Lakforsegling uden voks {{forumTopicSubject}}
Hej ville hører om man kan vaske sin bil grundigt og Bruge lak rens og så efterfølgelende polere med lakforsegling uden at bruge voks til sidest.
Eller SKAL man bruge voks ?
mar 2010
Følger: 28 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 918
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 539
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 125
God aften
-Don G.
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.379
Du går ind i køkkenet og henter opvaskemidlen og vasker derefter bilen med en blanding af vand og det førnævnte. Opvaskemiddel tager næsten ALT fedt og silikone der sidder på bilen. Derefter er det bare at give den gas med forsegleren.
Nu vil jeg ikke gå i dybden med hvad der er smartest, men køb for guds skyld en ordentlig lakforsegler og ikke sådan noget bilka eller THansen lort.
Du vil takke både mig og dine arme når du er færdig. Desuden bliver det 1000 gange nemmere at vaske bilen efterfølgende. Som nogen skriver er sonax netshield et ganske godt produkt, ikke noget jeg selv bruger men ganske godt
dec 2013
jan 2007
Desuden for at komme tilbage til det med klarlakken. Klarlakken er lavet til at modstå syreregn, fuglelort osv, hvilket har en PH værdi der ikke er specielt spændende for noget som helst og klarer det ganske fint. Så tvivler på at opvaskemiddel ødelægger andet end DIN ide om at det ødelægger ALT.
En billak er IKKE følsom over for affedtende midler, tilgengæld er den følsom overfor ridser...
LIGEGYLDIGT hvad, så drejede det sig om at manden ønskede at putte en lakforsegler på, det gør man IKKE når man IKKE har affedtet bilen for silikone og urenheder af 2 grunde. 1, alt skidt der stadigvæk sidder tilbage efter en vask vil blive lukket inde bag forsegleren. 2. Lakforsegleren kan ikke hæfte korrekt til lakken og derved reduceres holdbarhed og derved skal du bruge mere produkt indenfor kortere tid + du skal gøre det oftere som koster en mere tid end nødvendigt.
Så næste gang du udtaler dig om en anden persons kendskab til emnet bør du nok undersøge det først. TAK!
Undskyld til trådstarter at jeg bliver lidt varm når jeg bliver "beskyldt" for uvidenhed, men det er typisk børnehavepædagogik på BG
dec 2013
Hvis man vil gøre det ordenligt må man nogle gange bruge en smule tid og den lillebitte ekstra slat penge det koster, det kan godt betale sig senere hen. Til gengæld er det rigtigt at forsegledes burde være af god kvalitet.
God aften derude.
-Giorgio
jan 2007
Som du selv skriver vil det skade klarlakken.... Det er ikke helt forkert, MEN kun hvis du ikke beskytter bilen bagefter, det accelerere oxidationen af lakken. Men det er fordi du åbner lakkens porer. Ved at forsegle lakken lukker du dem igen. Derfor kan jeg med stor sikkerhed sige det IKKE er noget problem.
Desuden bruger jeg det også kun når jeg skal polere en bil efterfølgende
dec 2013
jan 2007
dec 2013
jan 2007
Ved godt der står den er egnet til grundrengøring, men den er helt ærligt for ringe til det
jan 2007
dec 2013
Og mange tak jeg er også yderst glad for den. Har loge købt alu piping og BT Tuning performance air filter:)
Lakforsegling uden voks