BMW Servicehistorik - kan det tjekkes? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg er ved at køb mig en 2013-model BMW X1 i Tyskland.
Landet er som bekendt ganske berygtet for km-svindel, men denne bil er en leasingbil.
De er oftest passet og plejet som de skal, men forhandleren (den store Autohus.de kæde) har ikke servicebogen til bilen.
Jeg tror ikke på nogen måde den er fiflet, men jeg vil gerne have bevisbyrden i orden når man skal af med den igen.
MIT SPØRGSMÅL er så om BMW mon registrerer alt vedligeholdelse på europæisk plan, således man kan få en udskrift fra et dansk BMW hus?
Er der evt en online service hvor man kan taste stelnummer ind på bilen og se servicehistorik, og andre gode ting?
På forhånd tak
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Så det kunne være en mulighed. Jeg ville heller ikke være nervøs med henblik på KM ved køb af en 2-3 år gammel leasing bil. Der ville jeg mere tjekke op på at bilens drivlinje går smertefrit
nov 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
Takker. Jeg har også læst det med nøglen. MEn ved ikke om det også indebærer servicehistorien/vedligeholdelsen.
Jeg har selv fundet bimmer.work - men der er kun data omkring hvordan bilen er født med udstyr osv
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
Hvis bilen er serviceret hos BMW kan de tjekke den hos et autoriseret værksted. Det kan nok lade sig gøre ved en mindre donation til værkstedets kagekasse, men du skal bruge stelnummeret.
Jeg har selv fået det gjort med en e90 jeg hentede for 3 år siden.
Prøv at kontakte Terminalen i Aarhus og se om de ikke kan hjælpe dig.
God fornøjelse
Mvh Johnny
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Hvis du har en bil til salg med fuld BMW service men har smidt bogen vaek ville du saa ikke bare koere forbi BMW,koebe en ny og faa den stemplet ?
Enten saa er det en enorm userioes saelger eller ogsaa har den maaske ikke liiige alle de service som de paastaar,og meget nemt kan bevise...
Der er meget svindel i Tyskland saa pas godt paa dine penge
dec 2005
Følger: 68 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 179 Svar: 2.268
nov 2007
Det vil da være super fedt hvis du har muligheden for det
De sidste er: VW97109
@RSP 90: JA Tyskland er sgu lidt et hulla-bulla land. Men Autohus.de er ikke useriøs. De har flere tusinde biler på lager, og det er primært biler fra leasingselskaberne.
Og de bruger altså ikke 10 min på at lede efter en servicebog.
dec 2005
feb 2016
Jeg ville jo nok begynde at taenke,er der saa andre ting som de heller ikke lige "gider" at faa i orden...
Men haaber da at du faar dig en fin bil
jul 2007
Bare et kig på BG´s marked i 10 minutter og du kan finde de første 15-20 biler hvor sælger lyver, blokerer folk der vil have svar på syns-KM osv..
De store export-stedet i Tyskland som her vil ikke bruge 10 Min på at finde en service-bog på en bil der ingen penge er værd for dem. De skal skydes af som det er.
Til gengæld så er det som regel fine biler man får. Tyskerne er bedre til at passe på leasing biler end Danskerne - især fordi de risikerer selv at stå til ansvar privat selvom bilen de har kørt i er en firmabil.
nov 2007
Jeg tror ikke helt du er med på hvad målestoksforholdene er her.
Et hovedkontor for alle Føtex forretninger i Danmark bliver heller ikke sat på den anden ende fordi der mangler 1,5 liter is-the i en leverance på 80 paller....
Bilen er indleveret retur til leasingselskab, uden servicebog fra oprindelig brugers side.
Leasingselskabet sælger så bilen I en pakke sammen med 200 andre biler til Atohus.de.
Autohus.de sætter den til salg - og de fleste af deres biler ryger til forhandlere (netto engros) omkring I Europa.
Det er ikke Palle´s bilhandel med perlegrus I indkørslen i Vorbasse der her.
nov 2007
Tusind tak!! Det er sgu god service! Tommel-op.
Er det noget jeg vil kunne betale mig fra, for at få en udskrift af?
Evt hos den lokale BMW pusher, eller får man bare et løftet øjenbryn?
PS: Det skal siges at bilen allerede står I garagen derhjemme nu
Den er toldsynet igår. Afgiften er "søgt".
dec 2005
Jeg kan godt gøre det i billeder, men det er lidt mere tidskrævende.
Tillykke med den, rigtig fin vogn.
feb 2016
Men kan da godt se at vi har et totalt forskelligt syn paa hvad en serioes forretning med god kundeservice er,og fred med det.
Da jeg selv har haft en rigtig daarlig oplevelse med et tysk bilhus ville jeg saamaend bare forsoege at hjaelpe,det skal jeg nok forsoege at undgaa i fremtiden
jul 2007
Syntes det er fint du giver input, men som Michael skriver skal man også sætte tingene op efter forhold.. Og nu er bilen jo med fuld service der kan dokumenteres, så ingen alarm
feb 2016
Og jeg giver dig helt ret Thomas,der er daelme meget svindel herinde,har nu set rigtigt mange annoncer hvor folk skriver km tal paa bilen som feks 225,000 fordi at det er det som motoren maaske har koert.Gad vide om de er klar over hvilke konsekvenser det kan have hvis de bliver hevet i retten...Hmm...
nov 2007
Nu må du ikke misforstå mig. Jeg er GLAD for folk der hjælper!!
OG som jeg startede med at skrive - så er det jo en halv nationalsport I Tyskland at fifle med km-tallet.
Netop derfor har jeg holdt mig til store organisationer som har enormt meget på spil, hvis de skulle bevæge sig ud på tynd is.
De vil ikke vove sådanne kunstner for ingenting.
En 2013 bil der har kørt 145.000 er jo umiddelbart heller ikke en bil man tænker "den er spolet baglæns" - Det er jo næsten 50.000 km om året
Netop fordi at det er leasingselskab så ved jeg også at bilen er overholdt på et autoriceret værksted.
Havde den stået til salg hos "Fritz Automobile GmbH" i Leipzig (bare opfundet navn) - eller en privatmand, så havde jeg ikke nærmet mig den.
Hos Autohus.de får du også en komplet Dekra rapport (FDM rapport light) som beskriver alle data, også ridser mv.
Deri star også: "Scheckheft nicht vorhanden".
Igen tusind tak for hjælpen. Jeg sætter pris på at du passer på dine med-brugere!
feb 2016
Jamen jeg haaber da ogsaa at du har faaet dig en god bil,og ja,der kan da nogen gange vaere en fordel ved at koebe fra en stor forretning/kaede.
Men faa den kigget godt igennem,det er ikke altid,nogen ville sige aldrig host host,at store firaer smider mere end hoejest noedvendigt efter vedligeholdelse.
Du og jeg er bilentusiaster,skal vores bil have nye bremser i den naermeste fremtid,tja saa bliver de maaske koebt nu og gerne noget rigtigt godt.
Leasing/flaade biler,tja,de faar intet ud af at forkaele bilen saa hvis de har 500 biler og kan spare 500kr pr service pr bil saa...
Men paa en BMW fra 2013 er det nok meget begraenset hvad du kan loebe ind i
jul 2007
Det er en bil der har kørt under garanti af et menneske der via sit arbejde nok har haft brug for at bilen er i orden. Du har godt nok ikke meget tillid til verden hvis du er så forsigtig på en 3 år gammel bil,
Og det med bilentuisaster osv.. Jeg er bil-liderlig, men jeg køber ikke noget i god tid - hvad skulle det hjælpe? Og hvordan skulle sådan en bil da forkæles? Hvis lakken er fin, service overholdt til tiden så kan man vel ikke bede om mere?
mar 2010
Følger: 1 Svar: 1
Eller skal jeg prøve BMW i dk?
Mvh Michael
BMW Servicehistorik - kan det tjekkes?