{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteran forsikring
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   28. aug 2016 nej, ikke som veteran forsikring, for det første er du alt for ung og for det andet må man IKKE køre hverdagskørsel i en veteranbil. De kræver at man har en ekstra almindelig bil indregistreret

• #2   28. aug 2016 Ja okay, ved du enlig hvad det vil koste og lave den om til hvide pladet så?

• Kompressor Knud

#3   28. aug 2016 den er da hvidpladet??? Er den synet som veteran, så er den det for altid. Find en anden bil, for en veteran kommer ikke til og ske. Mener at de fleste forsikringer kræver at man er mindst 25 for at de vil veteran forsikre

• #4   28. aug 2016 nå for katten, troede godt man kunne lave den om fra veteran igen.

• #6   28. aug 2016 Så jeg kan godt anskaffe mig en kaddet c feks. Som har været veteran forsikret af forrige ejer, og så selv forsikre den i mit alm forsikring selskab som min hverdags bil ?

• #7   28. aug 2016 Og undskyld hvis det er et dumt spørgsmål,
    Men kan jeg også forsikre den som alm hverdagsbil selvom dem har de gamle sorte veteran plader på?

• #8   28. aug 2016 Kompressor Knud, det er ikke korrekt. Nogle forsikringsselskaber tillader at man kører dagligt i sin veteranbil smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #9   28. aug 2016 Sorte plader er bare historiske plader, og har ikke noget direkte med veteran status.
    Men du kan sagtens få den til at virke som hverdags bil, den skal bare forsikres så den må bruges, og ikke som veteran forsikring..
    Kender flere der gør det med deres bobble, kadett a/b, ascona osv osv som er omkring de 35-40år efterhånden.
    Jeg er ikke helt sikker med hvor tit den skal synes.

Men husk at de gamle biler ikke er verdens bedste til hverdagsbiler.. Reservedele/vedligeholdelse osv kan tage længere tid, da dele ikke altid er lige lette at få fat på, slet ikke hvis de skal være org

• #10   28. aug 2016 Emil det er ikke veteran plader men historiske plader

Lovgivningen giver kun mulighed for at køretøjer, der er registreret første gang før den 1. april 1976, kan forsynes med historiske nummerplader.

http://www.skat.dk/clean.aspx?oId=1804820

Syn af veteranbil Fra bilen bliver registreret som veteranbil, skal bilen ikke længere synes hvert andet år. Når den er synet og registreret som veteranbil, skal næste syn af bilen først skal ske i det år, hvor bilen fylder 40 år. Og herefter skal bilen kun synes hvert 8. år. Det skyldes blandt andet, at bilen nu kun bruges lejlighedsvist. Veteranbiler indkaldes ikke til syn i vinterperioden fra 15. november til 15. marts.

FDMs tekster er underlagt ophavsret og må ikke kopieres helt eller delvist til kommercielt brug uden tilladelse fra FDM. Læs evt mere på

http://www.fdm.dk/ophavsret/ophavsret-paa-wwwfdmdk

• #11   28. aug 2016 ja okay, så jeg har helt misforstået hvad de "sorte plader" betød,
    men har jeg forstået det rigtigt at man altid vil kunne forsikre den som hverdags bil, som en normal bil?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #12   28. aug 2016 hvis andre kan, så burde du også få lov smiley
    Men snak med din forsikring inden, da det ikke er alle selskaber der er vilde med det smiley

• #13   28. aug 2016 nej har jeg også tænkt mig for at være på den sikre side, sku ærgerligt og købe en bil og finde ud af man ikke kan få den forsikret

• #14   28. aug 2016 Man skal altså lige skrive sig bag øret at forsikrings selskaber er individuelle. Staten har ikke fastsat hvordan og hvorledes en veteran bil skal forsikres.

Min gør hverken krav på original stand, opbevaring i garage, tyverisikring, kun sommer kørsel, km begrænsning - som hos nogen andre er krav smiley
    De har krav om at man har en anden bil samt at man er over 25 smiley

Det første sted jeg kontaktede bad om et billede af min bil, og svaret lød uorg fælge, uorg udstødning, vi kan ikke forsikre deres køretøj smiley Nå nå, jamen så fuck dig gammel pot smiley

• #15   28. aug 2016 men hvad sker der med syn når man forsikre en bil som hverdags bil, hvor ved forige ejer havde den som veteran forsikret? går man så tilbage til hvert 2 år med syn?

• #16   28. aug 2016 Emil A, nej. For hvis du får den indregistreret som veteran så er det det, der tæller så vidt jeg ved.

• #17   28. aug 2016 ja okay

• #18   28. aug 2016 Jeg er 22 og har min forsikret som veteran.

Jeg har ikke andre biler, da jeg har solgt min hverdagsbil pga. udenlandsarbejde.

Ring rundt, de fleste jeg har snakket med var bare glade for at kunne forsikre en fin gammel bil, ift. at skulle gå op i forretningsdelen .. De var alle i høj grad villige til at gå på kompromis med deres egne regelsæt.

• #19   28. aug 2016 Hvor har du forsikring henne ?

• #20   28. aug 2016 Etu.

• Veteran Doktoren. .
    Veteran Doktoren. . Tilmeldt:
    jul 2016

Emner: 2 Svar: 24
    #21   28. aug 2016 Ellers køb en knallert 45 og få den forsikrede som dit køre tøj nummer et. Hvis de kræver to

• #22   28. aug 2016 Det ka man også ?

• #23   2. sep 2016 hos etu skal man have en hverdags bil ved siden af hvis du har en veteran registret bil

• #24   2. sep 2016 Du kan sagtens have en veteran som eneste bil, veteran betyder kun at bilen er over 35 år. Når den bliver så gammel slipper du med 1/4 i vægtafgift helt automatisk og du kan få den registreret til veteran kørsel og derved kun skulle til syn hver 8. År, du kan også veteran forsikre den for nærmest ingen penge, men det kræver for det meste at du efterkommer en hel masse krav, bla at du er fyldt 25 år, bilen er i historisk korrekt stand, installeret med en ildslukker, står i aflåst garage og kun benyttes til lejlighedsvis kørsel hvorfor der også plejer at være krav om at du har en anden bil til hverdagskørsel..

Jeg har to gange haft en veteran som eneste bil, dog forsikret på helt almindelige vilkår til helt almindelig forsikringspræmie..

• #25   2. sep 2016 ja det fik du beskrevet rigtig fint.

• Kompressor Knud

#26   3. sep 2016 Du kan sagtens have en bil der er over 35 år gammel som hverdagsbil, men er den veteran synet, så den har 8 år imellem syn, så gælder alle de specielle regler om ekstra bil, original stand osv. Kører den stadig til syn hvert 2 år, så er det bare en gammel bil på lige vilkår med alle andre

• #27   3. sep 2016 #26
    Ja eller næsten lige vilkår, for du slipper stadig med 1/4 vægtafgift selvom du kører til syn hver andet år og betaler fuld forsikring smiley

Kommentér på:
Veteran forsikring

Annonce