{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Nikolaj K
Nikolaj K
Tilmeldt:
21. jun 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Mislyd ved bevægelse - ikke hjulleje! {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min Mazda 2 fra 2015 med knap 10.000 km kørt, er begyndt at komme med en underlig lyd når bilen er i bevægelse.

Det er lidt tilfældigt om lyden opstår, men den kører i samme intervaller som bilens fart, altså mere tydelig og med længere mellemrum, desto langsommere der bliver kørt.

Det startede med at være en gang imellem - og lidt svær at høre - til nu at være nærmest konstant ved lavere fart.

Acceleration i bilen, lader til at være påvirket, og er mere "hoppende" end tidligere, specielt ved fuld pedal.

Alle hjulleje er checket, undervogn vasket, bremser sprøjtet.

Forhandleren mente at det kunne være bremserne - hvilket jeg syntes lyder virkelig mærkeligt. Det var hans forslag at de skulle skille disse ad - på min regning.

Any ideas?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd ved bevægelse - ikke hjulleje!
  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #1   8. jun 2016 Det er ikke din ankerplade der går på skiven?

  • Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   8. jun 2016 #1 - Nej ikke umiddelbart. Den ene sad lidt tæt på, men det lod ikke til at de ramte skiven - men selv efter justering af disse opstod lyden stadig.

    Lyden er sådan en svag "duhk-duhk-duhk-duhk" agtig lyd., som ved højere hastighed enten bliver overdøvet af andet larm eller forsvinder, og ved lavere fart bliver mere tydelig og langtrukken.


  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #3   8. jun 2016 Hoppende. Måske en fejl på leje ved trækaksel. Mener Mazda kører med mellemaksel på højre trækaksel. Hvis den hopper når du accelerere. Så kunne det godt være det inderste.

  • #4   8. jun 2016 tjek om dine hjul er spændt
    ellers kør til mazda du har stadig garanti jo


  • #5   8. jun 2016 Har du tjekket dækkene for evt sten eller andet i mønsteret??

  • Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #6   8. jun 2016 #5 - det er desværre ikke dækkene., de er blevet gennemgået grundigt som det første.

  • #7   8. jun 2016 trækaksel

  • #8   9. jun 2016 på sådan en ny bil, så skal de da dæk på garantien. Tror bare forhandleren ikke vil tage ansvar for det.
    Jeg havde taget til forhandleren og sagt det var for dårlig det her


  • Nikolaj K
    Nikolaj K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #9   9. jun 2016 #8 du skulle vide hvad jeg har været igennem med dem på den her bil....

    De tilkendegav et problem med gearkassen, hvor den nogle gange blokerede i første gear, samt generelt virkede ustabil. De skiftede gearkassen og alt muligt andet. Uden at det løste problemet. Herefter, selvom problemet var stort nok til at de ville skifte gearkasse og alt muligt andet, så er problemet ikke længere stort nok til at de ønsker at gøre mere for at udbedre det.

    Ved kørsel i første og andet gear, hvor bilen blot triller indkoblet, så hopper og danser bilen så voldsomt, at man nok ligner en gammel dame der kører manuel for første gang. Jeg prøvede 3 forskellige demo biler af samme model - som ikke havde dette problem - Mazda afskrev dog problemet som en "egenskab" - dette senere bekræftet af mazda's special tekniker fra hovedafdelingen - som foretog målinger på min bil og en af deres demo biler, hvor graferne viser en tydelig forskel - men han nægter at forholde sig til dette, og afskriver igen problemet.

    Så det er en rigtig skod oplevelse af købe ny Mazda - de kigger dog gerne på den hver gang - men de løser ingen problemer. Faktisk har de kun formået at skabe nye problemer, her ved skift af gearkassen, hvor det lykkedes dem at besværligegøre gearing fra 2. til 3. gear - og uden at løse de oprindelige problemer.

    Det er synd, for demo bilen kørte fantastisk - men den bil jeg har købt har intet med den bil at gøre.


Kommentér på:
Mislyd ved bevægelse - ikke hjulleje!

Annonce