{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.048 visninger | Oprettet:

Turbo og olie problem {{forumTopicSubject}}

Hjælp guys!!

Forleden skulle jeg ud at køre i min b5 1,8t, men på vej ud af p-kælderen i 1 gear med ca 3000omdr kommer der en puf lyd fra motoren, turboen stopper med at spoole og den siger olie i computeren smiley

Har noget prøvet noget lignende og hvad skal jeg gøre ??
Bilen er med standart ko3 og har kørt 257k har ellers kørt helt fint indtil nu og intet sagt fra turbo håber det "bare" er turbo sys dog det er mærkeligt den bare spiste alt olie (motor lyder helt normalt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo og olie problem
  • #1   10. sep 2016 Skal lige siges at bov også er stoppet med at sige noget så tænker der intet tryk er overhoved

  • #2   10. sep 2016 jeg tænker at lejet til skovlhjulet i turboen, er sprunget i luften

  • #3   10. sep 2016 Jeg er sikker på din turbo er røget en tur.
    Så æder din motor olien når turboen ikke køre rundt.
    Da det løber igemmen den i stedet


  • #4   10. sep 2016 Lyder måske forkert, men det ville være for lækkert hvis det "kun" er møllen da jeg selv kan skifte den kontra hvis oliepumpe osv nu var gået, men 257km med forskellige ejere kan vel god slide en turbo op uden andet er galt ??

  • #5   10. sep 2016 lyder som en defekt turbo.. og ja det er kun turboen.. min havde kørt 155 da jeg måtte skifte turboen.. den var der meget slør i. den åd godt nok ikke olien men var defekt..

  • #6   10. sep 2016 Fedt jeg krydser fingre og går igang med at skille den ad, er der en måde hvorpå jeg kan tjekke oliepumpen virker så en ny turbo ikke går med det samme efter jeg har skiftet den ??

  • #7   10. sep 2016 på med et olietrykur.. andet kan du ikke rigtig gøre.. tror nu ikke det er den der er skyld i det..

  • #8   10. sep 2016 Tak for hjælp folkens jeg prøver at se om et skift af møllen løser problemet og ellers poster jeg igen smiley

  • #9   10. sep 2016 du kan jo pille indsugningsslange ad og så vil du tydeligt kunne mærke om skovlhjulet er gået løs.. så ved du om turboen er defekt eller ej..

  • #10   10. sep 2016 Tak Simon j du har været en stor hjælp

  • #11   10. sep 2016 var da så lidt.. vi er til for at hjælpe hinanden.. men lad høre fra dig hvad du finder ud af smiley

  • #12   10. sep 2016 Oh yes har tænkt at sætte ko4-015 på selvfølgelig en borg Wagner, er vi enige om den kan køre med den uden jeg ændre andet bare lige indtil syn i januar og så køber jeg dysser, Benz regulator og får den rullet eller skal den rulles efter skift??

  • #13   10. sep 2016 den skal rulles efter skift.. for K04 lader mere end K03.. så en indkøring slipper du ikke for.. har en kammi der lavede det nummer og den gi i nødprogram hele tiden..

  • #14   10. sep 2016 Pis er det noget de opdager ved syn mon, det er jo dumt hvis jeg skal have en ko3 når de ligger så tæt i pris og ko4 er plug and play, men jeg må nok høre JR autoteknik om hvordan værdierne er efter en tuning smiley

  • #15   10. sep 2016 1. Hvis du har besluttet at din turbo er død, kan du afmontere olie tilførslen til din gamle turbo, monter manometer direkte på slange og start bilen, så kan du se om den laver olietryk inden du monteret den nye turbo.

    2 hvis du alligevel vil opgradere dyser mm. Hvorfor så ikke gøre det med det samme, alt det du nævner er jo plug-n-play, så det tager ingen tid. Så kan du lave indkøringen med det samme på de rette dele.

    /Steffen


  • #16   10. sep 2016 Bare håb på at turboen ikke har sendt metal rester rundt i motoren smiley

  • #17   10. sep 2016 Steffen
    Tror du ikke de opdager hvis jeg skifter dysser osv ved syn eller er det ligemeget ??

    Dragon
    Jeg håber det ikke den gjorde det på vej ud af min p-kælder så slukkede med det samme smiley


  • #18   10. sep 2016 nej de vil ikke opdage det til syn da K03 og K04 ligner hinanden på en prik.. min passat er lige nysynet selvom den er chippet smiley godt nok med K03 men alligevel..

  • #19   10. sep 2016 Ok jeg prøver at se om det hele kan lade sig gøre på en gang så det koster jo alt sammen smiley

  • #20   10. sep 2016 gør det nemli.. derfor jeg bare fik chippet min.. den trækker fint og har 190 hk smiley den vil godt væk når jeg trykker på speederen smiley

Kommentér på:
Turbo og olie problem

Annonce