{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

A3 vs. Avensis {{forumTopicSubject}}

Hey bøller

Fordén står til en forhåbentlig snarlig udskiftning, så jeg har selvfølgelig kigget bilmarkedet tyndt efter en afløser. Jeg har sporet mig ind på de to biler som mulige kandidater, men da jeg ærligtalt ikke ved særlig meget om dem, håber jeg at nogen herinde inde kan komme med nogle input.

Skulle det blive Avensisén ville det blive en 4 dørs fra omkring 1999-2000 med omkring 100K km. på bagen med 1.8vvt-i motoren med 129hk.

Audien ville blive en 3 dørs med omkring samme km. antal som Toyotaén, nok en smule mere, og i årgangen 1998-1999. med 1.8 20V 125hk motoren.

Det jeg er på jagt efter er folks erfaringer med disse to biler, altså folk som har prøvet dem, eventuelt arbejder med dem til dagligt, ikke bare folk som tror at de ved noget. Har nogen af bilerne svagheder der skal tages højde for, i hvilken vil i mene jeg får mest for mine penge, hvad har de forskellige af std. udstyr, hvor langt køre de literen osv. Er der forresten nogen der ved hvad det VVT-i indebærer på toyotaen, jeg kunne forestille mig det var nogen hen af Hondas Vtec og BMW´s vanos?

I behøver ikke kommentere på bilernes design, jeg syntes de begge har et rigtig lækkert udseende, der passer godt i min smag.

Lige som en sidste notits så behøver folk ikke begynde at foreslå at Audién da var sjovere at købe i 1.8T udgaven osv. Min forsikring syntes desværre ikke jeg skal have råd til at køre i sådan en bil endnu, og da jeg er fast besluttet på fortsat at have bilen i mit eget navn må jeg "nøjes" med de lidt kedeligere modeller indtil videre.

Mit budget ligger på 100-150K kr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A3 vs. Avensis
  • #1   2. aug 2006 min far kører avensis og det samme gør min mor... de er begge enormt glade for deres... men hvis du kan lide en bil med lidt skub i vælger du selvf audien da avensis er MEGET økonomistyret!

avensis er klart den billigste at holde ved lige og audi'en er der klart mere stil over! smiley så må du selv vurdere! smiley

(prøvede at være objektiv :P)

• #2   2. aug 2006 Avensisen er den mest fejlfrie bil af de to, mine forældre har en, og der er aldrig nogen problemer.
    En af mine kammerater har en a3 1,8t og den er han ikke helt tilfreds med, der er lidt rust hist og her, samt lidt andre småproblemer.
    vvti er lidt ligesom vtec, vanos er vist variabel indsugning, det er noget andet..

• #3   2. aug 2006 Mange tak for hjælpen indtil videre.

Med hensyn til at Avensisén er meget økonomistyret, så var jeg ellers under det indtryk at VVT-ién var den lidt mere "sportslige" udgave, og at der derfor var rimelig med skub i den.

• #4   2. aug 2006 Det har du også ret i... men den bærer stadigt præg af det! dog er der en del mere skub i den end der er i en alm 1,8'er... min mor og far kører begge en avensis 1,8 terra... den ene en 98'er den anden en 99'er... min mors har kørt 260k km og har stadigt ingen problemer overhovedet... den er ikke blevet behandlet specielt godt men kører stadigt som en drøm... dog ville jeg selv vælge a3'eren eller hvis man manglede plads måske kigge på en a4 1,8t?

• #5   2. aug 2006 Jeg er enig med dig i at A3éren har mere stil og "blære" værdi, i og med at det er en Audi, men jeg har på fornemmelsen at jeg får lidt mere for mine penge i toyotaén.

A4 har jeg helt klart også haft med i mine overvejelser, men som jeg også har skrevet så ville det blive med den almindelige 1.8 motor uden turbo da jeg ikke kan forsikre den til en overkommelig pris.

• #6   2. aug 2006 okay, kan selv godt se det kan blive et problem med forsikringen... det skal nu ikke være det der skal stoppe mig fra min drømmebil smiley men nok om det hehe... kan give dig ret i at du får mest bil for pengene i toyotaen... og den kan du nærmest tage med dig i graven hvis det er det du vil... sådan en holder mer eller mindre evigt...

hvis ikke du har noget bestemt forsikringsselskab du gerne vil holde dig til kan jeg anbefale dig www.thistedamt.dk

• #7   2. aug 2006 Vil klar anbefale avensis - vi er mega glade for vores, og det er sjovt og gejle for der er ikke så mange af dem..

Den kører bare, og der er ingenting der - du kan jo tjekke den ud her: http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32102

Så hvis du spørger mig, så køb en avensis..

• #8   2. aug 2006 Jeg er en meget lykkelig ejer af en Avensis fra 98'
    Jeg kender ikke meget til Audi, men kan sige at min Avensis er 112% i orden. Den har lige rundet ca 110k km og har aldrig haft alvorlige problemer (kun olie skift smiley
    Kører som en drøm og er meget pålidelig.

• #9   2. aug 2006 Og personligt mener jeg, at avensis kan blive ligeså gejlede som audi a3 - tjeck her: http://www.avensis.org/

• #10   2. aug 2006 jaa Pil G, den er for nice den avensis du linker til smiley

• #11   2. aug 2006 Vatslav: den første eller sidste ? Den på avensis.org (Kjetils) er ret sprød ;-D

• #12   2. aug 2006 hehe dem begge to vel smiley Men jeg mente den på avensis.org smiley Men Jeres Avensis er da også ret nice smiley

Kommentér på:
A3 vs. Avensis

Annonce