{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuck dodge og porsche
  • #1   4. aug 2016 Fuck, sådan skal det se ud, IK Tobias -Når den altså ikke er i sit rette miljø...

    https://www.youtube.com/watch?v=hzgpWpRpp3M


  • #2   4. aug 2016 Får følelsen af at jeg har overset noget smiley

  • #4   4. aug 2016 Det skal nok blive godt det her smiley

  • #5   4. aug 2016 Jeg skyder lidt lavere end dig Morten og byder ind med 182 indlæg smiley

  • #6   4. aug 2016 Her ses tydeligt forskellen!
    https://www.youtube.com/watch?v=pf2WmYKNMNU
    Andre der kan slå det!


  • #7   4. aug 2016 US biler er det værste skrammel, som ikke holder til en skid, INB4 christian kommer med hans whine og snæversynet debat! smiley smiley

  • #8   4. aug 2016 #7
    Og du snakker om at være snæversynet? smiley


  • #10   4. aug 2016 #9
    Jaa men bare ikke hurtigere end de andre smiley


  • #12   4. aug 2016 137...sigter lavt, fordi der allerede er en anden circlejerking tråd i gang smiley

  • #14   4. aug 2016 Jeg fik faktisk høvl af en grøn Polo med angeleyes forlygter idag! Han var en suuur mand...

  • #15   4. aug 2016 Han er rasende smiley

  • #16   4. aug 2016 Brian du har så evigt ret smiley

    Simon McKinley var gud bag rattet på sådan en Mk2. Jeg er ligeglad med hvad du hedder og jeg er ligeglad med hvilket 2000hestes monster du kan stille op med. Intet på denne planet, og jeg mener INTET ville kunne følge ham på de ture her!

    https://www.youtube.com/watch?v=vwl40XFvpLE


  • #17   4. aug 2016 Jo jo... Den går da fint rent gamle Escort... smiley

    Meeen, mon ikke en eller anden "moderne" bil vil kunne gøre det lige så hurtigt, bare uden så mange udskridninger. Det er jo nogenlunde fin ren asfalt han kører på... smiley


  • #18   4. aug 2016 Deniz
    Ford er et us mærke og de kører ret godt


  • #20   4. aug 2016 "Merica vs "Murica

    https://www.youtube.com/watch?v=kzlg3oQMze4


  • #22   4. aug 2016 Jeg gad ikke hører på jer mere - så i fortsætter bare her, jeg stemmer 285 indlæg smiley

  • #23   4. aug 2016 Toyota er også lort

  • #25   4. aug 2016 Du ville nok helst se en golf II gøre det smiley

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #26   5. aug 2016 Walter Röhrl ville nakke ham any day... Den går ellers ret godt den escort der...

    http://youtu.be/ZbPU4tQoG9A

    Snot forkølet Audi med Herr Röhrl ved roret...


  • #27   5. aug 2016 Det er nemt at køre stærkt hvis man har en hurtig bil, det der kunne jeg også gøre! smiley

  • #28   5. aug 2016 Escort mk1 og mk2 er for fede... og max dyre.. men de bliver endnu federe med en 1,6 VTEC motor fra en Civic.. smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=_QW6wmVvTSk


  • #31   5. aug 2016 Små hjerner små fornøjelser smiley

  • #32   5. aug 2016 Bemærk lige 1:52 så ved man altså at der bliver kørt stærkt!

    https://www.youtube.com/watch?v=Q9Ams3QdKTM


  • #33   5. aug 2016 Det har ikke noget at gøre med at der bliver stærkt, det er blot en stiv undervogn og en vej med camber, det kan man opnå med 30 km/t.. ikke dermed sagt at der ikke bliver kørt stærkt ellers...

  • #34   5. aug 2016 Ja okay Mirza så ødelæg det lige for mig da ... smiley

    Fordi du skrev sådan skal du få lov at se en Honda S2000 der ikke kan overhale en gammel BMW E21 smiley (lyden er lort)

    https://www.youtube.com/watch?v=9WFHGMNeBwA


  • #35   5. aug 2016 hehe smiley den går godt den e21..

    men når det er sagt så er en s2000 bedre til at køre sidelæns end at køre hurtig..


  • #36   5. aug 2016 Tænker sådan en S2000 måske ville gøre det godt med en 1.8 t-spark under hjelmen?

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #37   5. aug 2016 Nøj en lækker lyd den Capri laver... Man kan godt høre at det er en cosworth radio og højtalere han har i... ??????

  • #38   5. aug 2016 Ej at forglemme Holgers gule kadett c coupe med en Lotus V8 under hjelmen og 750 suge heste (Lotus behøver nemlig ikke nogen sissy-ass kompressor for at lave over 700 heste på en V8, og den kører garanteret ikke med stødstænger og kædetræk)... smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=JpMiTX_fqgs


  • #39   5. aug 2016 Morten jeg tror vi har skudt langt over mål med de indlæg smiley

  • #40   5. aug 2016 Disco det skulle efter sigende være en 3,4 liters v6 ? Ved ikke om det er en cossie motor ?

  • #41   5. aug 2016 #39 Det er kun fordi ingen har skrevet noget klogt endnu.

    Jeg vil godt vædde med at enhver golf ruster mindre end en tilsvarende åårgang corolla


  • #42   5. aug 2016 Brian der er intet på planeten der ruster så hurtigt som en italiener (FIAT).

    Hvornår har du sidste set en Fiat Ritmo ? De er uddøde alle sammen på grund af rust.. De blev produceret fra 78 til 88. Tænk hvor mange Opel, BMW, VW, osv der stadig kører rundt fra de årgange. Jeg mener man kan stadig ikke sparke sig frem for Golf 2´ere her i Brønderslev. De er kraftedme over alt smiley


  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #44   5. aug 2016 ....lidt ligesom at køre chevrolet spark på en grusvej:

    https://www.youtube.com/watch?v=v6WTYP8wBSU


  • #45   6. aug 2016 Tænk over det...alle hater på VW. Men hvor mange corollaer fra 88 er der tilbage?

  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #46   6. aug 2016 57 registreret, i DK

    http://nrpla.de/soeg/9gXPmg


  • #47   6. aug 2016 Alt den snak om Toyota og rust får mig til at savne min gamle Carina E 1.6 Xli Commander, formidabel vogn!

  • #48   6. aug 2016 Til gengæld har jeg fnuller mellem tæerne smiley

  • #50   6. aug 2016 Ja hehe, Toyota var de første til at lave en rustfri platform og chassis og ingen er stærkere!!! MOST STRONGEST.

  • #52   6. aug 2016 Fordi i bor i udkantsdanmark og ikke ser dem køre som kebabracere! Det holder gollern næppe til smiley

  • #54   6. aug 2016 Det er kun fordi folk lader den stå i garagen fordi den ikke kan starte.. Toyotaen derimod er en arbejdshest uden lige!

  • #56   6. aug 2016 Toyotaerne er holdt sammen af halm og spartel...godt synsmanden kan bestikkes...

  • #57   6. aug 2016 http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/64280/most-reliable-cars-2016

    Selv en Dacia holder bedre end en golf :DDDD smiley


  • #59   6. aug 2016 Der er lidt komiske Ali over det smiley

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #60   6. aug 2016 R U H - der står noget med cossie i videoen med caprien.

    Jeg og min lillebror så en rød fiat ritmo så sent som i går. Det er ikke en man møder hver dag...


  • #62   6. aug 2016 Den første Alto I danmark, er også en bil der snart rådner væk.

    profilbillede
  • #63   6. aug 2016 Er det ikke dem man ser alle vegne?

  • #64   6. aug 2016 Hvad så med denne her? Deawoo kreddet. (Staves...)

    profilbillede
  • #66   6. aug 2016 Hvad tror du ikke Chevrolet Cruze var gemt på? smiley

    Det var en Astra H, Daewoo/GM brugte det smarte kort. smiley


  • #67   6. aug 2016 Hvorfor er der ingen hardcore Kia fans herinde?

  • #68   6. aug 2016 Dem finder du på et mere serøst forum!

    profilbillede
  • #70   6. aug 2016 kan du ikke li Toyota Christian?

  • #73   6. aug 2016 Christian
    det var ærlig talt sarkastisk ment om du kunne li dem eller ej, din mening om Toyota er almen kendt smiley den eneste fra Toyota der er tænkt til de yngre købere er aygo, hvis vi snakker om de nyeste modeller fra dem. synes så ærlig talt også porsche er kedelige de laver ikke just noget nyt ift styling af deres biler, jo cayen og panamera'en.


  • #75   6. aug 2016 Christian
    0 til 100 bruger jo ikke i din dagligdag, med mindre du kører race .. gør du det? giver dig fuldkommen ret i at tallene er imponerende men så er der ikke rigtigt mere i det.
    på det punkt kunne jeg godt li James May han er vildt realistisk ift hvad man skal med en bil i dagligdagen.


  • #77   6. aug 2016 det er jo ikke pointen i at købe en bil som den du nævner når man går op i om den kan følge med gti modellerne. det er jo kun en familie bil lidt ala grande vitara og passat. som skrevet før tallene er imponerende og en bedrift i sig selv at de kan følge med gti modellerne. har aldrig hørt om nogen der går så meget op i det som du gør Christian.

  • #79   6. aug 2016 Toyota Aresto -V6 Biturbo?
    Toyota Supra Ja...
    Toyota Celica- GT4 Turbo og AWD?
    Toyota MR2- Letvægter?
    Toyota GT86?
    Toyota Starlet Glanza-V
    Toyota AE86 Tureno?
    Toyota Altezza RS200?


    Toyota Paseo? Ja, OKAY....


  • #80   6. aug 2016 Christian
    giver dig skam ret i at Toyota ikke er spændende.


  • #82   6. aug 2016 Tja, man kan også sige...

    LEXUS RC-F
    LEXUS IS-F
    GS-F
    5,0 V8 med Ren sug. smiley


  • #87   6. aug 2016 Nu er Lexus en bid af Toyota. Det er samme bunde og teknik de bruger. Eneste grund til den hedder LExus, var fordi Toyota ikke var meget for at smide en Luksus model til det Amerikanske marked med Toyota skilte på.
    Det virkede og Nissan og Honda gjorde noget lign. årene efter.
    Det er ikke det samme som en VW og Audi. smiley Det er en Toyota med et andet logo på.


  • #90   6. aug 2016 Det er det da?
    Audi er et firma for dem selv med lukket døre
    Og det VW er et firma for dem selv med lukket døre. smiley

    Okay, de deler platform og motor, men igen, Toyota og Lexus blev (Nu har de sikkert deres egen fabrik..) bygget det samme sted ved siden af hinanden med døren i klem.


    I Japan køre alle Lexus´er med Toyota Logo, når de køre race. Man skal jo ikke glemme, at det er jo En Toyota.


  • #92   6. aug 2016 Tja, Lexus køre typisk med en 3,5 V6, 4,3 V8, som også kan fås på en Toyota.

    Lexus IS=Toyota Altezza (Med en eksklusiv motor for dem med Toyota logo på rs200)

    Lexus GS=Toyota Aresto

    Lexus LS=Toyota Royal

    Lexus Lexus SC =Toyota Sora

    Lexus RX=TOYOTA Harrier

    Ellers står det tykt her.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus

    Lexus LF-A og NX er nok den eneste eksklusive model for Toyota, hvad jeg kender til. Dog kørte LF-A med toyota logo på, dengang de kørte med i 24 TIMER på Nurberingen.

    Altså, Citroen og Pegeout har jo også længe delt teknik sammen, men det er jo to forskellige bagrunde. De dyster jo også imod hindane i race.

    smiley


  • #94   6. aug 2016 Har da lige sendt en liste afsted med "delebiler"

    Eneste grund til de hedder Lexus, er for det Amerikanske marked? Lexus i IS hedder Toyota Alzezza I Japan, og kom med en sportslig version, som hed RS200. smiley

    Kan også forklare det sådan her... Hvis Audi og VW skulle køre race, så skråter de plane om at hjælpe hinanden. Derimod, som jeg også skrev før, ville de helt sikkeret kalde dem for Toyota, lidt samme historie med LF-A, som gik under navnet "Toyota.

    Nu køre Audi A4 ikke på samme platform som VW Passat eller andre modeller?


  • #96   6. aug 2016 Da Toyota fik succes i Amerika med Lexus, så prøvede Honda og Nissan samme tur. Whopsi, og Infinti samt Acura var født. smiley

    Findes der en Acura, findes der en Honda. Og omvendt.


  • #97   6. aug 2016 Ellers giver jeg op med forklaringen. Iøvrigt står det med sort og hvidt på Wiki siden. smiley

    Troede ellers alle kendte historien med Lexus?

    -Og Audi er "KØBT" af VW, ikke bygget fra starten...


  • #99   6. aug 2016 For to år siden, så skrev jeg til dig at jeg var fan af Durango med V8´er. smiley Helst den fra 2004-ish. Har heller ikke noget imod Hellcat, selvom jeg "Joker" med den herinde.

  • #102   6. aug 2016 I 80´erne, da Opel skulle præsenter deres modeller for Amerika/SydAmerika, vidste de godt, at den ikke vil kunne sælges som en dyr porten bil med Opel logo på. Derfor blev Pontiac Le Mans genfødt.

    Anyway, tag man til Japan, så er de fin tilfreds med at købe en Lexus LS med et stor fedt Toyota logo på (Toyota Royal) Derimod, her i Europa og længer over fra Alanhatavet, har vi/de vendet os til navnet Lexus- Det lyder mere eksklusivt? smiley


    Desuden er Audi og VW ikke tæt forbundet? Audi har RenSPort, som VW overhovedet ikke får lov at se til.VW har nok i deres motorsports linje.Audi vil slet ikke kendes ved VW og deres platformer.De var glade for, at VW fik fjernet "F´et" i TFSI, så VW istedet for hed TSi.


  • #104   6. aug 2016 Whops, Audi hedder jo self. Quattro....Porsche har Rennsport... My bad, tog lige fejl af RS initialerne.. smiley

  • #106   6. aug 2016 Tror desværre Dart´en er snart død. smiley

    Men hvis det sker, så forvent noget Fiat motor, ala Abath´s 1,4 Turbo eller 1,75 Turbo?


  • #108   6. aug 2016 Wait what?

  • #109   6. aug 2016 Ararra, Dodge Calibre... Troede du snakkede om Opel Calibra. smiley

  • #113   6. aug 2016 Kender godt til Seat Exo-kørt i en 2,0 TDi? Dog var det jo en forældet A4 den kom på... Da Audi A4 kom med deres 08 model. Anyway, som jeg også skrev før, og gentager gerne.. Så er TFSI samme modul som tsI, men Audi ville havde "F´et" for dem selv.

    Kort og slut, hvem byggede Lexus fra starten af? Hvem byggede Audi, seat, SKoda etc?

    -Done. smiley


  • #118   6. aug 2016 Tja, tror stadig Audi kan finde deres store bukser frem?

    smiley



  • #120   6. aug 2016 For at hoppe over til et andet subject, så har jeg intet imod Pontiac Aztek. jeg ser den ikke som en grim bil.. Det var en bil før sin tid.

  • #124   6. aug 2016 Nu når du kommer ind på bøger, så var det faktisk der jeg har lært det fra- Det med "F´et..." Gad bare ikke at komme det på banen, da det var så let at sige.
    Audi har længe sammenarbejdet med VW, og det kan man typisk se under sin motorhjelm på ældre VW´er. Der var lige en hyldest til Audi dengang.

    Selvom Porsche ikke er et tysk mærke til at starte med, så har de altid lånt fra VW med deres 356´er. Dog har self. 911 intet med VAG at gøre. Kun Cayenne og motorprogram fra Panamera. Dog har de altid haft snak om, at genskabe en billige Porsche-SPortsvogn med VAG´s motor. Sker nok aldrig. smiley


    Audi, BMW og Mercedes ser ens ud, og det er fordi at Kina har mageten over salget. Jo mere genkendelig de er, jo mere præstige har personet bag rattet- derfor skal en "billigere A3´er ligne en større A4/A6´er.


    Mange ved ikke det. Har skrevet det før. smiley

    Som Christian F nok ved, så er jeg ret stor VAG fan- af bilerne og historien.

    Men er ikke nogle FANBOY! smiley


  • #127   6. aug 2016 ja, self. ejer VW dem? Det står med sort og hvidt på nettet, som det med Lexus? smiley

    Mener bare, at Audi nok har noget at sige. Tja, Audi S3 var toppen, indtil vi fik Golf R, men så var Audi ude med RS3´eren. Den skulle bare være nr1 Hot Hatch fra VAG. (Ser bort fra Cupra´s tid) Golf har ikke noget at sige, selvom de pønser med en R400.


  • #128   6. aug 2016 Christian, du tror ikke det var fordi, at Pontiac var med på konkursturen i 2010 sammen med Chrysler?

    smiley


  • #133   6. aug 2016 Igen, Seat Exeo var på en forældet Audi? Mon ikke, det var iorden for Audi? smiley

    Hvad er der "Fanboy" over det jeg skriver egentlig? Same shit? Audi køre ikke på VAG´s velkendte MQB platform, men faktisk deres egne. (Skrev jeg til at starte med)


    RS3-2,55-Cylinder, er da ikke samme bil som en 2,0 Tfsi motor?


  • #135   6. aug 2016 Okay, det er self. MQB og det før. smiley

    Men tænker på A4 og A6


  • #137   6. aug 2016 Ja, dem jeg nævnet for et par timer siden?

  • #139   6. aug 2016 Hvad er det? En Camaero med Pontiac logo på? smiley

  • #141   6. aug 2016 Kan godt give mig om det med Audi´en, men holder mig fast med Lexus´en. smiley

  • #145   6. aug 2016 (..). Lexus LS blev jo bygget fra grunden uden brug af Toyota dele (..)

    Det var sku en Toyota Royal og Toyota Celsior der startede det hele! smiley

    -Det var før, der var noget som hed Lexus.


    profilbillede
  • #149   6. aug 2016 Ved ikke hvad du referer til, men du kan vel godt høre, det er pænt umuligt at bygge en Lexus uden Toyota? smiley

    Desuden, mener jeg motoren er Toyota Royal´s V8´er- LS400


  • #152   6. aug 2016 Og "Lexus eksklusive" V8´er fandtes sted på Toyota Royal, som åbenbart også hedder Crown andre steder.

    -Kilde
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Crown


    Launched in 1987. Body style: Sedan, Hardtop, and Wagon, included the commercial Van. This model used 7M-GE 3000 cc DOHC, 1G-GZE 2000 cc DOHC Super Charger, 1G-E 2000 cc DOHC, 2L-THE 2400 cc SOHC Turbo Diesel Hi Power (AT Use), 2L-TE 2400 cc SOHC Turbo Diesel (MT Use) or 2L 2400 cc SOHC Diesel engines. The 4.0-liter 1UZ-FE, the same engine as in Lexus LS400, was only for Royal Saloon G, which became the Toyota Crown Majesta in the next model revision in 1992. Although a totally different chassis and body, the S130 shares styling cues with the MX83 Cressida. In 1989, the top level Royal Saloon G introduced world's first CD-ROM-based automotive navigation system,[32] with color CRT display.[33] Also, TRC traction control and electronically controlled shock absorbers called TEMS (shared with the first generation Toyota Soarer) were adopted.


  • #154   7. aug 2016 Nu hopper du lidt frem? Hvad snakker vi nu om?

    Audi havde det da fint med deres 4000 og 5000-serie i Amerika.? smiley

    Selvom Audi V8 ikke solgte for godt.Men ja, dengang var de i partnerskab med VW, som jeg også har være inde på tidligere idag.


  • #157   7. aug 2016 Hvorfor er du blevet så personligt pludselig? smiley Fanboy, og vrøvler med 1,8t motor i en Lexus?

    Altså, det står med sort og hvidt på wiki. Har aldrig hørt nogle sige, at en Lexus ikke er en Toyota? Damn? Jeg kan skrive det samme igen og igen, men hvad nytter det? Toyota Crown kom i 1987- facelift i 91, ifølge wik.

    Har smidt to links med dele fra Toyota til Lexus, men fuck det også?


  • #158   7. aug 2016 Kan da også tag den på dansk-
    https://da.wikipedia.org/wiki/Lexus


  • #159   7. aug 2016 El camino...fedeste bil EVER

  • #160   7. aug 2016 Brian, sådan en griseprygler bil ? smiley



    profilbillede
  • #161   7. aug 2016 Nej...Den gamle smiley

  • #162   7. aug 2016 Her er en 6 cylindret Datsun der lyder bedre end alle V8´ere fra USA lagt sammen smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=EO2y_-vpolA


  • #164   7. aug 2016 Der er godt nok meget had på Toyota smiley
    - Jeg er nu rigtig glad for min smiley

    En mere til listen af lexus og toyota må Landcruiseren som hedder LX470 i USA men VX100 herovre, som eks.
    Samme bil ellers?


  • #170   7. aug 2016 Fanboy? Jeg er da den eneste/snart, som ikke disser alle biler på dårlige grundlage, som man nu har hørt rundt omkring.

    Igen igen
    Bum

    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_UZ_engine#1UZ-FE

    bum

    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_transmission#A341E

    OG Bum

    https://da.wikipedia.org/wiki/Lexus



    -ellers banker jeg hoved ind i muren. Så naiv kan man ikke være. smiley


  • #171   7. aug 2016 Også har Mondeo en Bi-turbo med 300 Hk på programmet.

    http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/1181361-breaking_news_mondeo_med_325_hk_og_chrysler_grand_voyger_is_back_

    Inden man påpeger det er en Fusion, så er det en verdens bil- same shit. smiley


  • #173   7. aug 2016 Men du kan da godt se og høre, man kan ikke bygge en Lexus uden Toyota=deres motor? Det burde da være til at forstår? Hvad er der fanboy over det jeg skriver? smiley Lyder meget underligt, at jeg er fanboy, fordi jeg mener at Toyota og Lexus er ens? Mest spænde er, som du ikke gider at se, er at man kan få samme motor i Toyota´en.


    Og har ikke kommenteret om Audi længe, så det er noget pjat du bliver ved med at hænge i . Vi snakker om Lexus/Toyota.


  • #174   7. aug 2016 Nu når jeg læser det igen, så giver du mig jo ret. I den forstand, du selv siger.

    (...) at Audis forhold til VW er det samme som Lexus' til Toyota - det lugter sq af fanboy for mig. 1Uz-FE blev udviklet til LS400, nix weiter. Det var ikke bare en Toyotamotor der blev hældt i. (...)

    Du startede med at sige Lexus intet var med Toyota.

    Cased closed?


  • #175   7. aug 2016 Slap af en diskussion mellem en VAG fanboy og en Opel fanboy, er i okay??? :DD


  • #176   7. aug 2016 Prowler er en vederstyggelighed...tror det var cult Der havde en som reklamebil tilbage i 2001

  • #177   7. aug 2016 Men vi diskutere ikke om Opel eller VW! smiley

  • #178   7. aug 2016 bRIAN, er du tilfreds nu? Nu er dit emne det mest populære! I did all for you!

  • #179   7. aug 2016 Ja Opel laver nok de kedeligste biler smiley

  • #180   7. aug 2016 Det startede med at nogle sagde at Toyota var kedeligt, så ville jeg lige henvise (SELVOM JEG ER HARDCORE VAG FAN OG HADER ALLE ANDRE MÆRKER...!!!) At Toyota var stadig et spænde mærke. Så kørte den derfra, hvor nogle mente Lexus ikke havde noget med Toyota at gøre. smiley Nu håber ikke jeg starter noget igen.

    Så var der også med Audi, hvad jeg godt kan slippe og sige "Jeg var forkret, undskyld" smiley


  • #181   7. aug 2016 Nu skal i snart stoppe med jeres mudder kastning, vi skal ende på 182 indlæg smiley

    Jeg smider ikke mere brænde på bålet smiley


  • #182   7. aug 2016 OOOOOOG ingen mere skrive mere!

    -182-completet.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #183   7. aug 2016 183

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #184   7. aug 2016 Jeg tror nu ikke Morten er Opel fanboy som sådan.

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #187   7. aug 2016 Det skulle da lige være GT86, men udover det, så har de ikke rigtigt noget at komme med. GT86 er vel søster/datter selskabet Subarus, som bare er blevet omdøbt...

  • #188   7. aug 2016 Corollaer ryger til udlandet, golf ryger på skrotpladsen, hvorfor mon ? smiley

  • #189   7. aug 2016 Ja, GT86 var et sammenarbejde med Subaru, og næste Toyota Supra er sammen med BMW. smiley

  • #191   7. aug 2016 Er det ikke også noget med at på den nye avensis har de også sammenarbejdet med bmw?
    Syntes jeg har hørt noget med at bmw fik Toyotas hybrid teknologi og omvendt fik Toyota så lov til at bruge bmw's diesel motorer/teknologi, således at det i den nye avensis er det bmw diesel motor?


  • #192   7. aug 2016 Tja, Toyota fik de gamle 1,6 Diesel motor, som var tilovers fra BMW, også hjælper de hinanden med Hybird teknik= den næste Toyotsa Supra/BMW Z4.

    Tror ikke at vi kommer til at se en Baghjulstukket Avenssis. smiley


  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #193   7. aug 2016 Dichael - Corolla ruster nok lige så meget som en golf 2. Forskellen er bare, at Toyota er meget anset i mange afrikanske lande, derfor bliver de eksporteret.

  • #195   7. aug 2016 200


    -5


  • #197   7. aug 2016 Nu når folk har ødelagt tråden! Fucking FANBO'IES!

    Hvad skete der med ham der, og hans evige kamp med at få sin A7´er ind med forhandlerbillederne! Slog han de mægtige HA´ER!!!


  • #199   7. aug 2016 Og Hitler

  • #200   7. aug 2016 Vil slet ikke snakke om fryseren! Har været smidt ned i den 7 gange de sidste par år. En gang var min tid færdig og jeg blev "tøet op" igen, men whopsi, endnu en frysning i vente...

    Vente en dejlig måned igen. Det var sku letter da man var medlem af den "HEMMELIGE GRUPPE" smiley Shhhh..


  • #202   7. aug 2016 E-thugs, we all know one :DD smiley

  • #203   7. aug 2016 Tror sku det er Carsten (Den ægte Opel Fanboy! smiley ) og Niels A der har det hårdest med internettet trolls.

    Det er som om, de har sluppet mig af syne, hvad jeg ikke klager over.


  • #205   7. aug 2016 Hmm, vi kunne diskutere om Audi og Lexus´er?

    Ejjjjjjj, just a joke. smiley smiley


  • #206   7. aug 2016 Audi er da en iphone wannabe folkevogn, og Lexus er jo bare en forvokset toyota. En brother from another mother, men det hele kommer jo fra Toyota eller VW alligevel...

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #207   7. aug 2016 Jeg har ikke frosset nogen uden grund. De få jeg har frosset, har også selv været ude om det

  • #209   7. aug 2016 Dacia er ikke fransk med Romsænk ! De laver ikke kedelig biler



  • #211   7. aug 2016 Er mest skærmet over at Discon er admin? Anede jeg faktisk.

  • #212   7. aug 2016 Ja det er sku lidt noget skidt Morten, selvom vi så kommer overden 237 indlæg er du jo stadig tættest på smiley

  • #213   7. aug 2016 Ha ha og Opel er i virkeligheden en amerikanerbil og jeg vil vædde med at din Insignia har stiv bagaksel MUHUHAHAHAA Lige noget for Christian.

  • #216   7. aug 2016 Opel Isiginia, som ingen kan stave til at starte med..... Er bund og grund en Buick Rigial=køre på Caddi bund fra 60´erne!

    bum


  • #217   7. aug 2016 Ha ha det hedder Master of the universe, ligesom He-Man og han ligner sgu Dolf med tyskerhår og hele svineriet.. .. er der lidt duck-face der også smiley

    profilbillede
  • #218   7. aug 2016 Haha Morten smiley


    profilbillede
  • #219   7. aug 2016 Brian , you know what´s up!

    profilbillede
  • #222   7. aug 2016 Tobias alfa er sejer ! BTW, jeg kender ikke manden bag det photoshop mesterart!

    profilbillede
  • #225   7. aug 2016 Casper var sku The Mann!

  • #227   7. aug 2016 Morten D lige en rettelse, Rieger har aldrig lavet det sæt til Manta´en det er Mattig der lavede det kit. Ikke specielt kønt, har altid bedre kunne lide Mantzels EVO kit bedre smiley

    Kæft jeg har haft mange af de Mantaer, ubetinget krone for krone den sjoveste bil man kan eje, trods den stive bagaksel og alt for svage motor.. smiley



    profilbillede
  • #229   7. aug 2016 Dodge er jo en del af Toyota´s sportslinje, så derfor står de bag Hellcat´en!

  • #235   7. aug 2016 BREAKING NEWS! NÆSTE GENRATION GT86!

    profilbillede
  • #237   7. aug 2016 Christian, hvornår skal du til USA og leve din våde hellcrap drøm? smiley

  • #239   7. aug 2016 OHOOHOHOOHOHOOHOHOHOOHOHOHOHOH

  • #240   7. aug 2016 Nå, så fordi jeg har en corolla, må jeg ikke kalde andre biler crap? For det første holder en corolla langt bedre end en hellscrap og fiesta lagt til sammen! For det andet er Toyota verdens største bilproducent, så pak dit US shit sammen! smiley smiley smiley

  • #242   7. aug 2016 Nu er det 90% chance for at den kommer, men lyder også vildt med 2,7 sekunder? Hvor meget tror du ik den vejer. smiley Det er jo nok til at æde 911 TURBO S og Tesla?

  • #246   7. aug 2016 Come on Christian, man disser ikke folks personlige biler herinde...

    Vi snakker heller ikke om da du kørte rundt i din Picasso. En bil er en bil.


  • #248   7. aug 2016 (...)can supposedly run 0-60 mph in just 2.7 seconds(..)

    Den findes jo ikke endnu, så de har jo ikke testet den. smiley


  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #249   7. aug 2016 0-96,56 km/t på 2,7 sek.. ikke 0-100 smiley

  • #254   7. aug 2016 Hehe, ja lad os komme ind på den tøffelhelt picasso der, fandt du din indre bilentusiast i den? Minder også lidt om sådan en hellscrap smiley

  • #258   7. aug 2016 Har faktisk også køre lign. model, og synes den var en fair og fin bil
    smiley
    Det var en 1,8 eller sådan noget.
    smiley


  • #262   7. aug 2016 Du har da ikke indrømmet at hellscrap er lort? og din lille pispotte fiesta.
    Sagen er den, at hvis det var lort, havde den nok ikke været verdens mest producerede model, en ting US biler aldrig kommer til, fordi selv amerikanere ikke gider at købe noget lort der skal holde konstant på værksted, japanerne har overtaget det amerikanske marked, det siger vel lidt om hvor kedelige og dårlige US biler er!!!!!!
    Enten er du bare naiv eller dum, you choose :DD smiley


  • #264   7. aug 2016 #262
    McDonald's BigMac er vel verdens mest solgte burger, men det er da ikke ensbetydende med at det er verdens bedste burger.

    Den logik med at det flest vil have også er det bedste holder da ikke vand smiley


  • #267   7. aug 2016 #264
    Har jo ikke skrevet at det var den bedste bil pga. det? Hentyder til at der er en grund til at de har produceret så mange, det er vel fordi at der har været stor efterspørgsel på dem.
    Det siger vel sig selv?


  • #268   7. aug 2016 http://www.consumerreports.org/cars/how-car-brands-compare-for-reliability/

    av av christian, prøv at se hvordan dine elskede US biler klarer sig, I BUNDEN af skalaen haha smiley


  • #269   7. aug 2016 #267
    Hvad er pointen så med gentagne gange at nævne at Toyota er verdens største bilproducent, og at US biler er noget crap? For mig skal man næsten være ordblind for ikke at læse mellem linjerne at du mener Toyota er verdens bedste bil smiley

    Toyota er nok verdens bedste til at ramme den størst mulige målgruppe. Deres modeller rammer et meget breds segment, som bare vil have noget der fungerer hver dag, kan bringe dem fra A til B, og helst så billigt som muligt.

    Min tidl. US bil er iøvrigt den mest driftssikre, fejlfrie og billigste bil i vedligehold jeg nogensinde har haft. Fruen brugte flere penge på hendes Civic, som hun næsten ikke brugte fordi hun havde firmabil.


  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #270   7. aug 2016 Corolla er så vidt jeg husker verdens mest solgte bilmodel. Men de betyder ikke at den vinder på ind og udvendigt design.

    En ex havde en E101 med 1,3 motor. Den kørte sgu fint, og brugte ikke ret meget benzin...


  • #271   7. aug 2016 Nej nej nej hellcat gør det på 4,3 sekunder, det er en S6´er der gør det på 3,7 i hvert fald når man tager gennemsnit af alle tests. Og det der pjat med at starte i 2 gear er usagligt, ellers kan man lige så godt smide sig ud på motorhjelmen som i Mad Max og sprøjte benzin ud af munden og ind i indsugningen..

    Hvis bare alle cadilaccer så sådan ud smiley


    profilbillede
  • #272   7. aug 2016 Carsten, hvis du bare havde lidt humor, kunne du også læse mellem linjerne, at det er for at lave lidt sjov med Christian, men tak fordi du hoppede med begge ben i smiley

    Og ja, den er jo netop perfekt til formål som a til b, uden problemer og altid driftsikker smiley


  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #274   7. aug 2016 Amerikanerne lavede en bil engang i 90'erne, som gik fra 0-100 på 3,3 sekunder. Vector Avtech WX-3 hedder den. Concept bil godt nok, men den var fed den gang... Fra 700-1200 hk leverede den fra en 7 liters V8 motor. smiley

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #275   7. aug 2016 R U H - Hvor har du fundet den Caddy henne? Bare så man kan søge lidt mere info på den... ??

  • #278   7. aug 2016 Kedelig eller ej, så vil jeg hellere end gerne køre i den nye avensis.
    Ærligt syntes jeg faktisk det er en ganske fed bil i stationcar udgaven, den "store" diesel model med en optimering vil passe mig fint.

    Ganske vidst kører den ikke 0-100 på 3 sekunder men det rører mig sådan set ikke.

    Skyd mig bare! smiley


  • #280   7. aug 2016 Muligvis men prisen er nok også en anden går jeg ud fra?
    Men den kan vel heller ikke fås i Danmark?


  • #282   7. aug 2016 Men hva koster den så kontra en avensis?

  • #283   7. aug 2016 Ahh det er en and christian, det er netop et mærke, hvor folk går op i biler, ellers kunne man jo bare købe en Dacia eller en US bil, du går jo ikke engang selv op i biler, du tænker kun hvor hurtigt en bil kan komme op på 0-100, hvad fanden i helvede skal du med det? smiley

  • #284   7. aug 2016 Disco, hvis du ser Mad Max Fury Road er der masser af den, den er faktisk temmelig speciel. Den hedder "Giga Horse".

    Det er en custom bund, og så har man kylet 2 stk V8 side om side i den (turboladerne er fakes) med et syncro gear, og så koblet på en lastbilsgearkasse. Der er brugt 2 stk Cadillac karosserier, et der er gjort bredere og så et standard oveni.

    Traktorhjul for og bag. Efter sigende har den kørt 125km/t.

    Den er ret fedt lavet smiley


  • #286   7. aug 2016 Og så er der hardcore entusiasterne der går op i handling og køredynamik Christian, og dem er der flere af på denne side af atlanterhavet og nok også derfor du møder lidt modvind når du kommer med dine lidt tvivlsomme facts..

  • #287   7. aug 2016 Vil nok sige jeg er entusiast i biler, og jeg går gevaldigt meget op i km/l og bilafgift. Vil gerne havde hurtig bil, men der skal også være penge ved siden af. smiley Derfor kunne man havde en "kedelig" bil ved siden af a.l.a Corolla, som man ved starter og køre hverdag. Jeg kunne godt finde på, at suse rundt i den kommende up med Turbo. Dog skulle der gerne stå en sportsvogn ved siden af til banen smiley

  • #288   7. aug 2016 Betragter også mig selv som en person der er ret glad for biler, men det er ikke ensbetydende med at jeg kun går op i acceleration og antal hk.

    En nyere diesel bil med mellem 150-200hk er ikke nogen væddeløbs hest, men til gengæld har de et fint træk pga momentet, og efter 100km/t er de også forholdsvis hurtige, hvilket er rigelig godt til mig.
    Havde jeg pengene ville der måske også holde en sportsvogn med 3-400hk som man kunne tage ud i weekenden.


  • #289   7. aug 2016 Hvis man spørger folk, så er det ikke kun acceleration, de køber bil efter og det vil mindst 8 ud af 10 svare.
    Du er jo ikke racerkører, så hvad skal du bruge det til? Man må jo ikke køre så stærkt på offentlige veje alligevel, er det kun for at prale med hvad 0-100 tiden er på din drømmebil? En bil med færre HK kan stadig være hurtigere på en bane smiley


  • #290   8. aug 2016 Christian
    at Toyota som sådan ikke er spændende ift andre mærker, er en ting men hvorfor er man ikke interesseret i biler hvis man kører Toyota? kom gerne med argumenter der ikke indebærer 0 til 100 tider og HK tal. smiley


  • #292   8. aug 2016 #286
    Jeg har aldrig mødt en bilkultur i EU som jeg har i USA.

    Track days er det nye golf, der er venteliste for at komme til at køre track days på alle baner jeg har kendskab til. Der kørerklubber, der er drives hver weekend for folk med performance biler, der er racer skoler, bilfabrikkerne holder masser af køre events etc.

    USA er nok det vigtigste marked for stort set alle superbilsproducenter. Hver 3. McLaren der bliver solgt i verdenen, bliver solgt i USA. USA er også største aftager af både Ferrari og Lamborghini.

    Og rigtig mange af de biler bliver brugt hårdt. Der er virkelig mange bilentusiaster som går op i kørerteknik og banekørsel. Det kan godt være at mange tror at amerikanere kun gider køre gyngende baljer og dragrace, men de dage er altså ovre.

    Hver eneste weekend er der hundredvis af bilentusiaster som kører i bjergene med deres performance biler for en frisk køretur. Jeg har tidligere været meget aktiv i kørerklubber, men har desværre ikke rigtigt tiden til det længere.


    profilbillede
  • #293   8. aug 2016 Carsten j
    de biler du snakker om koster jo kassen i Europa navnligt dk hvor det nærmest er umuligt for mennesker med normal indkomst. er sikkert der den store forskel er og selvfølgelig at der større muligheder i staterne fremfor EU.


  • #294   8. aug 2016 RUH skrev om hardcore entusiaster på begge sider af Atlanten smiley

  • #295   8. aug 2016 ikke for at sige noget ondt om bg brugere men dem der smider op mod 4 millioner for en bruger nok ikke bg.

  • #296   8. aug 2016 Hvorfor ikke? Der er da flere brugere på BG med biler i den klasse. Måske ikke de mest aktive, men de er der.

    Det er iøvrigt noget jeg synes er fedt ved at interessere sig for biler. Det er en interesse som kan deles af alle, der er forskel på erfaring, vidensniveau og præferencer, men det er en interesse som kan dyrkes af mange. Selv folk uden biler kan gå op i det.


  • #297   8. aug 2016 ærligt pga. den meget underlige kultur der er på bg med at man skal fremvise alle mulige beviser, hvis man f.eks ville ligge sin aston martin vanquish eller Ferrari berlinetta op.
    den der misundelige kultur som vi har i dk f.eks ser du den i så høj en grad i USA hvor du bor?


  • #298   8. aug 2016 Der er ikke den samme misundelse eller mistro. Mange amerikanere lever jo også i den (naive?) tro, at de også kan arbejde sig op til at kunne købe en Ferrari.

    Og så er der generelt en positiv atmosfære omkring biltræf. Hvis man spørger om man må sidde i en af bilerne, får man 9/10 gange et ja, uanset om det er en klassiker, LaFerrari eller noget derimellem.

    Der er meget en "good for you" holdning til dem der har en fed bil.


  • #299   8. aug 2016 tænkte det nok smiley det er da også fedt at man bare siger good for you istedet for en træls kommetar som vi kender alt for godt i vores snæversynet samfund.


  • #301   8. aug 2016 Martin,

    Jeg bor i San Francisco Bay Area, San Jose mere præcist (Silicon Valley)

    Normalt plejer jeg at tage en tur i de biler familien lejer når de er på besøg, og jeg synes eks. at en Charger er sjovere at køre i end eks. en Toyota Camry, som koster ca. det samme. Og kvaliteten i interiør synes jeg heller ikke er meget forskellig.

    Hele ideen med muscle cars er at lave sportslige biler med en god portion HK, til en pris de fleste kan betale, og så skal der naturligvis spares nogle steder. Man skal ikke forvente at det er luksusbiler, men det er jo desværre det de konkurrerer mod i DK pga. afgifter. Hellcat'en fra en anden debat kostede jo 1.7 mio kr. i DK, mod 435.000 kr. her i USA.

    Men selvom materialer her og der ikke er de bedste, synes jeg alligevel at de fleste biler som Camaro og Mustang giver mig et smil på når jeg kører dem. Og for mig tæller det en del smiley


  • #302   8. aug 2016 Det har vel også noget med bilkulturen at gøre generelt. I USA i 60´er og 70´erne var jo der muskelbilen blev født. Og den har bidt sig så godt fast fra de to årtier at man i dag 40-50 år efter stadig går efter den "stil" eller "drøm" som en muskelbil er. Og ja, muskelbilerne fra 60´erne og 70´erne var jo bygget efter at de skulle have ydelse, se fede ud, og være hurtige i et lyskryds. Det er jo en hel kultur.

    I Europa på samme tid skete der jo noget helt andet. Det var Lotus, Alfa, osv der præsenterede biler som folk savlede over, der blev gået meget op i handling og køreegenskaber fremfor store motorer. Formel 1 og andre motorsportsgrene som primært dengang blev kørt i Europa var meget restriktive omkring motorstørrelser og derfor var man tvunget ud i at få mange heste ud af små motorer, begyndte at bruge turboladning osv.

    Derfor har bilkulturen i USA og i Europa udviklet sig i to helt forskellige retninger, hvilket er fedt, men samtidig også et paradoks i dag hvor verden er blevet så meget mindre og vi prøver at "blande" tingene sammen.

    Jeg syntes amerikanerbiler er fede, de ser godt ud og de lyder godt. Det er nogle helt unikke biler, både de nye og de gamle. Men min personlige smag er præget af den opvækst jeg har haft og de biler jeg kan huske fra min barndom. Jeg har en smag der er præget voldsomt af den bilkultur jeg er vokset op i og det gør at jeg til enhver tid hellere ville vælge en BMW eller Mercedes fremfor en Dodge eller Chevy.

    Kan man kalde det snæversynet, ja måske.

    I Danmark er bilkulturen desværre blevet ligesom alle andre kulturer i DK voldsomt præget af jantelov, og så snart man ser en Porsche tænker man "dumme svin" hvor man nok i USA som det nævnes tæner "godt for dig".

    Det er sgu da underligt..

    Afgifterne i DK er sindsyge, og man må være fuldstændig åndsfraværende hvis man betaler 1,5 mio kroner for en Challenger i DK når den koster 435.000 i USA. Tænk over det, du kan tage en flyver til USA, købe dig en hellcat og leve for den overskydende mio i 3-4 år uden at gå på arbejde, bare køre i din hellcat, sælge den og tage hjem igen for de samme penge.. What the fuck..


  • #303   8. aug 2016 ruh
    er intet snæversynet i at man har sine favoritter, og ja ift benzin priserne så er det jo ikke helt unormalt man fravælger en stor amerikaner slæde, men også som eb anden er inde på så er det også kvaliteten man får i europæiske mærker mange går efter. er trods alt en høj pris man hoster op med så skal kvaliteten også være der smiley intet ondt om amerikanske biler da de er fede.


  • #305   8. aug 2016 Pas nu bare på, IK!

    profilbillede
  • #306   8. aug 2016 Hvad er egentlig BG´s længste tråd ?

  • #307   8. aug 2016 Havde en på min gamle profil (Den der blev slettet....) hvor man nærmest ikke kunne loade den ind unden det hacked... Ellers Tobias kærlighed til Alfa? smiley

  • #308   8. aug 2016 Jaa Morten vi har vidst begge to skudt langt under mål smiley

  • #309   8. aug 2016 Jeg gættede på 285 indlæg - vinder jeg så nu?? smiley

  • #310   8. aug 2016 nej. jeg sagde 310. how!

  • #311   8. aug 2016 Pis, overgået af 1. indlæg dobbelt D... smiley smiley

  • #314   8. aug 2016 Synes faktisk at Dodge er blevet et morfar mærke, hvad mener i? smiley smiley smiley

  • #315   8. aug 2016 Jeg sagde altså 285 i starten af side 1 Morten smiley

    Og ja, STI'en er solgt. Har kun Hiluxen lige nu, men mon ikke der kommer en Impreza uden afgift til rally snart smiley


  • #317   8. aug 2016 Man skulle tro at det var den eneste bil, som ikke har mere end 707hk, en tunet Starlet kører hurtigere og bedre haha smiley

  • #319   8. aug 2016 Nej fordi en hellscrap kan ikke dreje! smiley

  • #321   8. aug 2016 Ja, den er jo bygget til at holde til det, i modsætning til en morfar dodge smiley

  • #323   8. aug 2016 Den er alt for klodset og så ligner den en elefant på rulleskøjter og den kører også sådan! smiley

  • #326   8. aug 2016 Den kan sagtens registers, hvis man må købe den af Toyota.. smiley

    profilbillede
  • #327   8. aug 2016 Ja, ville endda vælge en Dacia over den.

    Hehe, der er vidst ingen på BG der er i tvivl om din bilviden *host host* smiley


  • #329   8. aug 2016 Sådan en Charger har det mest trælse design jeg længe har set, har alle dage syntes den var grim. Man har helt valgt at se bort fra de "normale" design regler omkring biler. Det er ligesom BMW GT modellerne. De er sygt grimme...

    Ligner den trækker baghjulene efter sig smiley


    profilbillede
  • #331   8. aug 2016 Især når man tænker på hvor smuk den gamle Charger var ...

    profilbillede
  • #332   8. aug 2016 Alle på BG vil hellere prøve en Toyota TS050 end en hellcrap smiley

  • #333   8. aug 2016 Christian hvor ser du forskellen bortset fra bagerste siderude ? ? Her er en 2016´er...

    profilbillede
  • #335   8. aug 2016 ARARA, vil da gerne prøve en Camry. Det er jo en sjælden fugl herover, og desuden vil man nok ikke få et morfar-look at køre den i DK. Tror de køre fint med deres 3,5 V6´er. Nok ikke en 5-serie eller A6´er, men nok til at behage?

    Hellcat´s KONKURRENT er vel Lexus GS-F, som jeg mener køre på Camry´s platform eller så var det Toyota Avelon der gjorde. smiley


  • #337   8. aug 2016 Simpelthen også noget af det mest ugly jeg nogensinde har set... ad ad ad

    profilbillede
  • #338   8. aug 2016 En toyota som var 2 timer hurtigere på en bane end den hurtigste US bil, de kunne stille op med? Det er da til grin smiley

  • #340   8. aug 2016 Må give Christian en lille smule ret, Toyota er ikke heldige med deres designs lige nu...

    profilbillede
  • #341   8. aug 2016 Ja, kan i huske da GM var med i Le Mans? næ, okay... smiley

    profilbillede
  • #342   8. aug 2016 Christian det med hestekræfterne har vi nu efterhånden slået rigtig meget fast ikke har så meget at sige på en bane smiley Jeg tænker hele tiden på den Boxster S og Hockenheim Short... pinligt, pinligt Christian smiley

  • #343   8. aug 2016 Hvorfor snakker vi egentlig om Toyota Camry? smiley

  • #345   8. aug 2016 Cadillac var med til Lemans i 2001. De ville vinde Lemans og havde planlagt at deltage i 3 år. Efter første år var det slut, for alle 3 biler endte sådan her...

    profilbillede
  • #346   8. aug 2016 DD, fordi christians bilviden, ikke kan skelne mellem forskellige målgrupper og kategorier af biler, det eneste han har i hovedet er 0-100 tid smiley

  • #347   8. aug 2016 Deniz - Og at Dodge ser bedre ud fra siden end alle andre biler smiley

  • #348   8. aug 2016 Av av, 3 biler brændt sammen på et Le mans? Det må gøre ondt i Christians US bil hjerte smiley smiley

  • #350   8. aug 2016 Jeg siger ikke Dodge laver kedelig biler... Men det gør Toyota heller ikke.

  • #352   8. aug 2016 Altså nu kan man jo bøje ordet kedelig i rigtig mange retninger.. Om dodge laver biler der er kedelige sådan zzzZZZzzzZZZZ agtigt, ja det gør de helt sikkert, og Challengeren er en af dem. Chargeren er fed, og ser fed ud, den er ikke kedelig. Det der så er kedeligt på en helt anden måde med Chargeren er stadig at den er uduelig på en teknisk bane hvor den får røvtur af den gamle Boxster S, med under halvt så mange hestekræfter...

    Personligt kan jeg godt lide Chargeren, jeg syntes hellcat´en er overhyped, men dét er amerikanerne også gode til det med at hype de ting de laver og er stolte af..

    Det kedelige ved Hellcat´en er at nok kan den tage 0-100 hurtigere end det tager mig at slå en bette prut, men den er lige så ubrugelig som et røvhul på albuen på en bane. (af en eller anden grund er Dodge stolte af den omgangstid på Hockenheim, det virker dybt dybt mærkeligt...).

    Så alt er relativt smiley


  • #353   8. aug 2016 Camaro er kedelig fordi de ikke tør tage en omgang på Hockenheim short...

  • #355   8. aug 2016 Jep den er røvkedelig (undskyld Deniz smiley ) og de skyder helt ved siden af mål med den nye prius, det ligner noget en abe har designet efter at have drukket 10 liter Absinth..

    Men men men, den her glæder jeg mig personligt rigtig meget til at se fra Toyota. De har netop i år registreret Supra som registreret varemærke i Europa igen, og koncept bilen ser sådan her ud:


    profilbillede
  • #356   8. aug 2016 Konceptbilen havde en 518 hestes V6, men der er også en 4 cyl 400 hestes sag på tegnebordet. Med tanke på hvor meget Toyota leger med hybridsystemer så kunne man jo godt forestille sig en 400 hestes 4 cyl benzinmotor, og et hybrid system som det man ser på high end sportsvogne i dag.. Det betyder måske 200 heste ekstra når man trykker på en knap og så bliver den rådden hurtig...

  • #358   8. aug 2016 Har en hellcrap stillet op til Le mans i LMP1 klassen? For det næsten lige sådan du sammenligner to forskellige mærker med hver deres målgruppe, men igen, det er din manglende bilviden eller dit fokus på tid og hk og intet andet

  • #361   8. aug 2016 Den kommende Supra er jo lavet i samarbejde med BMW, så der er håb forude smiley Samme platform bliver til BMW Z5, afløseren for Z4.

  • #362   8. aug 2016 Christian jeg tror at Toyota har bevist flere gange end Dodge at de kan lave sindsygt hurtige og tunable biler... De har også bevist at de kan håndtere Lemans, og da GM / Cadillac gjorde det gik der ild i skidtet... smiley

    Hvis man udsætter en Hellcat motor for det som man kan udsætte en gammel Mk4 Supra 2JZ motor for ville den jo springe i luften.. smiley


  • #363   8. aug 2016 Dodge er et morfar mærke og sådan er det smiley

  • #364   8. aug 2016 Carsten J - håber dælme de laver den BMW 3,0 koncept bil en skønne dag, nøj nøj nøj den er fin...

    profilbillede
  • #365   8. aug 2016 Ja, BMW har vist nogle vanvittig fede konceptbiler de seneste år.

  • #366   9. aug 2016 Toyota laver spænde biler i den forstand, at man kan få en langvejs cruiser til davlig brug. Læste lige et gammelt bilblad fra 90´erne, hvor de mente at den gamle Camry 3,0 V6´er var bedre end Chrysler 300M 3,7 V6.

    Der er jo ikke nogle som bruger en Hellcat som personbil, nu må vi lige være realistisk.Ja, i USA er US biler billige med meget udstyr og stor motor. Desværre stiger prisen når de bliver sendt helt til Europa, hvor man så sætter den ved siden af en stor tysker. Der er stadig forskel når man sidder i kabinen i fx. A6 4,2´ V8 og en 6" skærm, som sig er IN-your face! Muligvis er en Hemi-V8 5,7´er hurtigere, men det tænker man ikke i Sedan-klassen, hvor det ikke handler om 0-100, men mere præstige, behag og Power til rådighed. (Vi ser bort fra SRT-modellerne)


  • #367   9. aug 2016 hey folkens det er umuligt at blive enige om hvad der gør en bil fed..

  • #368   9. aug 2016 Og er sku træt på at høre om stereotypiske mennesker, som stadig joker rundt med at gamle mennesker køre i Toyota. Ja, det var sjovt da Mr. Regular sagde det, men var jo også for underholdningen skyld- Vi tror jo heller ikke på, hvad kardashianene siger... Typisk køber af Toyota, er mere den moderne familie uden den store interesse for biler (I det punkt har du ret.) Eller trofaste Avensis kunder... Som du selv siger, så laver Toyota ikke sportslige biler (Bort fra GT86)Og det er der en god grund til. Toyota vil gerne havde sit sports præg hos Lexus afdelingen, hvor man kan få lige fra 3,5 V6´er til den lille ny 2,0 Turbo, der ville passe dejligt i en Avensis smiley Lexus har storset dit behov for en bil. De kunne tidligere fås med V8´er, hvor det nu kun er "F" modellerne med en 5,0-liter suge motor. I dag er toppen for de mere civiliseret modeller en 3,5 V6 med næsten 300 hk OG BAGHJULSTRÆK! (AWD kan tilkøbes..)

    Dog syndes jeg at der er en dårlig påstand, at sige man ikke interessere sig for biler, hvis man ejer en Toyota!! Der er da mange herinde på BG, som har vilde vognparker med Toyota´er. En Yaris er måske ynkelig at se på, men den klare jobbet, og ved siden af holder der måske den sjælende Celica GT4?


    Eller er det sådan du mener at en Toyota ejer ser ud?


    profilbillede
  • #370   9. aug 2016 Christian hvordan kan du udtale dig om hvordan samlekvaliteten i en Charger er hvis du aldrig har prøvekørt en eller sat i en, mærket på materialerne..

    Lad mig sige det sådan, US biler skal være kommet MEGET MEGET MEGET MEGET MEGET MEGA langt siden Chrysler300C hvis de skal imponere mig med kabinen. Jesus en lortekabine der sidder i dem, og den er BILLIG, plastic overalt..


  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #372   9. aug 2016 Hvordan er undervognen ringe på vectra opc?

  • #373   9. aug 2016 Tror ikke det skyldes en ringe undervogn, men den har åbenbart ikke spær i gearkassen, så 280hk gennem forhjulene uden spær, men med antispin, ja det er dømt til at gå galt.. den får så meget kritik for dens køreegenskaber...

  • #374   9. aug 2016 Hvornår har jeg nævnt noget med kvaliteten med Chager????....

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #376   9. aug 2016 Jeg syns også at have hørt den gode hr Clarkson nævne at alt over 225 hk i en forhjulstrækker er spild. Det er umuligt at få de hk plantet i jorden. Jeg har dog aldrig selv prøvet at få det til at lykkedes.

  • #378   9. aug 2016 Mener vel det samme problem Mazda MPS havde og Dodge CALIBRE srt. smiley

  • #380   9. aug 2016 Disco - Saab har en gang sagt noget lignende, mener de sagde 280 hk på forhjulstræk var max.
    Den gode hr Clarkson ændrede dog mening da han kørte i Focus RS´eren, det er en forhjulstrækker der kan putte kræfterne i asfalten.

    Har selv en Vectra C CDti 150hk og den har samme problem. Den kan slet ikke stå fast hvis bare vejen er en smule fugtig eller der er lidt koldt. Og undervognen på den er jeg enig i er totalt elendig. Den er fin som motorvejscruiser men som bybil eller landevejsbil duer den slet ikke.
    Det trælse ved vectra´ens undervogn er at når du med høj hastighed rammer et fartbump eks med 50 så er den super blød i undervognen, mens den er sten hård hvis du triller med 20 hen ad brosten.
    Vores DS3 er helt modsat, fast og kontant ved højere hastigheder og blød og behagelig ved lave hastigheder, præcist som det bør og skal være.


  • #381   9. aug 2016 den der tommelfingerregler med 2xx hk er max i en fwd er til at lukke op og skide i...

    det er det samme som at sige at 500hk er max i en baghjulstrukken bil.. en golf 1 ville nok nå sin grænse ved 150hk, mens en wtcc bil kan have 400hk og uden hjul spin i nogle gear på nær det første...


  • #382   9. aug 2016 Mirza det er rigtig nok, men til gadebrug vil jeg stadig vove at påstå at en standard familie balje opnår sit maks som forhjulstrækker deromkring. At en WTCC bil så kan proppe kræfterne i asfalten handler jo i rigtig høj grad om undervogn, vægtfordeling og ikke mindst slick dæk der jo unægtelig bider noget mere end et par Hankook i 195/60-16..

    Havde en gang den gamle V70´er (850) i R model. Den var håbløs og kunne slet slet ikke smide kræfterne i gulvet.

    Jeg siger ikke at det ikke godt kan lade sig gøre, som tidligere nævnt er Focus RS jo en af de rigtig vilde forhjulstrækkere, og det samme gælder Civic R og iøvrigt mange andre af honda´s modeller.


  • #383   9. aug 2016 Man skal bare passe på med at komme med den slags udtalelser, før var grænsen 200hk, så blev den gradvist øget med 20hk og nu er vi på plus 300hk..

    grænserne flytter sig HELE tiden, også på personbiler, det burde man som bilentusiast vide... gadedækkene i dag er ligeså gode som R-dækkene var for 10 år siden..


  • #384   9. aug 2016 Mirza det er helt korrekt, GM´s chefingeniør udtalte jo også at vi aldrig kom til at se en motor der kørte uden knastaksel og så kom Von Königsegg 2 måneder efter og viste deres pneumatikstyrede ventilsystem frem..

    Jeg siger aldrig aldrig, men i de biler jeg har / har haft der har haft lidt muskler og forhjulstræk har jeg bare konstant følt at bilen burde have 30hk mindre..



  • #385   9. aug 2016 "A GM engineer said we'd never have an engine without a camshaft a few years ago. We were driving in a car without a camshaft at the time, so he must have been wrong."

    Det viser sgu da meget godt hvorfor Amerikanerne hele tiden er bagud rent teknologisk gør det ikke Christian smiley smiley smiley smiley


  • #386   9. aug 2016 Bedste toyota ever er supra....

    den her

    http://i.ytimg.com/vi/8ZvDbD40IhI/maxresdefault.jpg


  • #387   9. aug 2016 nu hvor vi er på Toyota emnet, deres tundra kan det egentlig kun fås igennem import? synes den er ret så fed.

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #388   9. aug 2016 En wankel motor har da heller ikke en knastaksel? Og den har sgu været der i MANGE år.

  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #390   9. aug 2016 fordi det eneste der betyder noget er antallet af hestekræfter... og 0-100 tider..

  • #391   9. aug 2016 Christian
    Bugatti kan smiley


  • #392   9. aug 2016 Jamen Christian trods garantien kan den jo stadig ikke køre ordentligt på en bane...

  • #395   9. aug 2016 der er da heller ikke helt almindelige familie biler der som sådan bliver testet på banen...eller jo de biler der er blevet modificeret fra motorsports afdelingerne.

  • #396   9. aug 2016 Hvorfor skal man også "Hate" Toyota? Det er jo bare en ærlig hverdags bil? smiley

  • #397   9. aug 2016 Christian har ondt i røven over at Toyota klarer sig bedre end hans morfar mærke dodge smiley smiley smiley

  • #398   9. aug 2016 Toyota er der nu hvor Ford var i 90erne møg kedelige at se på. smiley

  • #400   9. aug 2016 Findes der egentlig hatte som er hårde? Er de ikke alle bløde, altså sådan nogle hatte. smiley

  • #401   9. aug 2016 Syntes den her tråd kører mere og mere af sporet, hvilket er en skam - få nu noget sagligt ind i det?

    Christian, det kan meget vel være du læser meget på internettet, og ser mange videoer. Men i princippet kan du ikke udtale dig om noget af det som om du har "forstand".

    Du har hverken kørt bilerne du omtaler, og ej heller siddet i dem, tvært imod ejet dem over længere tid for at snakke om driftsikkerhed. Du basere udelukkende din "viden" (hvis man kan kalde det for det) på hvad andre snakker om i den store hvide verden.
    Især fordi du for det til at lyde som om 0-100 tider og +200HK er ALT UND ALLES i en bil.

    Forstår godt du gerne vil give lidt igen, men til tider, sorry to say if friend, så kan du godt nok lyde lidt som om du har tabt løgposen på gulvet, det klæder dig ikke, og hjælper ikke rigtigt til at opretholde noget respekt over for dig.
    Det er jo tydeligt mange af dem du diskutere med gør det fordi de syntes det er sjovt over for dig smiley

    Lige som meget dem der hater på VW, Audi - og nu også Toyota?
    C'mon, er vi noget dertil hvor man generalisere på hver siden side af broen til hvert mærke? Toyota laver da nogle vildt lækre hybrid biler idag, bla. Avensis og RAV4, som kører drøn godt. Hilux og Land Cruiser har altid været et hit?

    De fleste store mærker laver jo for fanden også små, billige og kedelige biler? VW laver UP, men de laver også Passat med V8? Nu må i altså lige lade være med at skærer det hele over en kam smiley


  • #402   9. aug 2016 Christians måde at overbevise folk på at vælge hellscrap:

    *insert hellscrap billede*
    "hehehe *insert name* Vil du ikke hellere vælge hellscrap end Toyota???? :DD

    At du ikke selv kan se hvor patetisk det er smiley

    Den eneste i verden? Prøv at kig på salgstallene, der er en grund til ingen gider at gå flere niveauer under standard med sådan en US pispotte smiley


  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #403   9. aug 2016 Men igen.. en Toyota er også en vammel bil. så hellere en polo hit

  • #404   9. aug 2016 dyhring
    baserer det på hvordan de ser ud, indrømmer gerne jeg ikke har siddet eller kørt i dem eller for den sags skyld specielt mange biler.
    for at komme ind på et helt andet mærke, synes saab (de nyere af dem) ser ret kedelige ud og udstråler virkelig morfar men damn hvor er det et lækkert køretøj.


  • #405   9. aug 2016 Når man snakker dårligt om de døde! smiley

  • #407   9. aug 2016 Jo, men skal man ikke vurdere bilers udseende, til hvad de er bygget til?? Hvis man kun kan se racerbiler i øjene, og alle andre biler (som ikke er bygget til race) er møggrimme - er det så ikke lidt til grin?

    En Avensis, som eks. burde blive vurderet mod Passat og Mondeo? Ikke en Hellcat?
    Lige ledes RAV4 versus Grand Vitare - hvad ved jeg.

    Det hele bunder jo i smag og behag. Jeg syntes linjerne er lækre på den nye Avensis, og kunne da godt selv se mig have sådan en - en dag, Lige så meget som jeg kunne se mig selv med en STI igen?

    Og jeg har sku hverken blød hat på eller pensionist knæ...


  • #408   9. aug 2016 Christian - både Dart, Grand Caravan og Journey syntes jeg er kedelige. De andre er egentligt fine nok. Men du ved også godt jeg ikke har noget imod amerikanere, og selv har ejet en Dodge.

  • #409   9. aug 2016 dyhring
    det er jo trods alt også taget i betragtning hvordan lignende biler ser ud...giver dih ret i det er pænt dumt at sige de ser grimme ud uden at sammenligne dem med andre.


  • #411   9. aug 2016 En Camry har da næsten 300 Hk fra en v6´er. :=

  • #412   9. aug 2016 Skid da hul i om de har 180 eller 280HK, når bilen vejer på den gode side af 2 tons. Personligt for jeg da ikke lyn på i nederste etage på de biler af lige den grund?

    Ja, du er HK og 0-100 besat, og det er ringe at hører på efterhånden, at det er "dine eneste kort på hånden".
    Især når biler af andet mærke med de halve heste kan kører i cirkler med de biler...


  • #414   9. aug 2016 Men du har ikke kørt Camry eller Charger, så man ved ikke? Det kunne være en Charger ville skuffe og omvendt? smiley Den nye Auris 1,2 Turbo er sku ret rap. Også kom jeg lige i tanke om, at man kunne jo få 2001 Yaris´en med en 1,5 Turbo og godt og vel 150 Hk? Den var også ret rap.

  • #415   9. aug 2016 Nej, fordi du netop er besat af HK og 0-100 tider (tider du sikkert aldrig selv kører selvom bilen ville kunne det?).

    Jeg mødte en "morfar" i en Ferrari 360 Modena ved Ishøj idag i Rød, det viste sig så også han åbentbart var betjent i civil (ja, altså manden havde fri og ikke var på arbejde). Morfar kører ikke altid langsomt, så at kalde et bilmærke for morfar er da lige lovligt for meget rød og blå stue.

    Så kan du kalde det et mindre interessant mærke for dig, da det ikke opfylder de værdier du søger i en bil. smiley


  • #417   9. aug 2016 Men kan du så fortælle mig! Er din hat blød eller hård? smiley

  • #419   9. aug 2016 Stoppe? hvad har jeg startet? smiley

    Men den var jo fra 99. smiley


  • #421   9. aug 2016 Du mener simpelt hen Christian, at 0-100 tider kommer an på hvor godt du skifter gear manuelt??

    Du kommer da aldrig under standard tiden, som er lavet af professionelle kørere? Jeg har da også kunne launche en STI på under 5 sekunder.

    Siger bare, du ville da nok aldrig tage en Hellcat på striben eller banen, og så vise (fremfor sige) en 0-100 tid, ville du?


  • #424   9. aug 2016 Ja, det tror jeg forstod længere oppe i tården.. smiley

    Lexus er også baghjulstrukket. Det er jo 40% Camry smiley


  • #425   9. aug 2016 Christian, hvad er den hurtigste bil du nogensinde selv har styret til grænsen, og eller over?

    Har du nogensinde selv prøvet 707HK i en Hellcat? Hvis nej, så aner du heller ikke om du ville kører galt første gang du plantede speederen under gulvet. Så lad være med at udtale dig over for andre, som om du kender udfaldet.


  • #426   9. aug 2016 Man kan ikke rigtig selv tælle 0-100 med munden. Det kræver hjælp fra elektronik. Men du er velkommen med en video.

  • #428   9. aug 2016 dyhring
    er ligegyldigt hvor mange hk bilen har, du kan jo køre galt og komme alvorligt til skade eller værre ved alle hastigheder.


  • #430   9. aug 2016 EH,what"?

    Ligefrem et stopur. Hvad er der med dig og hatte smiley smiley


  • #431   9. aug 2016 Helt korrekt RM.

    Men der er forskel på at trykke den af i en bil på 1000kg og 500HK, end en 3000kg bil med 500HK. smiley

    Hvilken bil var det så Christian?


  • #432   9. aug 2016 >> TÆNKER kun på hk og tid >> kører selv i en sløv fiesta > dobbeltmoralsk much?

    Christian, jeg ved bare at Toyota laver hurtigere biler end dodge, og med flere HK og hurtigere tid, TS050, TS040, GT-One, så drop dine morfar drømmebiler og prøv lige at tænk over hvad du egentlig selv skriver smiley smiley smiley


  • #434   9. aug 2016 Føj! Satte du dig ind i en tysker!!

  • #436   9. aug 2016 Prøver egentlig bare at sammenligne på samme måde som du gør, så kan du måske opdage hvordan vi andre ryster på hovedet med dine debat indlæg smiley smiley

  • #437   9. aug 2016 dyhring
    selvfølgelig er der forskelle på det faktisk ret meget. smiley er ret sikker på hvis jeg nogensinde skulle få mulighed for at køre i en med så mange hk, så ville jeg først få mig noget træning f.eks køre teknik som politiet skal gennemgå


  • #439   9. aug 2016 jamen er det ikke pisse ligemeget? for du tænker jo kun på HK og 0-100 tid og der laver Toyota bare hurtigere biler end dodge, er du nu sur over at dit mærke bliver slået på HK og tid? det var fandme en skam smiley smiley

  • #440   9. aug 2016 Men må jeg spørge om noget? (Hader når folk selv stiller det spørgsmål... :P)

    Hvorfor købte du en Fiesta med en 1,0 motor, og ikke den der SRT-JEEP, som du snakkede så længe om? Og pleasse, ikke sig det var fordi den blev solgt! Man kan altid finde en ny i Sverige... Jeg tror det var fordi, at du så hvor dyr den var i økonomi, og opdagede hvor dejlig og hurtig små nye biler faktisk er!
    Her får man en bil, som kan køre over 20 km/l-Ish, samtidig er den hurtig! selvfølgelig ikke hurtig som en Dodge eller en "Morfar Camry".



    Whops. smiley


  • #442   9. aug 2016 Men dig som ikke kunne køre i en bil med under 300 Hk! Det sagde du selv engang! Indrøm det, du er glad for de små pocketrockets! smiley

    Jeg er selv fan af de biler. Det siger mig mere end de Superbiler der bliver spytte ud.. Og det ligger self. i at der er i min prisgruppe.


  • #444   9. aug 2016 jojo self. Det er også det jeg mener. De er billig.

  • #450   9. aug 2016 Christian
    det må du lige forklare hvad har alderen med hastigheden at gøre?


  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #452   9. aug 2016 hvem er tvunget til at køre i økonomiske biler?

  • #454   9. aug 2016 Christians holdning er at alle er tvunget til at køre i møgkasser som han så fint kalder det.

  • #456   10. aug 2016 holdningen er jo skudt væk bare kig rundt i gadebilledet kører en del nye biler rundt store såvel som små biler.

  • #458   10. aug 2016 Christian
    åh jo holdningen er skudt væk, det er nemlig din holdning til hvad der er sjovt og ikke sjovt, ta f.eks atv de bliver registreret som bil. ret sjove st køre rundt på, suzuki Swift egentlig også ret sjov at køre rundt i men igen det er min holdning jeg fortæller om ligesom du har din...kan ikke bruge din eller min holdning til at generalisere den danske bilpark. er ret sikker på du er uenig i min opfattelse af hvad der er sjovt er op til den enkelte person. smiley


  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #459   10. aug 2016 definer sjov motor smiley hvis en sjov motor er 700 hk, ja så er det nok begrænset...

    Tror flere danskere sagtens kunne køre hellcat til og fra arbejde, men i og med at ordet "prioritet" findes, ja så siger det vel sig selv omkring det økonomiske smiley

    men, det betyder jo ikke at folk er tvunget til at vælge en kedelig bil


  • #460   10. aug 2016 Christian det er fordi at Toyota ikke prøver at gøre sig til noget de ikke er. Det er en honest to god familiebil. Dine 700 hestes monstrøsiteter forsøger i hvert fald ifølge dig at sætte BMW og EU biler i det hele taget til væggen ved at gøre sig til på Nürburgring, og du selv hyper de biler helt vildt. Det kan også være at jeg slet ikke hater amerikanerbiler, men i virkeligheden bare prøver at få dig til at vågne op og se at det sådan set ikke er så fantastisk at lægge et sekund langsommere end en 15 år gammel Boxster med under de halve hk.
    Men det er som om du er blind overfor de facts, eller at det i hvert fald preller kraftigt af på dig smiley


  • #461   10. aug 2016 Der findes da hårde hatte..det hedder godt nok en hjelm på dansk....

    http://www.altecweb.com/images/large/s/SLMA20.jpg


  • #462   10. aug 2016 det er fedt nok Christian er så energisk ift musclecars og HK tal/ 0 til 100 tider. for at være hudløst ærlig, ja det er da en drengedrøm at give den gas med en bil med masser af kræfter, lidt ala det princip når man f.eks ser full pull/ traktortræk det er da vildt sejt med så mange kræfter. Men så på den anden side set, det er vildt fedt og se på og lyder hammer godt, det synes vi alle vel?
    kort fortalt uden at være helt sikker, så vil jeg mene at det er barnet i en der drømmer om de biler og sikkert også drømmer om det når vi er gamle og grå, der med stor sandsynlighed aldrig ender ud med at gå i opfyldelse.


  • #464   10. aug 2016 Morten D
    har ikke et negativt livssyn, ja du har ret man er sin egen lykkesmed men er også realistisk nok til at min drømme bil højst sandsynlig aldrig bliver en realitet da jeg også har andre ting i livet jeg prioriterer højere end lige og have min drømmebil stående.
    det er sådan jeg er opdraget, følg dine drømme men på samme tid være realistisk.


  • #465   10. aug 2016 R M det lyder som om du er et rendyrket produkt af janteloven. Det er en skam.

    Jeg kendte engang et par der havde købt et diskotek. De havde en BMW 850i. Som de sagde var det et bevidst valg, de betalte 20.000 om året i forsikring, kørte 4-5000.- kroner i benzin op om måneden. Bilen kostede til gengæld kun det samme som en ny Ford Mondeo, men der var rigtig mange der kiggede skævt til dem for det var da noget så ufornuftigt.

    Jeg havde kæmpe respekt for det valg, det var simpelthen så fedt. Der var så andre ting de nedprioriterede som eks bolig, hvor de havde en meget billig lille lejlighed, men det betyder kun at det rent faktisk er muligt at leve drømmen.


  • #466   10. aug 2016 Tror ikke det handler om at have midlerne til at udleve sin drøm, jeg tror oftest det handler om at folk ganske enkelt ikke tør af frygt for hvad andre vil tænke om dem..

  • #467   10. aug 2016 ruh
    vi kan også vende den om og sige sådan, hvad ville du prioritere højest din drømmebil eller udleve drømmen om et lækkert hus? altså hvad ville du personligt nedprioritere?


  • #468   10. aug 2016 Præcist, det handler om prioritering, og jeg tror generelt at folk har det med at nedprioritere drømme og op-prioritere dagligdagsting, som eks om børnene skal skifte skole, eller om børnene skal have god plads bagi en Citroen Berlingo eller om de må krølle sig om på et bagsæde i en 3 serie coupe der koster det samme..

    Nogle af de prioriteringer folk foretager sig begriber jeg ikke, men jeg skal heller ikke dømme.

    For mit eget vedkommende står den p.t på lækkert hus og så må resten vente lidt.


  • #469   10. aug 2016 ruh
    er nøjagtig sådan jeg selv prioriterer, vil vildt gerne have et lækkert hus og så nedprioriterer jeg drønmebilen. så son sådab er vi ikke så forskellige


  • #470   10. aug 2016 Nej selvfølgelig er vi ikke det smiley

    Jeg har dog allerede nu på programmet hvad der skal prioriteres hvad angår biler og interesser.

    Jeg skal have solgt min vectra til fordel for en firmabil (Mercedes ML som er min drømmebil som dagligdagsbil).

    Jeg skal have bygget min gamle bimmer op som racer til vinter når vi er færdige med huset og der er penge på bogen igen smiley

    Jeg når det hele smiley


  • #471   10. aug 2016 Mercedes ML ret lækker bil smiley en drømme for mig er at restaurere en gammel e type

  • #473   10. aug 2016 Morten D
    altså den der sikkerheds dille alle har med biler, er til at få eb dårlig pik af... min mor havde en mazda 323 da jeg var barn og der er sku ikke sket mig noget eller for den sags skyld andre der har oplevet det samme med deres forældre.


  • #474   10. aug 2016 Christian... jeg kan faktisk godt lide dig, men jeg forstår stadig ikke hvorfor en SÅ entusiastisk ung mand vælger en Fiesta, at man er student er ingen undskyldning.. folk som IKKE går op i biler kan bruge den undskyldning..

    Jeg har siden jeg var 19år (nu 10 år senere) Ikke selv ejet en bil som gik over 11km/l på papir, og det var samtidig med at jeg studerede, og pendlede 100km HVER dag på SU løn...

    Jeg prioriterede at køre i en bil der gør mig glad, du prioriterer ikke engang biler som du er fortaler for, det forstår jeg ikke...


  • #475   10. aug 2016 går mig en smule på klokkerne at der siges at man ikke kan være entusiast når man kører i en økonomisk bil eller for den sags skyld nedprioriterer af forskellige grunde.

  • #477   10. aug 2016 Morten..

    men også DER bliver man nødt til at prioritere.. for hvornår er en bil sikker nok, hvornår kan man retfærdiggøre et bilkøb til blot 100.000kr når man kunne have købt en bil for 200.000kr..

    Ja det betyder måske at der skal spares på nogle ferier, fritidsaktiviteter mm.. ting som OGSÅ er vigtige for børns opvækst..

    Er man et dumt svin når man køber en autostol til 3000kr når man kan få en til 6000kr... nej det er man da ikke... for et eller andet sted skal man jo trække grænsen...


  • #478   10. aug 2016 Morten D
    mener bestemt ikke jeg er bedre end andre bilister, kører efter forholdene og vejens beskaffenhed og selvfølgelig ville jeg ikke køre i sne uden vinterdæk. har ærlig talt følt mig sikker i alle de biler jeg har kørt i gamle som nyere biler.


  • #479   10. aug 2016 Altså jeg har sgu haft mange gamle biler som mine børn er blevet fragtet rundt i, først var det en gammel 1979 Volvo 245 turbo, og senere en Opel Monza. De biler har intet sikkerhedsudstyr ud over en sikkerhedssele, der er ikke engang ABS.

    At man har en sikker bil ifølge Ncap er ikke en garanti for at der ikke sker noget forfærdeligt.

    Jeg tænker her på alle de biler med E bremser der ikke kan aktiveres mens man kører og hvor folk så smadrer sig selv og hele familien. Var det i øvrigt ikke Lexus eller Toyota der havde nogle biler der pludselig gav fuld gas ? Der var en sag med en der ringede til alarmcentralen i USA og ikke kunne standse sin bil på motorvejen. Det endte med hele familien døde. Han kunne ikke slukke motoren da det var sådan en brik man satte i og den kan man ikke trække ud når bilen kører, den var med semiautomatisk gear så man kunne ikke geare ned. Bremserne blev ædt op lynhurtigt fordi bilen fortsatte med at give gas. Og håndbremsen var elektrisk og kunne ikke bruges.

    Jeg tror tværtimod at det at biler er sikre er en dum dum sovepude der i bund og grund gør folk til dårligere bilister. De gamle biler jeg har haft har jeg været 100% bevidst om hvad var. Det gør at man bliver en opmærksom billist fordi man ikke kan betro sig til et antiudskridningssystem og alt muligt andet gylle.

    Bare se på ham med den tesla der slog sig selv ihjel fordi han sad og hyggede sig med en gokker eller hvad ved jeg og så var der lige en lastbil der tog ham med traileren fordi systemet ikke så den..

    Næ, så holder jeg hellere på at man skal tro på egne evner. Vi er jo trods alt 6 mio danskere der trods alt har overlevet at blive fragtet rundt (eller have forældre eller bedsteforældre der er blevet fragtet rundt) i en gammel Ford Taunus kun med livrems-sikkerhedsseler og uden nakkestøtter..


  • #481   10. aug 2016 Det er derfor jeg ikke er vild med Tesla´s selvkørende funktion.


    Hyundai havde problemer med deres nye Hybird bil
    https://www.youtube.com/watch?v=9pK9EJfu9hg

    SPol frem til 4:25


  • #482   10. aug 2016 Stoler slet ikke på alt det der "emergency break" osv....fair nok, gamle biler er måske ikke så sikre at køre galt i...men til gengæld skal man ikke stole på at alt elektronikken spiller altid.

  • #483   10. aug 2016 En ny Lada, og du er sikker! smiley

  • #484   10. aug 2016 DD og Brian - Præcist min pointe. Man gør med moderne biler sådan at man som chauffør kan stille mindre og mindre op i farlige situationer, og der er i min optik INTET elektronisk apparat på denne planet der kommer i nærheden af de evner der findes i det man kan kalde menneskelig intuition. Det er kunne forudse en mulig fare findes ikke i elektronisk form.

    I min optik burde biler have airbags i massevis, et par gode seler med strammer og ABS bremser. Alt det andet gør det kun farligere at køre bil.


  • #485   10. aug 2016 Jeg er meget splittet her... for det kan godt være at i nogle SÆRTILFÆLDE, så medfører den nye teknologi til nogle uheld, sågar dødsfald.. men det er intet sammenlignet med de menneskelige uheld der opstår, og ulykkerne og dødstallene er heldigvis konstant faldende...

    Jeg bliver dog nok ved med at hænge fast i de ældre køretøjer på den ene eller anden måde...


Kommentér på:
Fuck dodge og porsche

Annonce