{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

OBS ved køb af 2006 Mondeo 2.0 TDCI 115 {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal være OBS på når man kigger på en brugt Mondeo 2.0 TDCI (115HK) fra 2000-2007.

Har hørt at de har en svaghed med svinghjulet men er der andre børne sygedomme man evt. skal være opmærksom på der helst skal være udbedret?

MVH Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OBS ved køb af 2006 Mondeo 2.0 TDCI 115
  • #1   15. jul 2016 Svinghjulet plejer at gå ved 250.xxx
    Og når det er en 115 kr så havde de først modeller noget med fødepumpen, og hvis ejeren har brugt bilen til at trække campingvogn eller hestevogn så er det meget hårdt for svinghjulen


  • #2   15. jul 2016 Det er en 2007 model jeg har kig på så måske fødepumpen ikke er et problem?

  • #3   16. jul 2016 Svinghjul har jeg skiftet nogle stykker af nu har jeg ikke rodet meget i 115 HK motoren men derimod 130 HK har jeg skiftet en del dyser på omkring 200.000km så begynder de støje tænker det er det samme som på 125 HK. Også kan vnt på turbo godt sætte sig fast ellers er det en god solid motor er mit indtryk af dem

  • #4   16. jul 2016 Det er dyrt at få skiftet kobling på værksted fordi den har dobbeltmasse svinghjul ligesom de fleste andre biler har i dag (10.000 kr) så hvis det er uden garanti er det en fordel at den er skiftet i nyere tid. Efter faceliftet i ~03 (når den får firkantet tågelygter) har den elektronisk turbo aktuator som har det med at smutte i lodningerne når den kommer op i alderen, du kan ikke købe den løst så det er ny turbo eller en renovering. (Både i Haynes og hos Ford vil du få at vide aktuatoren slet ikke må pilles af turboen og ikke kan udskiftes alene, det kan den dog uden problemer, hvis du ellers kan finde en ny) som nævnt kan VNT i turboen også finde på at sode til og hænge fast, hvilket også kan gå ud over plast tandhjulene og el motoren i aktuatoren, så det er vigtigt at sikre VNT kører ordenligt ved udskiftning af defekt aktuator smiley el motoren til at køre sædet op/ned kan godt æde plast tandhjulet, så afprøv sædejusteringen. EGR´en sovser til og stopper indsugningen så se efter sort røg ved acceleration (nemt selv at ordne) hvis den ikke kan blive ordentlig varm sidder der en lille termostat ved oliepumpen der har det med at stå af, de bagerste calipre hænger tit i håndbremsemekanismen. trykslangen der går fra intercooler til EGR flækker på dem, det kan vise sig ved sort røg under acceleration og nedsat trækkraft, samt en susende lyd.

    Det meste er nemt at lave selv hvis man kan bare lidt og det er en rigtig dejlig bil hvis du spørger mig, jeg var rigtig glad for vores som havde rundet 400.000 da vi solgte den og stadig gik godt uden at bruge olie og mellem 17-19 km/l


  • #5   16. jul 2016 Baghjuls lejer er der osse skiftet mange af koster ca 2500 pr side, også fjedre kan være god til og knække, samt sidder der motorvarmer/fyr på den så kan de osse stoppe til da de først køre når temp er 4 grader eller under også kig efter rust i sealinger i døre og klapper som er et meget kendt Ford problem generelt

  • #6   18. jul 2016 Mange tak for de fine input har nu købt en 07'er så må vi se med tiden hvad der kommer smiley

Kommentér på:
OBS ved køb af 2006 Mondeo 2.0 TDCI 115

Annonce