paypal hvis jeg køber, og så bruger jeg bankens kurs beregner, og ikke paypals smiley

Går ud fra man skal på motorkontoret i det pågældende land, (dette bekræfter vel også bilen ikke er stjålet) og have lave om registrering før jeg kan køre hjem i den? skal jeg også have købt "endagsplader" hjemmefra, eller hvordan fungere det med sådan nogen? Har ikke importeret bil før...

Det er klart, at der ikke er nogen garanti, sådan er det jo, man må tage chancen og ellers betale hvad det koster smiley

Martin P: kendte kun til det gamle system som vist er fra før 2012, hvor der kun fremgår en enkelt... Sjovt den ene af dem har så lav afgift i forhold til de andre...

Kommentér på:
Opel speedster køb i udlandet?

Annonce