Touran mister vand? {{forumTopicSubject}}
Hey BG,
Damens Touran 2.0TDI fra '07 (ny model) er begyndt at smide/bruge lidt vand
Jeg har lige haft skiftet en stump slange oppe under det øverste motorskjold og det er ikke dér den er utæt.
Jeg synes ikke den ryger mere end den plejer og den starter fint når den er kold.
Her tidligere efter vi var ude og køre og bilen havde stået en times tid, gik jeg ud og kiggede om den dryppede og det synes jeg den gjorde. Den dryppede fra der hvor passageren ca. har sine ben.
Da jeg tog motorskjoldet af her til aften, var det skumgummi som indeni skjoldet lidt vådt synes jeg, men den var ikke sølet til i vand eller noget.
Den drypper ikke nu hvor den er helt kold.
Klimaanlægget virker ikke, så det er ikke kondens...
Har måske fyldt lige rigeligt vand på ekspansionsbeholderen, men smider den det overskydende ud via et overløb eller?
I kan se billedet, synes der ligger lidt vand hist og pist...
Nogle typiske kendetegn hvis den har smidt toppakning/topstykke?
På forhånd tak og go' aften!
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 992
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
eller som morten siger EGR køler
men først og fremmest ..... hvor meget bruger den ?
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 78 Svar: 149
Jeg fyldte lidt for meget i, så var i tvivl om den smed det overskydende ud af et overløb eller lign. indtil den var nede ved max? Men der er vel ikke overløb, når der er tryk i systemet?
Undrede mig over, at den stod og dryppede efter vores sidste køretur, da jeg troede den BRUGTE vand og ikke spildte...
Hvad er symptomerne på et revnet topstykke?
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 78 Svar: 149
Kunne se rørene, som løbet inde under motorskjoldet, var våde, så tørrede dem af og man kan ikke se en læk, men hvis man kigger i 15-20sek, så kommer det et par dråber frem igen, så det øverste rør må vel være utæt.
Det ser ikke ud til at komme fra nogle af siderne, altså fra en slange eller lign., så det må være selve røret.
Her er en timelapse (hurtig video) af røret fra det er tørret af og til dråben kommer. Videoen er spolet fra de ca. 20 sek det tager til 5 sek. Så kan I se det jeg snakker om...
https://youtu.be/-g5dOzf0y1k
Kan denne utæthed være skyld i, at bilen taber vandet? Jeg tænker om den lækker mere, når bilen kører fx?
Da jeg kiggede under bilen kunne jeg se, at der var en dråbe ovre under bærearmen i førersiden, ved ikke om man kan konkludere noget ud fra det eller det er lidt af det vand fra rørene, som er løbet den vej ned...
Touran mister vand?