{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Mørk landevej - Er Xenon pengene værd ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Til jer der kører tit på små og snoet landeveje der ikke er oplyst, har i været glade for at have Xenon i jeres bil ?

Kører 90% landevej uden belysning, og syntes dælme ikke altid om vinteren alm lygter lyser nok, også selvom der er skiftet til bedre pærer.

Enten er udvalget begrænset eller også er priserne højere, men har i følt at Xenon har været yderst vigtigt tilvalg under kørsel i de mørke tider og veje ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mørk landevej - Er Xenon pengene værd ?
  • #2   25. sep 2016 så længe du har linser i dine lygter så er det super.. jeg havde 6000 k i og det var betydeligt bedre end h1 55w men hvis du har alm parabol lygter så lad være.. de er ikke optimale

• #4   25. sep 2016 Lige for en god ordens skyld så snakker vi originale og godkendte Xenon lygter, så det ikke noget eftermonteret af tvivlsom kvalitet eller lign jeg overvejer.

• #5   25. sep 2016 så er det vejen for dig smiley det er tit folk bare sætter det i deres alm parabol lygter og så blænder alle

• #6   25. sep 2016 Originalt Xenon og LED i de originale fjernlygter. evt. eftermonteret LED fjernlygter.

Så er du godt kørende.

Husk at pris og kvalitet hænger sammen.

• #7   25. sep 2016 Jeg har haft et par biler xenon, det ser helt sikkert smart ud, men jeg vil da godt nok helst undvære. Min gamle civic havde h1/h7 og så med en nightbreaker pære, og det lyser 10 gange bedre end min cr-v 2007 med xenon (sprit nye pærer)
    Samme mening med en accord type smed bi xenon.
    Personligt synes jeg xenon er noget opreklameret lort.

• #8   25. sep 2016 Hvordan det ser ud rager mig langt væk, det er hvordan de oplyser vejen (Sikkerhed) der er det vigtige for mig, absolut intet andet.

Syntes dog dit eksempel lyder underligt, bestemt ikke hvad man generelt hører

.... Om det har betydning ved jeg ikke, men det er primært tyske biler omkring 2010-2012 jeg kigger på.

• #9   25. sep 2016 Vi havde org. led nærlys på vores sidste bil og har også haft xenon lys men biler med led nærlys det virker

• #10   25. sep 2016 Havde selv meget glæde af lavt pladserne fjernlys med gult lys da sne og snefnug ikke blænder op.
    Men xenon er også fint. Men i snevejr har jeg ofte kunne se længere med tågelygter end med nærlyser.

Der ud over er bilen vigtigt.
    Syntes tyskerne ofte har lorte lys udover mercedes.
    Min nuværende 406 har suveræn lys ligesom gamle 406 men min opel havde lorte lys. Alt sammen halogen selv følgelig

• #11   25. sep 2016 har originalt xenon i min seat altea og jeg synes ærligt talt lyset på min gamle opel astra f 1.6 stc fra 95 var bedre... dog skal det siges at lygterne på min seat er forholdsvis matte og trænger til polering

• #12   25. sep 2016 Meget afhængig af parabolens udformning. Vi havde en lånebil på arb, en sportsvan fra 02 den faceliftede. Bare helm alm h4 pære. Kæft et stjerne godt lys den gav. Heeeelt vildt. Og biler med udglødede DE linser, er bare det værste gang lort, ligegyldig om der kommer xenon kit i eller ej.

• #13   25. sep 2016 Man kunne jo også monterer et par ekstra fjernlyslygter. Det vil sikkert kunne give meget mere lys end blot at skifte til xenon.

• #14   25. sep 2016 Jeg kunne nu godt lide det xenon der var på min første Subaru. Men en Hilux kan man ikke få med xenon, så jeg tænder bare for fjernlyset om natten smiley

profilbillede
  • #15   25. sep 2016 Du kan jo finde gode LED projektøre og LED bar's der kan gemmes bag grillen hvis du syntes du mangler "lidt" eller "meget" smiley

profilbillede
  • #16   25. sep 2016 Det er virkeligt ærgerligt ikke at få Xenon hvis du har muligheden for det, der er virkelig en verden Til forskel smiley

De nye full led lygter der blænder ned er virkeligt godt har prøvet Mercedes systemet og Opels skulle også fungere virkelig godt smiley

• #17   25. sep 2016 Husk at når man køber brugte biler med mange km på klokken (+200.000km) så er lygternes indmad også godt brugt (som i afbrændte chrome reflectorbowls og udbrændte pærer), som derfor har en betydelig virkning på lysudbyttet.

For mit vedkommende er xenon/FULL LED, lige så vigtigt som aut gear, klima og fartpilot.
    Ofte er xenon også meget mere end bare godt nærlys, fjernlyset er også tit meget imponerende. Samt at mange biler har kurvelys, cornerlight og auto highbeam oven i hatten.

• #18   25. sep 2016 Har afl lygter på min Insignia og det er helt vildt så godt det fungerer, med bixenon og kurvelys, kan selv en halv blind se hvor han køre

• #19   26. sep 2016 Det er fantastisk med de nye biler, og deres nye lygter og teknik.

Men kære med bilister, vil I ikke godt lære at bruge jeres lys selv, og ikke bare kører på automatik.
    For de er så længe om at blænde ned selv.
    Og det generer de modkørende.
    Og det er MEGET irriterende.
    Jeg kører selv om natten, om bliver tit blændet, især af de bye biler.

Kommentér på:
Mørk landevej - Er Xenon pengene værd ?

Annonce