{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.196 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Service på Peugoet 208 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har for nyligt haft min Peugeot 208 til første service efter 1 år / 25.000 km (Pt. kørt ca. 29.000 km)
Og i den forbindelse får jeg en anmærkning at "Drivrem er lidt mør hvilket er meget usædvanligt. Kontakt Peugoet for garanti for dette !"

Nu skal det lige siges at jeg fik udført serviceeftersynet hos Bosch.. Så Jeg går ud fra at der må være noget om det eftersom de selv henviser mig til at tage direkte kontakt til Peugeot i stedet for at komme med et tilbud på at udbedre det.

Jeg kontakter en uge senere den Peugeot partner hvor jeg har købt bilen, og snakker med en mekaniker som siger at det er en slidtagedel så det er der ikke garanti for.. Men jeg skulle komme ind med den en morgen i næste uge hvor de ville kigge på det.

Jeg aner ikke en bønne omkring de tekniske elementer på en bil, så jeg er lidt bange for at jeg kører ind til Peugeot og ender med selv at betale en formue for at de skal kigge på det.. Og hvis det er tilfældet kan jeg ligeså godt vælge et uautoriseret værksted hvor det er billigere..
Men hvad siger folk herinde? Er der noget om det når Peugeot mekanikeren siger at der ikke er garanti på drivremmen? Han kan jo bilde mig hvad som helst ind.. Jeg synes bare det er underligt at Bosch henviser mig til at kontakte Peugeot.. Kan ikke lige se hvordan det skulle gavne dem at sende mig videre til dem hvor mindre de var sikre på at det var en garanti reparation da ellers kunne have tjent penge på den..

Og er problemet mht. drivremmen noget jeg skal være bekymret for? Jeg må blankt erkende at jeg ikke engang aner hvad en drivrem er, og hvor stort problemet reelt set er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service på Peugoet 208
  • #3   16. aug 2016 Den har elektrisk servo så det trækker den vel ikke smiley
    Vores vandpumpe var utæt ved 1år/60.000 og den skiftede Toyota på garantien da det var en slid del der ikke burde være utæt så tidligt, selvom de afviste det første gang i var forbi men har så også fået lavet service der hver gang


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #4   16. aug 2016 Bosch sagde jo netop selv at drivremmen ikke burde være mør som den er før 90.000 - 100.000 km og det derfor var meget usædvanligt at den så sådan ud allerede ved 29.000 km..
    Men koster det virkelig ikke mere end et par hundrede? I så fald aflyser jeg nok bare min tid hos Peugeot og bestiller tid hos Bosch i stedet, hvor mindre det kan betale sig at køre op og lade Peugeot kigge på det. Har bare ikke lyst til at skulle betale dem for at kigge på det, så kan jeg ligeså godt tage det billigere alternativ.


  • #5   16. aug 2016 En vandpumpe er ikke en sliddel.
    Det er en drivrem derimod. Og grunden til at et Bosch-værksted siger det er garanti, er fordi de ikke har en dyt forstand på fabrikanternes garantiforeskrifter smiley


  • #6   16. aug 2016 Glem alt om Peugeot værkstedet, du har ikke overholdt servicekilometer, så de fraskriver al kulance

  • #7   16. aug 2016 6#
    Og hvor læser du så det henne?


  • #8   16. aug 2016 Kan se du er fra Nordsjælland
    Kan kun sige dunskal holde dig LANGT væk fra Kofoed og Thomsen i Hillerød. Magen til fuskere skal du lede længe efter.



  • #9   16. aug 2016 Det er en kendt svaghed med drivremmen på 208'erne har selv skiftet mange af dem, men den er så let at skifte. En 13mm nøgle og lidt armmuskler er alt hvad du skal bruge, tag evt et billede af hvordan tingene sidder så du ikke er i tvivl når den nye rem skal på smiley

  • #10   16. aug 2016 #7 Det læser jeg ikke, men har en bekendt med en Partner 1,6 HDI, som smed en plejlstang ud gennem siden ved ca 200000 km. De havde fået alle service lavet på aut værksted, MEN de havde overskredet km interval med ca 1000 km ved et service pga værkstedet havde ferie og måtte derved udsætte serviceeftersynet. Den overskridelse var grund til at Peugeot ikke ville dække noget smiley

  • #11   17. aug 2016 10#

    Du skriver "du har ikke overholdt servicekilometer, så de fraskriver al kulance "

    Hvis du ikke læser det nogen steder, hvordan ved du det så? smiley


  • #12   20. aug 2016 #10 Jeg har fået det fortalt af bilens ejer, som er en troværdig person, som var noget forundret over den gode service, de reklamerede med, og en fejl, de aldrig havde set før ikke blev dækket, da det jo var værkstedet der ikke havde tid til at udføre service, men havde sagt" kør du bare videre til efter ferien"

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #13   8. sep 2016 Jeg havde bilen oppe hos Peugeot hvor jeg havde købt den, og de kiggede på den i en times tid hvorefter jeg fik den igen med beskeden om at drivremmen ikke fejlede noget.. Den havde lidt smårevner men det var helt normalt, og måtte gerne være der..

Kommentér på:
Service på Peugoet 208

Annonce