{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.147 visninger | Oprettet:

Pendlerbil 200km/dagligt {{forumTopicSubject}}

Hej bilentusiaster!

Min corsa fra 98, 1.0, skal snart skiftes ud da jeg kommer til at skulle pendle ca ~100km hver vej, Kolding til Århus. ca 60.000 km årligt kommer jeg til at køre.

Så vil lige høre om hvad I ville anbefale jeg skal kigge på og overveje.

Krav:
- AC eller noget form for klimaanlæg
- Fartpilot
- Bluetooth, eller mulighed for eftermontering
- Pris ~100.000*

*Har i starten sat en maks grænse på omkring de 100, men er villig til at strække det til 120 hvis det er nødvendigt. Hvis der er gode argumenter for at det skal strække til 150, kan dette måske overvejes, det resultere bare i, at jeg vil købe bilen noget senere.


De biler jeg har kigget lidt på:
(min favorit pt)
VW Polo BMT 1.6TDI
Årgang 2011-
Opgivet forbrug 27km/l
~100.000-130.000 km på tælleren
Pris: 100 - 120, alt efter km og årgang
Jeg sys det virker som en fornuftig bil til prisen og er blevet ret rummelig med de nyere versioner. Havde kigget lidt på 1.2 versionen, men tror jeg ville blive glad for de ekstra hk på motorvejen. Og så ser kabinen også ret lækkert ud og ikke "grimt" som andre bilmærker i denne prisklasse. Billig afgift(gælder faktisk alle de biler jeg har kigget på)

Hyuandai i30 1.6 CRDI
Årgang 2011 -
Opgivet forbrug 25.6km/l
~80.000 - 100.000 på tælleren
Pris: 80 - 100
Er ret billig på det brugte markedet. Det er en bil jeg ikke har holdt meget øje med, så indput omkring denne vil være dejligt. Størrelsen ser meget fin ud. Dog er jeg personligt ikke vil med dashboardet, men bilen vil stadig være et bedre valg end at køre rundt i min corsa.

Lidt dyrere biler jeg har kigget på er Skoda Octavia fra 2011+ 1.6TDI samt Golfen. Golfen er en lidt større klasse end Poloen, og jeg har faktisk siddet i en fra 2011-12 mener jeg, en highline version. Den virkede ret rummelig, god benplads, lækkert dashboard, komforten virkede ret godt selvom jeg kun sad der i kort tid. Man kommer til at sidde skulder mod skulder når man sidder foran. Der er god plads i bagagerum. Den lå til omkring 140-150k kr.
Grunden til at jeg har kigget på Octaviaen er at den næsten ligger i samme prisklasse som golfen, men er bare en tand større. De har den samme motor. Så er det egentlig bare tilbehør, kvalitet og finish der adskiller dem en smule. Den er rigtig rummelig, og hvis jeg kan finde en med alt eller det meste udstyr som en golf også ligger på, ville jeg måske foretrække Octaviaen, mest pga plads.

Jeg håber i kan guide mig på rette kurs! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendlerbil 200km/dagligt
  • #2   6. jul 2016 Hej
    alt hvad der kan rulle
    MVH KP


  • #3   6. jul 2016 I dine sko, så havde jeg valgt poloen, ikk så meget fordi den er bedre end de andre, men fordi det er din favoritbil..

  • #4   7. jul 2016 Mht Octavia, så kig evt efter en Greenline hatchback fra 2011 og frem. Den står til 26,3 km/l. Jeg har selv en og kører i snit ca 23 km/l målt på tanken. Masser af plads og ok med udstyr. Den har a/c og fartpilot. Bemærk at Stc udgaven kører noget kortere på literen.

  • #5   7. jul 2016 En Citroen C3 1,6 diesel 2016 - km. 100 med ALT i udstyr til 135.000 - så bliver det ikke meget bedre

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/16-bluehdi-100-feel-edition-compl/2907560


  • #6   7. jul 2016 Vægt noget i Octavia størrelsen for at få lidt komfort den længere akselafstand gør rigtig meget for kørekomforten.

    Avensis. Accord. Superb Eklasse. 5serie. Mondeo. 508. 9-5 eller S70-80


  • #7   7. jul 2016 #1
    Det virker som en fin mulighed. Det er helt klart en jeg vil tage et nærmere kig på smiley

    #2
    Haha ja! Corsaen ruller fint endnu, bliver nok bare for dyr samt komforten er ikke i top og der er meget støj når man kører.

    #3
    Det er ogs den jeg vægter efter. Men er blevet lidt i tvivl om jeg bør smide mere og få en octavia, men behovet for sådan en, er der bare ikke rigtig. Jeg er der hvor jeg siger til mig selv "I want more" hahaha

    #4
    ahh, tak! Det er helt sikkert en jeg vil holde øje med! Troede at sedan og stc kørte det samme, det er sgu godt at vide! smiley

    #5
    Vil tage et nærmere kig, dog vil jeg selv mene at der ikke er meget sparet på denne. Vil hellere købe en bil som er lidt mere brugt så jeg kan spare mere hvor jeg får mere udstyr.

    #6
    Det er også noget jeg har overvejet kraftigt hvis pengepungen tillader det. Og som jeg har tidligere nævnt så har jeg kig på octaviaen. Jeg vil lige holde øje med de andre modeller i den samme klasse smiley


  • #8   7. jul 2016 Inden du fare ud og sprænger budgettet så ha lige i tankerne at efter 5 år har du kørt 300000 km, det vil sige at lige meget hvad du køber er bilen på det tidspunkt værdiløs.
    Jeg havde personligt købt en nyere brugt mikrobil der har kørt under 50000 km


  • #9   7. jul 2016 stod i samme situation.

    købte en 2011 polo 6r 1,2 tdi med 35,000km på klokken til ca 130,000kr

    kørte 1,5år i den og 100,000km uden at koste 1 krone på den ud over alm service.

    solgte den for 110,000kr så har været ret billig kørende smiley

    det er en fin bil om du skal vælge 1,2 eller 1,6tdi er nok en smag sag.
    ville nok vælge en 1,6tdi da der er mulighed for at chippe og lukke EGR ventilen
    det er der ikke på en 1,2tdi og de for altid problemer med EGR og EGR-køler = 7000kr for rep på værksted


  • #10   7. jul 2016 #8
    Har nok lige glemt at nævne at den skal kunne holde 3 år, da jeg så måske flytter til Århus og derfor ikke har behov for en diesel bil mere, så i givet fald skal den kunne holde 160.000 km

    En microbil er en bil på størrelsen med en up? Sys bare størrelsen er meget lille, de har mindre plads end min nuværende corsa, og det bliver ret småt.

    Som du siger skal man da overveje hvor mange penge der går tabt bare efter et par år. Biler er jo den værste investering..

    #9
    Wauaw, det lyder satme godt! Det var godt nok et godt køb du fik lavet dig der!
    Tak for info smiley


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #12   7. jul 2016 nu en mikrobil heller ikke synderlig behagelig at køre så langt på motorvej med (formoder 80% af turen er motorvej fra kolding). smiley
    På den anden side, når/hvis du flytter og har samme arbejde i århus, så det noget nemmere at du allerede har en lille bil, så du ikke skal ud og anskaffe en der.. men 3 år i en microbil, er 1400 timer på vejen i dit pendler tilfælde, i en bil som har meget støj/træls komfort kontra en større..


  • #13   7. jul 2016 Jeg har erfaring med Polo 1.2 TD Bluemotion og Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX. Begge biler kører super! Ingen tvivl om det. Jeg synes der er bedre træk i Corsaen, affjedringen er lidt hårdere og styringen mere præcis. Poloen er mere komfortabel at køre, hvor Corsaen er mere "sporty" (hvis man kan bruge det ord om en 1.3 :D).

    I kabinen er Poloen meget elegant, stille og rolig, hvor Corsaen igen er lidt mere sporty i det. Sæderne i begge biler støttet rigtig godt, bilens størrelse og pris taget i betragtning.

    Poloen er lidt dyrere end Corsaen, men prismæssigt har Corsaen været det bedste køb for mig. Poloens motor er væsentlig mere støjsvag en Corsaen, men for mig betyder det sgu ikke rigtigt noget når jeg kører - jeg får begge biler lydisoleret snart alligevel.

    I sin klasse synes jeg der er dødt løb mellem bilerne - jeg kører i begge til dagligt og har sådan set ikke nogen favorit blandt dem smiley


  • #14   7. jul 2016 Hvad med at gå i den helt anden grøft.

    En Yaris Hybrid 100 hk
    Navigation med 7 tommer skærm
    2 zone klima
    Autometgear
    Fartpilot
    Webasto benzinfyr

    køre 18-20 km/l ved 110 km/t
    Køre 25-30 km/l ved bykørsel.

    310 kr i vægtafgift hver halve år.

    10 års garanti på batteri og 5 år på drivlinjen.

    Samme motor som ligger i Prius Gen 2. gen. De går snilt 500.000 km har kørt i en taxa der havde kørt 1.100.000 km i Montenegro med org drivlinje..

    Der findes mange fordomme om disse type biler især i danmark, for folk der ikke ved tilstrækkeligt om teknologien i disse biler især i danmark.

    Toyota Yaris 1,5 Hybrid H2 CVT Touch til 134900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2921978


  • #15   7. jul 2016 Googlede lige og du kan finde mange Taxaier rundt omkring EU der har kørt over 1.000.000 km. Det er en toyota..

    http://www.carscoops.com/2013/12/toyota-prius-hybrid-taxi-clocks-1.html?m=1


  • #16   7. jul 2016 Alt det her kommer jo an på hvor mange penge man vil bruge pr år på bil, det giver jo ikke meget mening at købe en stor bil der har masser af komfort og smart udstyr men så har kørt 150000 km, så har den efter 3 år kørt over 300000 og risikoen for dyre udgifter er nok overhængende.
    Køber du en helt ny mikro æske har du 2 års garanti, og indtil nu er ingen døde af at køre i dem.
    Men igen kommer det an på hvor meget dit årlige buget er, inkl afskrivning, service, rep/vedligehold.


  • #17   7. jul 2016 #11
    Ja, det er ogs det jeg har overvejet efterfølgende. Vil nok stadig lige prøve en polo og se om den overrasker og mth støj. Mine tidligere biler har bare været for at køre a-b, da jeg har været på SU.

    #12
    Det er ca 85-90 % af vejen er motorvejs kørsel, og meget lidt bykørsel. Centrum Kolding til Århus syd afkørsel til Søren Frichs vej.
    Det er mange timer jeg skal tilbringe i bilen på længere sigt, ja. Men når/hvis jeg så flytter, så skifter jeg bare bilen ud igen til en der er mere passende.

    #13
    Det kan være jeg lige skal tage et kig på sådan en nyere Corsa smiley
    Tak for feedback på poloen smiley

    #14+15
    Hmm... det er sgu ret vildt alligevel! Den vil jeg også lige undersøge lidt mere om! Så har man da en bil der kan klare en del kilometer

    #16
    Det så rigtigt nok. Det er ikke noget jeg har siddet og regnet på endnu. Men noget jeg bør gøre.
    Hvis jeg køber en helt en bil, så lider jeg et stort "nykøber" tab eller hvad det hedder. Så vil jeg hellere købe en klasse større og så brugt.


  • #18   7. jul 2016 Hvis du vil have udstyr så skal du også have en reel bil/motor, alt andet er latterligt, en 1,2L Up bliver aldrig lækker at sidde i uanset aircon og anlæg mv.


  • #19   7. jul 2016 Så tror jeg du skal gå tilbage til start smiley og finde ud af hvad du vil/kan bruge på bil pr år, du får så lidt kørselsfradrag men ikke noget du på nogen måde bliver rig af. Men nye dæk, brændstof, service, vedligehold, forsikring, grønafgift buffer til uforudsete ting.

  • #20   7. jul 2016 Det giver ingen mening med en hybrid bil til dit formål. Hybrid bilen er jo særligt gavnlig som bybil eller med mange start/stop.

    En diesel vil absolut være at foretrække. De er bare mere komforable og kan potentielt køre langt længere end en benzin, medmindre du er ude i noget 3 cyl.

    Jeg ville absolut også have værdi tabet i mente. De mange km kommer til at tage en stor bid af værdien, og næppe om alle er lige så "heldige" som Hartmann smiley


  • #21   7. jul 2016 #18
    Har ikke på noget tidspunkt at jeg ville have en up, og giver dig ret at den nok ikke er lækker at side i i længden. Og reelbil er vel golf/octavia størrelser?

    #19
    Regner med at bruge mit kørsels fradrag til diesel, vedligeholdelse samt bruge lidt ekstra på det. Jeg buffer gerne altid til det uventede, gerne 10k, når forsikring, dæk og det er betalt.
    Min nuværende corsa har nok kostet ca 10k i rep på 2,5 år, og det er ogs en gammel bil. Og så har forsikring har lagt på 3,5-4,5 ansvar(har kun haft bil i 4,5 år). Årlig afgift har lagt på 1800ish. Den vil koste næsten koste 4000 i benz i måneden. Det er med et overslag ca. 50k+rep i året hvis jeg beholder denne, det ville måske gå, men vil ikke klare at køre i den i så langt.
    Så hvis jeg kunne få en der gik reelt 20km\l + samt det er diesel ville jeg spare lidt på den månedlig del. Dog vil forsikring være en anelse dyrere hvis bilen er nyere og større...

    #20
    ahh okay, så vil jeg holde mig fra den slags.
    Har faktisk også kun kigget på dieselbiler indtil videre. Jeg tror ikke jeg kan være så heldig som Hartmann. Tabet vil altid være størst hvis jeg køber en ny, og derfor vælger en brugt. Jeg kan jo ikke komme udenom at jeg vil tabe værdi på bilen i den tid jeg bruger den.


  • #22   7. jul 2016 Køb en lettere brugt hos en forhandler. Du får reklamationsret og tidligere ejer/de har taget det værste værditab. Købte min Corsa for 110.000. Kørt 34.000. 1.3 CDTI ecoFLEX Cosmo (højeste udstyrslinje med blandt andet ratvarme og dellæderkabine). Nyprisen var 210.000 for to år siden smiley

  • #23   7. jul 2016 #22
    Det er også det jeg gør! smiley
    Og det virker da som et fint køb du har gjort dig der


  • #24   7. jul 2016 Jeg er i hvert fald meget god for Corsaen. Poloen er bestemt og dejlig og et rigtigt godt køb. Købt i 2013 for 110.000 også, da havde den kørt 40.000. Det fede ved den faceliftede Corsa er at plastikken på instrumentpanelet er en anelse blødt og ikke bare hårdt billigt plast og siderne ved dørene er lækre i læder. På Poloen er instrumentpanelet hårdt, men føles på ingen måde billigt overhoved. Det føles virkelig som kvalitet. Intet der knirker osv, som man fx ser det i mange andre billige biler. Begge biler er i hvert fald super dejlige at køre i.

    Det er taler for Corsaen (i mine øjne) er styringen, affjedringen og motoren.

    I Poloen er det design, komforten, og kvaliteten (ikke sagt at Corsaen ikke er kvalitet, for det er de begge).

    Jeg ville ikke købe dem i benzin. Deres (Opels og VWs) dieselbiler kører bare skide godt. Man skal bare holde sig fra Corsaens 6.-trins gearkasse. Den har mange problemer med. Derimod er deres 5.-trins virkelig god.

    Har desværre ikke rigtigt erfaringer med andre end Nissan Note ud over de førnævnte. Noten virker som en god bil, men kvaliteten i kabinen skriger langt væk af billigt affaldsplastik. Men den har nogle gode bagdøre som kan åbne nærmest 90 grader - det er jo smart hvis man har store ting eller små børn der skal med.


  • #25   7. jul 2016 Man skal huske hvis kan køber en bil som er mere en 1½ år gl. - så har man som oftest kun 6 mdr. garanti - Så en Ny C3 1,6 diesel - så er du kørende.

  • #26   7. jul 2016 #24
    Rigtigt dejligt at høre! Jeg vil helt klart ud og prøve sådan en corsa. Siger tak for dine erfaringer med dem, det hjælper sgu meget! smiley

    #25
    Igen, er ikke så fan af at skulle lide det største tab på en ny bil.


  • #27   7. jul 2016 Havde valgt en hyundai i30.
    Kan se man kan få en fra 2014, til 129.900kr. og med lidt forhandling, sikkert tæt på dit budget smiley
    Fuld fabrikgaranti til 2019 uanset km.
    Fruen har en ibiza 1,2tdi samme motor som polo. Og må da sige, at sådan en VW produkt koster penge at holde kørende.


  • #28   7. jul 2016 #27
    Det lyder slet ikke dårligt med sådan en i30

    Er den tit til rep?


  • #29   7. jul 2016 Nej, de er utrolig slidstærke, på trods af det er en af de billigere biler.
    Og garanti er jo lækkert, ikke noget med at skal være urolig for dyre rep. smiley


  • #30   7. jul 2016 #29
    Det lyder da godt! En jeg vil prøve at holde lidt øje med!

    Hvad er der dyrt ved ibiza'en?


  • #31   7. jul 2016 René - hvad har du af udgifter til den motor i Ibizaen? Jeg har samme motor i Poloen og har ikke haft nogle problemer so far - jo, en sensor, men det er det eneste på 150.000 km.

  • #32   7. jul 2016 Egr ventil, svaghed på dem og koster 3000 og er træls at skifte.
    Partikelfilter fejl.
    Turbo fejl.
    Generelt er motoren støjende ved kørsel over 90.


  • #33   7. jul 2016 Har gået 170.000 nu.

  • #34   7. jul 2016 Partikelfilter og EGR .. Lyder som sod. Har den kørt småture eller har konen forhindret den i at regenerere? Når den regenererer skal den holdes over 2000 omdrejninger. Partikelfilteret stopper jo ikke bare under normale omstændigheder, men hvis EGR er stået af kan det jo have været det der har skabt det næste problem.

    Min gamle Corsa sodede også til. EGR og partikelfilter skulle skiftes. Men det var 100% min egen fejl da jeg over flere måneder kun kørte småture da jeg fik job tæt på.


  • #35   7. jul 2016 Den har kørt lange ture, hun har kørt 45.000 på 1,5 år.

  • #36   7. jul 2016 Skal ikke kunne sige om det er meget eller lidt. Jeg har kørt 35.000 siden februar da jeg købte min nye. Mine løber 200 km hver dag, og har ikke haft nogle problemer overhoved.

    Har I prøvet at lave en tvungen regenerering?


  • #37   7. jul 2016 Det er længe nok, ellers er det sgu en dårlig konstruktion.
    Nej det bliver kigget på det i næste uge.


  • #38   7. jul 2016 Jeg har aldrig forstået den der med at man regner ud for et år, hvor meget bilen har kørt og hvornår det kan svare sig at købe diesel - selv FDM og forhandlere bruger det.. Hmm smiley
    Det kan være få lange ture eller mange små ture. Det er bedre at sige hvor meget man kører pr tur. Den skal jo blive helt varm. Kender ikke din kones kørselsmønster eller hvordan hun kører bilen. Når I får kigget på det, og forhåbenligt løst problemet, så prøv at lade den køre med lidt flere omdrejninger. Jeg siger ikke hun stikker den 5. gear ved 60 km/t, men jeg gjorde det med Corsaen. Dét og en blanding af småture var en virkelig dårlig kombi. Den fik aldrig noget at leve af og fik aldrig brændt soden af i filteret.


  • #39   8. jul 2016 Jeg vil tage et kig på nogle af de biler der er blevet anbefalet, og nok tage en prøve tur i dem i løbet af næste måned, er lidt presset i denne.

    Hvis der er andre biler jeg bør tage et kig på eller noget jeg bør være opmærksom på på de biler der er blevet nævnt så sig til smiley

    Biler jeg vil læse lidt på samt er i kikkerten:
    - Polo 1.6 BMT TDI
    - Golf 1.6 BMT TDI
    - Octavia 1.6 BMT TDI - og andre i denne klasse
    - Corsa 1.3 CDTI
    - i30 1.6 CRDi

    Nogen der kan fortælle mig forskellen på en Octavia Greenline og ikke en greenline? Er greenline den version der er sparet på?
    - nogen der har erfaringer med at skifte den standarde radio ud med en navi som har bluetooth?


  • #40   9. jul 2016 Octavia Greenline har samme 1,6 TDI CR motor som den almindelige, men er optimeret med fx start/stop og sænkning. I hatchback udgaven er der optimeret yderligere så den står til 26,3 km/l i forhold til 22,7 km/l (så vidt jeg husker). Men udstyret er også anderledes. I HB udgaven er det et særskilt udstyrsniveau som ligger mellem Classic og Ambiente. Det betyder bl.a. at tågelygter for slet ikke er muligt og at der ingen vinduesvisker er på bagruden. I Stc udgaverne følger udstyret de normale udgaver.

  • #41   9. jul 2016 Eller gå helt i bund og køb en VW - Audi - Seat med 1.9 TDI, kører nemt 20 km/l
    og endnu mere ved landevej, 15.000 for en billig og 30.000 for en dyr 100% i orden bil, dit værditab vil være minimalt, koster dog 4.200 om året i afgifter.
    Kører selv Octavia 1.9 TDI årg 2000, den kører bare der ud a, motoren er skudsikkerf.
    Tænker du kan få en 2003 til 20-30 kilo, AC. fartpilot und das ganze molevitten smiley

    https://www.autouncle.dk/da/brugte-biler?s%5Bbrands_models%5D%5B%5D%5Bbrand%5D=Skoda&s%5Bbrands_models%5D%5B%5D%5Bmodel_name%5D=Octavia&s%5Bfuel_types%5D=Diesel&s%5Bmax_price%5D=40000&s%5Bmax_year%5D=2008&s%5Bmin_year%5D=2002


  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
  • #43   10. jul 2016 #40
    tak for forklaringen! smiley

    #41
    ja, det var jo ogs en løsning og en ældre bil afskriver man ikke så meget på. så er det bare at finde en der ikke er blevet voldtaget for meget smiley hvis man kan finde en der har kørt 180-200 og er i rimelig stand, s kan sådan en 1.9 sagtens klare at køre 200 mere. det ville være en meget billigere løsning

    jeg går nok lige i tænke boks og overvejer forslagene

    #42
    hmm meget interessant


  • #44   11. jul 2016 kan klart anbefale Golf 1,6 tdi (MKVI) .. min er fra 2010, og er ovenud tilfreds og super glad for den, den kører cirka 21 - 23,5 km literen... motorvej lidt mindre hvis man skal op over 110 km/t... kig evt på 2,0 tdi (commonrail) hvis du skal køre mest motorvej.

    Det er ikke nogle raket, men udstyrniveau og komfort fejler hvertfald intet smiley


  • #45   11. jul 2016 #44
    Det var ogs den model jeg har kig på, dejlig at høre at det ikke er skrammel smiley
    - kommer nok til at køre 110-130, men med fartpilot kan jeg lettere holde den ved 110. Tror du ikke at en 1.6 vil være rigeligt? en 2.0 kan blive lidt dyrere i forsikring for mit vedkommende, har kun haft bil i snart 5 år og min alder hjælper slet ikke på det..

    Raket eller ej, så har den noget mere træk end min nuværende corsa 1.0 smiley Min corsa taber fart op af nogle af bakkerne og trækker ret så dårligt når man kører 100+ og skal lave en lille overhaling. Så en 1.6 vil være et kæmpe upgrade


  • #46   11. jul 2016 De nye GM 1.0 turbomotorer skulle vidst være ret så gode.

  • #47   11. jul 2016 Ja en 1.død er da perfekt til motorvejskørsel smiley

  • #48   11. jul 2016 Jeg tror ikke du har prøvet dem Pind smiley

  • #52   11. jul 2016 Nej det har jeg ikke, men det giver sig selv at slagvolumen i sig selv har langt større holdbarhed end en lille motor der skal presses hårdt konstant.

  • #53   11. jul 2016 Det fulde beløb som betales en gang årligt er mindre end hvad jeg giver i måneden, og bliver opkrævet hvert kvartal.
    Så kan man vist roligt kalde folk nasserøve, for det er lige hvad de er.


  • #54   11. jul 2016 Pind - Der er utallige Aygo'er der har fået massevis af tæv af unge knægte som har gået 3-400.000km !

    Min egen har gået 190.000, og den har levet en god del af sit liv i 6500RPM på den tyske motorvej, og en del træk. Der er ikke skyggen af problemer smiley

    En kamerat jeg har vold tæver sin Aygo dag ud og dag ind, lige fra han drejer nøglen på kold motor, den køre stadig.

    Og de små turbo motore klare sig fint på motorvejen, de har lige så meget effekt/vægt forhold som gamle 2.0 140hk suge motore har - hvis ikke bedre forhold, samt at de er langt mere areodynamiske.


  • #55   11. jul 2016 Johnny, du når aldrig ind til Pind. Han har et åbenlyst had til små biler - det er jo også fair nok. Alle har en mening. Men at man kalder ejere af små biler for samfundsnassere og nasserøve er simpelthen for lavt og ikke okay.

    Jeg forstår bare ikke at Pind kan udtale sig om disse små biler - jeg tvivler på han selv har kørt dem, med det had han har til dem.


  • #56   11. jul 2016 #54
    Jeg har svært ved at tro på 400.000 km i en aygo.
    Aerodynamisk ? jeg tror du tænkte på noget andet da du skrev det smiley


  • #57   11. jul 2016 Pind, du har svært ved at tro på alt, så det er jo ikke noget nyt smiley

  • #58   11. jul 2016 Jeg tror på alt der er rigtigt smiley

  • #59   11. jul 2016 Du styres mere af dit had til små biler.

  • #60   11. jul 2016 Næ men hvis de kostede en normal ejerafgift og havde et fornuftigt brændstofforbrug så ville man ikke se så mange tumper på vejene, man får jo sådan en skodspand med når man køber en pose kartofler.

  • #61   11. jul 2016 Igen - de betaler den afgift der skal betales. At du betaler 12 gange så meget kan da aldrig være andres problem.

  • #62   11. jul 2016 Hvad er det for noget sludder pind, de betaler nu engang det de skal betale, at du har valgt en bil der er dyr at køre i gør vel ikke alle andre til nasserøve, de fleste vælger bil ud fra behov og pengepung.
    Og for øvrigt holder de små motore ganske fint idag, især prisen taget i betragtning, er godt klar du nok er noget besværlig at nå ind til......


  • #63   11. jul 2016 I kan godt spare jeres tid.. Pind er bare en brokrøv..
    Jeg tror kun han er herinde for at beklage sig og have nogle at skælde ud og være uenig med..



  • #64   11. jul 2016 Mange små biler kører uøkonomisk over 110 km/t, de bliver presset for hårdt. men de er glimrende på landevej.

  • #65   12. jul 2016 Det var hvad jeg lige kunne finde lynhurtigt, men jeg ved der er flere i udlandet der har kørt over 400.000. En hel del danskere jeg har bekendtskab til har rundet 300.000 uden nogen problemer og de køre stadig derud af.

    Se også denne
    http://bilmagasinet.dk/gallerier/8-biler-der-har-kort-virkelig-langt#slide=3

    Se evt også på 3 cyl lupo'er der har kørt halve milioner.


    profilbillede
  • #66   12. jul 2016 Allan - det er ikke slemt ved 110, de 20-21km/l hvis man lige nøjagtig holder dem på 110, uden de store hastighedsændringer - Og det har jeg selv erfaring med efter 6 ture til Italien i min smiley Og kan man holde ud at køre 90km/t så går de over 25km/l. Det er først over 110kmt det bliver slemt, men sådan er det jo med alle biler. FMD skrev i et af deres blade at forbruget generelt stiger med 20% fra 110 til 130 pga øget luftmodstand.

  • #67   12. jul 2016 Octavia 1.9 TDI er på 18 km/l ved 130 km/t, 20-21 ved 100 km/t og ved 80 km/t 23-25 km/l.
    Når jeg har haft meget travlt, så ligger den på 16-17 km/l, ekstremt travlt.

    Kender flere der har haft problemer med km/l i de små, men de er gradvis blevet mere økonomiske og er blevet gode efter 6-12 mdr, og en ting er sikkert, hugger man til dem med både hård acceleration og høj fart, så bruger de en del mere end de fleste tror.


  • #68   12. jul 2016 Jeg har ikke noget imod små biler som Pind har..
    De er ganske udmærket og kører fint nok. Jeg søger en bil som er behagelig at køre i hver dag på en 100km strækning med en fart på 110-130 alt efter hvor travlt jeg har, og derfor søger jeg måske en bil der er lidt større end lupo. Jeg er ikke helt tilfreds når jeg møder nogle af de bakker på den strækning, hvor min corsa falder i fart. Jo, nyere micro biler har måske mere træk end min nuværende. Men hvis man har 1-3 andre med, så bliver det hårdt for den.


  • #69   12. jul 2016 Jeg ville nu heller ikke anbefale en Aygo med den distance, selvom jeg er fortaler for de små smiley Jeg ville helt klart også vælge en Polo størrelse eller større afhængig af økonomi, og helt sikkert en diesel. Det blev lidt off topic, men gamle sørøvere i "faget" undervurdere stærkt hvad der er sket på vægt besparelse fronten samt effekten og stabiliteten i 3 cylinderede motore smiley

    En 800kg bil har langt mindre belastning på sliddele og bilen generelt kontra en 1200kg. Derfor er microbiler langt mere solide end folk tror. Hånden på hjertet, hvem i de større klasser kan påstå at deres bil har kørt 200.000km uden problemer og med minimal sliddele skift?

    Jeg har skiftet én kobling ved 185k.km, 2 sæt bremser og et batteri, resten er olie, væsker og filtre! Vi mangler dog 10.000km endnu indtil 200k.

    Og det er stort set samme historie hele vejen rundt i 3cyl mikrobils klassen om end det er Aygo, Up, Alto/Pixo osv.


  • #70   12. jul 2016 Den klarer hvertfald jobbet som pendlerbil ganske fint, og har kræfter nok til det jeg skal bruge den til, 2,0 tdi er dog ikke ret meget dyrer i forsikring da den kun har 5 HK mere.. men tilgengæld har den noget mere bundtræk end 1,6éren.

    Men altså, kan man leve med det koster på forbruget at køre motorvej, er det en fin vogn.

    Johnny J - hånden på hjertet, det kan jeg, kører nu i Golf nr 4 for mit vekommende, og ingen af dem har haft de vilde afskrivninger i forhold til sliddele, 6éren overhovedet ingen endnu, og den har jeg lige rundet 20000 km i smiley


  • #71   12. jul 2016 Johnny - og så kører den stadig med den originale kobling, lige rundet 192000 km smiley

  • #72   12. jul 2016 Den 1,9 er også en ret solid motor smiley Jeg siger heller ikke at andre biler ikke kan, jeg siger bare at folk undervurdere de små 3 cyl motorer på flere parameter. Folk tror at de falder i sammen når de for mere end 4000RPM.

    Koblingen på min Aygo før 09 var lidt underdimensioneret 180mm, og kunne godt have kørt et par tussinde mere. De nye er 190mm.
    Og det 2. sæt bremser jeg skiftede var kun pga de var rustet fast i gliderne fordig jeg har været for dovn til at smøre dem, så det var kun den ene klods der havde bremset. Der var stadig over ½cm på den anden side - altså på hver sin side. De originale bremser kørte 120.000km, og blev kun skiftet fordi jeg gerne ville have friske bremser med på ferien nu hvor det var de sidste 1000km der var tilbage i dem smiley


  • #73   12. jul 2016 4 mand i en mikrobil, det er en livsfarlig kombination, den reagerer som en slatten klud når der skal laves undvigemanøvrer, det gør en stor bil ikke.

  • #74   12. jul 2016 Bob bob hvorfor gør en stor alm VW på standard undervogt med 4 personer ikke det? Vægt er en vigtig faktor når det kommer til undvige manøvre. Men ja, på standard 155 mountainbike dæk står den ikke særlig godt fast.

    Men en bil med 4 mennesker med en total vægt på 1200kg vs en med en total vægt på 2 tons. Jeg har svært ved at set hvordan den store bil skal outperforme den lille smiley Sammen ligningen er taget ud fra totalvægt fra FDM model specifikation Aygo vs Skoda Octavia 1,9TDI

    Og jeg forstår ikke at man altid bringer sikkerhed ind i sammenligningen som sidste "modargument". Så skulle jeg dårligt turde at køre i min MR2 fra 1985 som mangler ALT moderne sikkerheds udstyr og crumble zones er vel nærmest ikke eksisterende smiley


  • #75   12. jul 2016 4 mand i en mikro er lig med tæt på max vægt, i Octaviaen vil der stadig være en god margin op til max vægt.
    Der selvfølgelig forskel på om de 100 kg stk eller 50 kg, siger sig selv.
    Kender ikke de konkrete tal, men min Octavia er tæt på 1.300 kg mener jeg.


  • #76   12. jul 2016 Mener FDM lavede en test med biler der var fyldt til max limit, dobbelt undvigemanøvre var en killer for flere af dem.

  • #77   13. jul 2016 Uanset, så hvis der sidder 400kg menneske i en Aygo vejer den 1200kg. Sidder der 400kg man i en Octavia vejer den 2 tons. Man må vel sammenligne mens ens pålagt vægt.

    Men ja, den er ret ringe i undvige manøvre. Up klare dig væsentlig bedre, men den er også født med 175 dæk, kontra Aygo 155.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #78   13. jul 2016 en bus med 55 mennesker og 18ton er ikke formidabbel til at undvige eller nødbremse smiley

  • #79   13. jul 2016 #70 - Line A
    Den har da 35 hk mere?
    1.6 - 105
    2.0 - 140
    Eller er jeg helt forkert på den?

    Selvom bare bliver omkring de 20km/l er det jo fint og så er det jo diesel, der er næsten 2kr forskel på benz og diesel. Min corsa vil bare blive dyr på dette punkt.


  • #80   13. jul 2016 Nå der snakkes undvige manøvre er der så meget mere i det en ren vægt.
    Man bliver en lille smule trist over folks uvidenhed nogle gange.
    Nå man høre deres udsagn som " minibiler er livsfarlige"

    Jo en Up! Med 4 voksne på 85 kg er ikke så god til at manøvre da blandende vægt fordelingen er dårlig og støddæmpere osv er mere presset

    Ligesom nå man køre med en campingvogn der er forkert læsset

    En bil alla Octavia har fordelen ved at havde
    Bedre
    undervognsbehandling geometri via hjulophæng osv.
    Vægtfordelingen sædepladsering og akselafstanden
    Samt at den øgede akselafstand giver større mulighed for at rede bilen i udskridninger.

    Men nok om det.
    Ts skal vælge en bil han finder komfortabelt og selv har tillid til. Så.han skal ud og prøve en masse biler.
    Syntes civic 1,6 og 2,2 diesel køre helt vildt godt samt mazda's benzin og diesel skyactive motore

    Toyota hybrid virker også spændene designmæssigt er jeg dog ikke fan.
    Ja jeg er til japanere


  • #83   13. jul 2016 Så grim er den nye Auris Hybrid nu heller ikke, det jo ikke en klassisk VW design men mere "japansk"

    profilbillede
  • #84   13. jul 2016 Sø propellen er inde på det rigtige, 400 kg er ikke bare 400 kg, især ikke hvis man rammer bilens grænse, der er mere spillerum i en større bil, fakta.

  • #85   13. jul 2016 Johnny - ja 1,9 tdi er en solid motor... min er dog den nye 1,6 TDI commonrail smiley

  • #86   13. jul 2016 Allan
    Ligesom 400kilo fordelt på hver sæde i en UP er langt bedre end, 85kg på førersædet og 315kg i bagagerummet i en Octavia. Det giver en skævt Vægtfordeling

    Aksel afstanden giver mere arbejdsrum
    Tegn evt en streg på 10cm lav en i samme længe vinklet 60* og det samme med en streg på 18cm
    Så kan man se hvor meget mere baghjulene kan bevæge sig til siden på en lang vs. en kort bil. Antaget at styretøjet kan drejes i samme vinkel ved fuld udslag

    Samt sporvidde, højde og tyngdepunkt spiller ind mht. balance og vippepunkt


  • #87   13. jul 2016 Selvfølgelig er der mange variabler, men 2 vigtige faktore er især dæk og ikke mindst vægt. På ens dæk vil jeg tro at en aygo på 1200kg vil out performe en 2 tons Octavia smiley Med en person i hvert hjørne. Men det er selvfølgelig blot gisninger smiley

    Der er 20cm aksel forskel, 10cm sporvide og begge er af ens type ophæng. Ens højde


  • #88   14. jul 2016 #80 - Sø-Propel
    Ja, jeg skal ud og prøve en del biler inden jeg køber. Jeg skal prøve at holder denne tråd opdateret løbende, så hvis andre kommer i samme situation eller lign.

    uuhh ja, en mazda 3 med 1,6 DE havde jeg da glemt at kigge på. Det er da en fin bil med en fin størrelse! En 2,2 ville have været mega lækkert men er nok ude for budgettet


  • #89   15. jul 2016 Hvad er mest sikker ved et frontalt sammenstød med 80km/t, 40T lastbil eller 800 kg minibil, vi kan godt sige at lastbilen er 50 år gammel og bilen er helt ny med 100 airbags og kører langt på literen.
    Lastbilen vil tabe ca. 5km/t i hastighed, men det er vel bare en ubetydelig detalje.


  • #90   15. jul 2016 zzzzZZZzzZZZ Pind.... Kom nu ind i kampen skipper. En Octavia vil også blive mast til ukendelighed. Og min MR2 er livsfarlig nærmest uanset situation.

  • #91   15. jul 2016 Mærkeligt at sammenligne en ny bil med en 50 år gammel lastbil. Men nu vi er ved det, så betyder det, at lastbilen pløjer bilen langt væk, ikke at den er mere sikker. Airbags? Nej - det giver sgu stadig et godt ryk i lastbilen.

  • #92   17. jul 2016 Philip du siger simpelthen at bilen er mere sikker end lastbilen, du er da helt tabt og uden for rækkevidde.

    Johnny
    Det var ment som et eksempel så folk kan fatte at airbags og plastik ikke gør dem udødelige, men hvis de har set en reklame så er det jo det tumperne tror på. Jeg vil hellere ramme en lastbil i en MR2 end en intetsigende Octavia.


  • #93   17. jul 2016 Det har jeg aldrig sagt noget om Pind. Læs det igen smiley

  • #94   17. jul 2016 "ikke at den er mere sikker." <= okay den er kun lige så sikker, men i hvertfald ikke mere.

  • #95   17. jul 2016 Så lad være med at ændre det. Den kan da være lige så farlig at sidde i med den ringe, eller manglende sikkerhed, man havde for 50 år siden. Har du set hvordan det ser ud inden i sådan en gammel lastbil ved sådan et ryk?

  • #96   17. jul 2016 Nu skal jeg skære det ud i pap for dig:
    Bilen vil blive kvadret som en flue på kølerhjelmen af lastbilen, chaufføren i lastbilen kan gå derfra.
    Og så er det ligegyldigt hvor ny og sikker den plastikbil var.


  • #97   17. jul 2016 Hvis du tror det ikke giver et ryk i lastbilen er du naiv.

  • #98   17. jul 2016 Selvfølgelig gør det det, men ikke noget man ikke kan gå væk, stop nu dig selv smiley

  • #99   18. jul 2016 For at kunne modstå en lastbil skal man op i en marauder, og det har jeg altså ikke råd til. Top gear laver ellers et fin review af denne som er streetlegal.

    Anyway, I må godt prøve at holde jer til topic.


  • #100   18. jul 2016 Selvfølgelig vil den blive kvast - men at man bare går fra det i en 50 år gammel lastbil uden noget er nonsens.

    Har du været ude og prøve de biler du har fået nævnt? smiley


  • #101   18. jul 2016 #100 Philip701
    Ikke endnu, har lige haft tid til at gøre det. Satser stærkt på en weekend i august, jeg skal nok lige holder jer opdateret.

    Står snart i en flytning og skal have planlagt en del ting, vi skal nemlig have slebet gulv i den kommende lejlighed det skal klares i denne måned da jeg bliver sparket ud af min nuværende d. 1. august. samt klargøring af en fest til den kommende weekend hos forældrene smiley jeg arbejder 8-16.30, så har ikke meget tid i hverdagen heller


  • #102   18. jul 2016 Kender det godt. Står selv om skal flytte her d. 1. august og med arbejdsdage på 10 timer og transport på 3 timer når man sgu ikke helt det man ville.

    Men jeg synes du bør prøve sådan en Corsa eller Polo du ser i mit galleri. Kører super og kører omkring 200 km hver dag. Er meget glad for dem begge smiley


  • #103   18. jul 2016 #102 Philip0701
    Det vil jeg helt klart gøre! smiley


  • #104   16. aug 2016 Fik lige prøvet en Polo 1,6 tdi i weekenden, havde ikke lige overskud til at prøve flere pga aftaler og sygdom..

    Jeg synes den trækker fint til mit behov, og den lå godt på vejen og havde relativ lav motorstøj på motorvejen ved 110-120 i forhold til min corsa. Den kører ret lav i rpm ved 80 ca 1200. Det var nu rart at prøve en diesel igen, de har sgu meget træk i lave omdrejninger.
    Indvendig størrelse var der ikke meget forskel på min corsa med 3 døre. Foran føles Polo'en mindre end Corsaen. Bagagerummet er ca det samme, dog havde polo en anelse mere plads på bagsædet, men ikke meget. Og så føles det som god kvalitet hele vejen rundt(bortset fra den model jeg prøvede var der noget galt med bremseskiverne foran, når man bremsede med høj fart rystede hele bilen nærmest)
    Prisen på den jeg prøvede lå på 134k for en temmelig ny polo som havde kørt 60-80 mener jeg.

    Jeg vælger poloen fra min liste mest pga størrelsen, da jeg ikke helt sys det var et så meget upgrade fra min corsa.

    Jeg vil nok som det næste kigge på en Skoda octavia 1,9 med al udstyr til omkring 75k som jeg måske kunne købe af en kammerat(han skulle lige overveje det). Det er en 2007 elegance der har kørt 190k.

    Eller en octavia 1,6 tdi af en lidt nyere årgang. Vil overveje en greenline, vil dog bare mene at tågelys foran ville være rart på min rute.
    - til begge: vil jeg gerne have en radio så jeg kan tilkoble min mobil, eller skifte radioen ud med en nyere uden de store problemer. Der er nemlig mange greenlines med en meget standard radio som får bilen til at se meget kedelig ud, når man sætter sig ind.


  • #105   12. nov 2016 Fik da ikke lige denne tråd opdateret…
    Det korte svar er at jeg har købt mig en skoda octavia 1,6 tdi fra 2010 og har haft den i ca 2 måneder nu.

    Det lange svar: Jeg fik prøvet en skoda octavia 1,6 tdi fra 2012 den ene weekend. Det var en stationcar beige farve, en greenline, men samme udstyr fra en elegance bortset var det den ”billige” radio i som fyldte en slot. Anyway, jeg fik kørt en god tur i den. Jeg fik en god rummelig fornemmelse når jeg sad i den. Det er jo en ret stor bil sammenlignet med min corsa. Jeg følte mig ikke så klemt som i Poloen, og den var ret behagelig at køre i. Generalt var alt bare større i denne bil, det virkede som en god størrelse som jeg følte mig godt tilpas i. Hvis jeg ville have en endnu større havde jeg nok kigget efter en superb, men det rækker budget ikke lige til samt behovet for en sådan en bil er der ikke lige.
    Jeg snakkede med forhandleren om bilen, og jeg ville lige bruge et par dage på at tænke over det. I det jeg kommer hjem skriver jeg til ham om en endelig pris, hvor han så skriver at bilen er solgt(havde kun været derude for 3 timer siden..).. Nå.. der var ikke noget at gøre end at lede videre..

    Jeg havde på da værende tidspunkt besluttet mig for at gå efter en octavia og ikke en gang prøve andre biler som er blevet nævnt i denne tråd. Så hvis andre står i samme situation, kunne det være en ide at prøve nogle af dem, da de er en klasse mindre end octavia’en og måske passer bedre til jeres behov.

    Få dage efter, finder jeg en nu og aftaler med forhandleren at jeg kommer forbi den kommende weekend. Dette er en Octavia Elegance 1,6 tdi fra 2010 i metal grå(koksgrå lignende) og rigtig velholdt! Sedan model forresten, med tunede ruder(film), samt sænket 4-5 cm tror jeg, ikke så behageligt at køre med efter 2 måneder btw.. men det ser ret kønt ud.. Nå, jeg får kørt en tur på 30-40 min ca, jeg er ret tilfreds med den. Den kører rigtig godt og den er rigtig velholdt både indvendig og udvendig! Selvom det er en sedan model, så er der stadig rigtig meget plads bagi!
    Jeg tager en snak med forhandleren. Jeg stod længe at overvejede bilen. Tanken om at køre flere uger med corsaen gik mig på. Vi kommer frem til en pris og jeg underskriver kontrakten, ugen efter henter jeg så bilen! ?

    Jeg har allerede kørt over 9.000 km i bilen og den ruller stadig fint. Dog er de vinterdæk jeg har fået med ret støjende, men de klarer jobbet. I løbet af det nye år skal jeg nok have fundet nogle andre fjedre så den bliver normal højde igen og bliver lidt blødere at køre i. I starten sys jeg at det gik fint med den nuværende højde på bilen, dog er det ikke så praktisk og små bump mærkes ret tydeligt. Opretter en ny tråd når dette bliver relevant. Jeg været glad for bilen indtil nu, har haft brugt al pladsen i bilen op til flere gange og det er rarere at have passagerer med i en bil hvor den kan trække os alle sammen hahaha. Samt den kører ret økonimisk og sparer en del penge på dette punkt i forhold til hvis jeg skulle beholde corsaen.
    Ting jeg skal have installeret er: en mobil holder(modtager denne på mandag) og en parrot mki9200 som jeg er på udkig efter. Skal bare lige se om jeg selv kan installere denne eller om jeg skal få en til at gøre dette.. oh well, thats all folks!


  • #106   14. nov 2016 Fedt med en opdatering om hvad du valgte, og tillykke med din octavia..

    Måske et dumt spørgsmål, men en Parrot? Vil det ikke være pænere, og måske endda billigere at købe et andet anlæg til bilen med Bluetooth?
    Ikke at jeg skal blande mig i dit valg, men de fåes jo os med ratbetjening osv.
    Det havde jeg ihvertfald gjort hvis jeg var i dine sko, jeg synes de Parrot ser frygtelige ud, men det er jo en smagssag.. smiley

    Ihvertfald tillykke med din nye bil..


  • #107   15. nov 2016 #106
    Tak tak smiley

    Jeg har kigget en del efter alternativer end parrot, jeg sys ogs de ikke er pæne. Man skal ret høj op i pris hvis man skal have en radio der passer og der kan håndtere det samme, så som vise temp, blæser, grader, parkeringssensor osv. Det er vidst nok en boleo, og de er ret dyrre. Så vil hellere skaffe en parrot og skjule den så godt som muligt, eller placere den et fornuftigt sted, samt mic'en skulle være ret god


  • #108   15. nov 2016 Bemærk, at Octavian er relativt hårdt affjedret som standard. Det synes jeg i hvert fald at min Greenline fra '11 var. Men bilen kører rigtig godt, og der er også fornuftigt med træk i motoren, på trods af at den kun har 105 hk. Min var også H/B udgaven, og der er masser af plads. Ingen problemer med at have fx barnevogn i den.

    Vær opmærksom på EGR ventilen, den stod af efter 4 år og 150.000 km i min, og det er en halvdyr reparation. Den kunne ikke reddes, det kostede 7.500 kr. at få en ny i på aut. Skoda værksted.

    Mht bluetooth, så kan du evt prøve at spørge i Facebook gruppen "Skoda Society Denmark", der er et par gutter som er rigtig gode til den slags, og som kan vejlede med priser osv. Generelt er folk meget hjælpsomme i den gruppe.

    Men tillykke med købet, og tak for update


  • #109   15. nov 2016 Dejlig bil
    Mht vinter dæk kan jeg varmt anbefale Goodyear Ultra Grip 9
    De er meget støjsvage

    For bedre komfort så ville jeg gå efter en 15-16" fælg med orginal størrelse dæk monteret og Bille skifte til sænket undervogn (30mm) igen.
    Og ville vælge en anerkendt producent eks. H&R fjedre og gas dæmpere (mere komfortabelt end olie)

    Mht mobil holder han er jeg dubhtb valgt en lidt dyre Brodit da de kan havde ladestikket indbygget og er mobil specifik (dog et minus nå du skifter mobil)

    Overvej om et EGR Delete og evt chiptuning ikke var en ide.
    Hvis scantuning eller fredslund eller RH få afvide at den skal pendle motorvej så gå de efter økonomi frem for effekt og med EGR Delete undgå du den gå istykker og motoren forbliver sund.


  • #110   15. nov 2016 #108
    mht affejdring, så skal jeg vel bare finde nogle andre og ikke nogle standarde fra skoda. Ja, der er rigeligt med plads til mit behov!

    Min har i dag rundet de 190, jeg har ogs lige læst lidt at dette var en typisk problem. Ved så ikke om det blev fikset inden jeg fik den.

    Melder mig ind i gruppen og forhør mig derinde! smiley

    #109
    De dæk vil jeg lige holde øje med. Det er kun min 2 fordæk der er støjende(mærke? tja, fik ikke lige et ordentlig kig, gør det imorgen), mine bagdæk er fra continental og det lader ikke til at være dem der er galt med.

    Jeg har fået en mobilholder. Det blev ogs en fra brodit. Den var let at installerer og er meget fin. Det er måske træls at man skal skifte den hvis man får ny mobil, men sårn er det bare..

    Jeg har vidste ikke hvad EGR delete før du skrev det. Har læst at det giver kun fordele, hvis man ser bort fra miljøet, længere på literen og mere effekt samt mindre vedligeholdelse. Det skal jeg lige have overvejet og høre lidt mere om smiley
    - chiptuning, tja, det ved jeg ikke, skal have et nærmere kig på muligheder inden for dette.

    mht EGR delete, er det noget man skal have slået igen inden syn? eller vil den kunne gå igennem?


  • #111   15. nov 2016 Landberg laver noget der heder utune hvor du frit kan skifte mellem orginal og chip tuningen
    Om de tjekker NoX fremover til syn er stadig ret uvist men din motor for det langt bedre ved ikke at genbruge noget af udstødnings gassen via EGR ventilen ( Emission Gas Recycling Valve )
    Så du vil ikke få en tilsodet indsugning ved EGR så indsugnings kanalerne vil ikke blive reduceret af sod.


  • #112   16. nov 2016 Dæk der sidder på er 15":
    Foran: Goodyear ultragrip 7+7, står der på dem
    Bagved: continental contiwintercontact ts850

    Kan det passe mine goodyear larmer meget?

    #111 lyder lækkert! Jeg vil kigge nærmere på smiley
    - Jeg ser kun fordele ved at gøre det!


  • #113   16. nov 2016 Har lige sat UG9 195/65R15 på min peugeot de dejlig støjsvage. Især iforhold til mine Yokohama sommerdæk
    Det en ældre model (kørte med UG7+ tilbage i 2008-09) Så det måske dækket der er gammelt.

    Nå du kigger efter dæk
    Er der mærkninger på efter
    Støj. Vådt føre og brændstof økonomi

    Antaget du har samme størrelse som jeg
    Og køre samme loadindex så er det støjsvage valg dette

    http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=123&cart_id=7810294.123.30150&sowigan=Wi&Breite=195&Quer=65&Felge=15&Speed=&kategorie=&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&sort_by=Lable_3sound&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=C-B-66-1&details=Ordern&typ=R-320243

    Om det rejser sig efter en sæson er dog svært at spå om.

    Mit dæk skulle larme 3dB mere.

    Tror dit problem ligger i et aldrende dæk



Kommentér på:
Pendlerbil 200km/dagligt

Annonce