{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

mistede fart? {{forumTopicSubject}}

har liget fået et sæt oz superturismo alufælge på min pug 1,6 rallye ny model de er 16" med en dæk bredde på 205 og profilen er 40.. før jeg fik dem på havde jeg et sæt 195 45 15" på, da jeg havde de små dæk på kunne bilen snildt snuppe 215 km/h men efter jeg har fået de store på skal den kæmpe en brag kamp for at ramme de 200 km/h.. hvorden kan det være? tror ikke det har noget med vægten gøre.. hva kan det så være?+??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mistede fart?
  • #2   5. aug 2006 detr er din rullediameter der ikke passer længere hvis du får forkert størelse dæk på viser dit speedometer forkert

• Jeppe L
    Jeppe L Tilmeldt:
    dec 2002

Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 19
    #3   5. aug 2006 Omkredsen på dækket er 2,5% større end de gamle... dvs dit speedometer viser også 2,5% for lidt.
    Da dækket er bredere kan rullemodstanden også være større.

• #4   5. aug 2006 jamen som ikke så meget for atdi jeg har brug for dem mere for at få et svar på hvorfor den foskæld opstår??

• #5   5. aug 2006 okay jeppe.. bilen er også blevet lidt højere efter de er kommet på så tænkte nok det var noget i den retning

• #6   5. aug 2006 Resultat
    Diameter
    59.58 cm.
    Omkreds
    187.18 cm.
    Dækkets profilhøjde
    8.2 cm.
    Hjulomdr. ved 100 km/t
    890.4 RPM

Sammenligning af de 2 indtastninger
    Omkredsen på det nye dæk er 7.06 procent større end det originale
    Speedometer-visning
    Før 50 km/t 80 km/t 100 km/t 120 km/t 150 km/t
    Efter 46.7 km/t 74.7 km/t 93.4 km/t 112.1 km/t 140.1 km/t

• #7   5. aug 2006 Hvem fanden tester de hastigheder ? Håber zatme for dig, at det ikke foregik i DK, og at det forhåbenlig foregik på en Autobahn hvor de hastigheder er tilladt.

Ang. emnet, så er jeg enig, angående speedometer misvisning..eller...nu viser speedo jo snarere den korrekte hastighed, da speedometre altid viser for meget....

• #8   5. aug 2006 Asrdvark puds lige glorien.. alle har da prøvet at skyde til deres bil her hjemme.. men det er bare tidpunkted man gør det på...

jeg testede da topfart på min... en nat kl 4 om morgen.. hvor der var tomt på den motor vej..

men nogle folk har jo aldring gjort noget forkert i deres liv.. og er så høj hellige over for andre...

Ja det er farligt at køre stærkt men det også farligt at træde ud for døren .. alt kan ske..

• #9   5. aug 2006 Alex... Faktisk ikke. Bor heldigvis kun ca. 35km fra fri hastighed. Så nogen af os har ikke skudt deres bil af her hjemme.
    Men det der jo ikke alle der har. Så fint nok at du gør det klokken lort om natten, hvor det kun er dig det går ud over, hvis det går galt.

Men Mick. Det er som de andre siger, pga. din rullediameter (eller rullelængde eller hvad folk nu vil kalde det) er blevet længere. Det giver større misvisning og generelt vil dit speedo nu vise en lavere hastighed. Den liste som Mads L har i hans indlæg forklare det helt perfekt.

• #10   5. aug 2006 Det er der et ganske enkelt svar på : Vindmodstand.

• #11   5. aug 2006 Den gamle Mazda 323 mister 15km/t på toppen, ved og have sine klaplygter oppe..

• #12   5. aug 2006 micheal... ja i har det nemt.. hehe men nu er det en hel dags tur vhsi jeg skal der ned.. hehe

Kommentér på:
mistede fart?

Annonce