{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lakforsegling uden voks
  • #1   12. jun 2016 man polere ikke med laksforsegling smiley lakforsegling er vel en slags voks vil jeg jo mene? men har heller ikke styr på den slags ting smiley

  • #2   12. jun 2016 Forsegling kan godt lægges på uden efterfølgende voks,bruger selv sonax polymer netshield,super god holdbarhed.

  • #4   12. jun 2016 Der skal ikke voks efter lakforsegling men du burde vaske din bil med en specielshampoo uden voks som stripper gamle voksrester mv. derefter lakrens og til sidst lakforsegleren som du kan gnide i med hænder og så polere af med maskine for et top lækkert resultat smiley

    God aften

    -Don G.


  • #5   12. jun 2016 Don G, spild af penge.
    Du går ind i køkkenet og henter opvaskemidlen og vasker derefter bilen med en blanding af vand og det førnævnte. Opvaskemiddel tager næsten ALT fedt og silikone der sidder på bilen. Derefter er det bare at give den gas med forsegleren.

    Nu vil jeg ikke gå i dybden med hvad der er smartest, men køb for guds skyld en ordentlig lakforsegler og ikke sådan noget bilka eller THansen lort.

    Du vil takke både mig og dine arme når du er færdig. Desuden bliver det 1000 gange nemmere at vaske bilen efterfølgende. Som nogen skriver er sonax netshield et ganske godt produkt, ikke noget jeg selv bruger men ganske godt


  • #6   13. jun 2016 MCS bilpleje. Lidt bekymrende at du kalder dig selv for bilpleje og så råder du til at bruge opvaskemiddel. Det ødelægger din klarlak ekstremt mere end noget andet. Lige meget hvad så brug aldrig opvaskemiddel på din bil... Der er en grund til bilshampoo findes...

  • #7   13. jun 2016 Det er da nok det mærkeligste jeg nogensinde har hørt. man skal kun bruge opvaskemiddel hvis du har tænkt dig at beskytte lakken bagefter, hvor dum tror du jeg er. Desuden har jeg læst det på utallige fora der beskæftiger sig med bilpleje. Så i stedet for at gå ud og bruge flere 100 kr på at få bilen affedtet med en "special" shampoo så bruge lidt sund fornuft. Der er jo ikke nogen der siger du skal smøre bilen ind i det, En lille smule når man rigtig langt med.

    Desuden for at komme tilbage til det med klarlakken. Klarlakken er lavet til at modstå syreregn, fuglelort osv, hvilket har en PH værdi der ikke er specielt spændende for noget som helst og klarer det ganske fint. Så tvivler på at opvaskemiddel ødelægger andet end DIN ide om at det ødelægger ALT.
    En billak er IKKE følsom over for affedtende midler, tilgengæld er den følsom overfor ridser...

    LIGEGYLDIGT hvad, så drejede det sig om at manden ønskede at putte en lakforsegler på, det gør man IKKE når man IKKE har affedtet bilen for silikone og urenheder af 2 grunde. 1, alt skidt der stadigvæk sidder tilbage efter en vask vil blive lukket inde bag forsegleren. 2. Lakforsegleren kan ikke hæfte korrekt til lakken og derved reduceres holdbarhed og derved skal du bruge mere produkt indenfor kortere tid + du skal gøre det oftere som koster en mere tid end nødvendigt.

    Så næste gang du udtaler dig om en anden persons kendskab til emnet bør du nok undersøge det først. TAK!

    Undskyld til trådstarter at jeg bliver lidt varm når jeg bliver "beskyldt" for uvidenhed, men det er typisk børnehavepædagogik på BG



  • #8   13. jun 2016 MSC ingen grund til at blive hidsig, vi burde godt kunne debattere med en ordentlig tone. Klarlakken kan ikke holde til sulfoens kemikalier så om man beskytter lakken bagefter eller ej gør ikke kæmpe forskel.

    Hvis man vil gøre det ordenligt må man nogle gange bruge en smule tid og den lillebitte ekstra slat penge det koster, det kan godt betale sig senere hen. Til gengæld er det rigtigt at forsegledes burde være af god kvalitet.

    God aften derude.

    -Giorgio


  • #9   13. jun 2016
    Som du selv skriver vil det skade klarlakken.... Det er ikke helt forkert, MEN kun hvis du ikke beskytter bilen bagefter, det accelerere oxidationen af lakken. Men det er fordi du åbner lakkens porer. Ved at forsegle lakken lukker du dem igen. Derfor kan jeg med stor sikkerhed sige det IKKE er noget problem.

    Desuden bruger jeg det også kun når jeg skal polere en bil efterfølgende


  • #10   13. jun 2016 Min mening er bare at det ikke kan betale sig når man sagtens kan få en special shampoo til 50kr og ikke risikerer en katalysator til lakskade.

  • #11   13. jun 2016 Selvfølgelig, men en sæbe til 50 kr der kan det samme, har jeg nu endnu ikke set. Inde på cleanyour anbefaler det selvfølgelig heller ikke at man benytter opvaskesæbe, men det er et nemt og billigt alternativ. Specielt når man skal claye bilen bagefter alligevel. De der sæber man køber til en 50'er er alligevel ligeså slemme for lakken, der står bare noget andet på flasken

  • #12   13. jun 2016 Alaska Special Shampoo til 50kr er en yderst god special shampoo til pengene.

  • #13   13. jun 2016 Nåå ja, fint, men tror du misser pointen. den stripper ikke voks eller noget. Den rengør kun skidt af, Hvis du skal have noget skal du have en APC blandet i ellers får du ikke noget ud af det.

    Ved godt der står den er egnet til grundrengøring, men den er helt ærligt for ringe til det


  • #14   13. jun 2016 Forresten fed spider du har dig, har altid godt ville have sådan en.

  • #15   14. jun 2016 Altså jeg købte sættet Alaska med shampoo lakrens og forsegler med teflon hvilket jeg mener er vigtigt. 200kr. Men ja det kan godt være den ikke tager det hele men så fjerner lakrensen resten. Det ville jeg anbefale selvom det tager lidt længere tid og kræfter.

    Og mange tak jeg er også yderst glad for den. Har loge købt alu piping og BT Tuning performance air filter:)


Kommentér på:
Lakforsegling uden voks

Annonce