{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

Leasing af Polo 1.0 TSI Bluemotion {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Var ude og prøvekøre en Opel Karl med henblik på enten køb eller leasing af sådan en. Planen er at jeg vil ha en ny bil uden bekymringer og sælge min Mazda 3 fra december 2007.

Karl'en kører egentlig overraskende godt af en billig mikrobil (jeg prøvede Enjoy udgaven, men det er samme motor over hele linien) og besluttede så at prøve konkurrenten VW Up.

Inde hos VW snakker jeg med sælgeren som foreslår at lease en Polo istedet for en Up, da prisen er den samme udover 5k mere i udbetaling.
Den tog jeg en tur i og damn det var altså en lækker oplevelse når man lige har siddet i en Opel Karl (naturligvis, der er jo også en del forskel i prisen) smiley

Jeg overvejer derfor om jeg skulle lease sådan en bandit, men hvad er folkets indtryk af dem? Er det noget der dur, er der noget man bliver træt af ved dem?

Der var rigeligt ryk i den motor og jeg skal primært bruge den til bykørsel og landevej. Synes også den var ganske støjsvag i forhold til min Mazda 3, så udover at den er mindre (og det er helt fint) fandt jeg ikke selv nogen minusser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af Polo 1.0 TSI Bluemotion
  • #1   24. jul 2016 Tja bare husk at når leasing perioden er udløbet har du ingen bil og du har betalt en masse penge... Så vil anbefale at prøve en Seat Ibiza med samme motor, den starter i 154.000, så den er billigere om måneden at finansiere end en polo er at lease

  • #3   24. jul 2016 Leasing er for de personer som ikke kan betale, og som alle andre der altid er bagud, så bliver det en dyr fornøjelse.

    Biler købes kontant. Hellere lidt mindre, men mit, end for lånte penge.

    Hvad vil du købe? Der er nok at vælge imellem.

    Men husk kontant afregning.


  • #4   24. jul 2016 Det var da noget bull*** Henrik J.
    Leasing er for personen der kan kan passe på sin bil, og som har et behov for max 15.000 km. om året.

    Bilen er rigtig fin. Du betaler dog ca. 3000 kr. mere i hele leasing perioden ved at vælge den lave udbetaling i stedet for den høje på 15.000 kr.


  • #6   25. jul 2016 Hvad med lejligheder, man ikke selv ejer? Er det også kun for den type folk, Henrik? For det er principielt akkurat det samme.

    Må man heller ikke låne penge til sit hus, eller skal det også købes kontant?

    Sikke en omgang ævl at fyre af. Nogle gange er leasing bedst - andre gange er finansiering bedst. Det kommer an på de konkrete tilbud, bilens alder osv.

    Man kan heller ikke uden videre slutte, at det altid er "bedst" at købe kontant. Det giver ingen mening at konkludere, uden at kende vedkommendes økonomi og præferencer.


  • #7   25. jul 2016 Wauw, sikke en faglig diskussion du ligger op til Henrik - suuuper feedback.

    Anyway, skal selvfølgelig have regnet på hvad det koster at finansiere den kontra lease, er ikke helt dum smiley
    Mht. det aktuelle leasing tilbud så vil jeg også hoppe på den med 15k udbetaling da den som der bliver nævnt er billigere samlet set.

    Sidder og forsøger at finde frem til VW service priser - dem skal jeg jo bruge for at kunne sammenligne med finansiering af en vogn....


  • #8   25. jul 2016 Er det ikke de der 2-300 kr. om måneden, det koster at få en serviceaftale? Så tænker jeg, at det da i hvert fald ikke er væsentligt mere end det de første år.

    Du kan alternativt også vælge at køre på uautoriseret værksted. Det kan nok gøres for det halve. Så mister du til gengæld deres velvilje til at lave bilen uden beregning, hvis der sker noget, når garantien udløber smiley


  • #9   25. jul 2016 Henrik, så det du siger, det er at stort set alle firmaer der leaser deres biler er på randen af konkurs???

    Prøv du at købe en bil til dit firma, så skal du bare se hvor lang tid du er om at få den ud af regnskabet igen med afskrivningsregler osv.
    Leaser du den, så kan du trække den fra hver måned i regnskabet uden at skulle tænke på afskrivning.


    Som privat person er det da også en fin løsning at lease hvis man er indforstået med betingelserne der følger med.
    Der er mange som er helt tilfredse med at kunne få en sprit ny bil hvert 3. år uden at skulle ud og smide kæmpe udbetalinger.


  • #11   25. jul 2016 Det skal man principielt også "betale", hvis man ejer bilen. Så er den jo dét mindre værd...

  • #13   26. jul 2016 De vil heller ikke kræve en fuld omlakering, med mindre det er meget slemt smiley

    Du kan heller ikke sammenligne finansiering af en 3 år gammel bil med leasing af ny. Så skal du jo sammenligne med leasing af en 3 år gammel bil også - og så er der endnu større incitament til leasing grundet afgiftssystemet, hvis det ellers er en lidt dyrere bil smiley

    Jeg er ikke nødvendigvis for leasing frem for eje. Nogle gange er tilbuddene bare VIRKELIGT gode. Jeg har aldrig selv leaset en bil. Jeg har sådan set heller aldrig "finansieret" én ud over, at jeg har trukket på kassekreditten. Man kan altid diskutere, om det så reelt er et boliglån, et billån eller noget tredje. For mig handler det bare om likviditetsstyring...


Kommentér på:
Leasing af Polo 1.0 TSI Bluemotion

Annonce