Benzin eller Diesel? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Jeg står og skal have ny bil, og da jeg generelt ikke ved særlig meget biler osv. og jeg ikke rigtig har nogle jeg kan spørge til råds ved, så prøver jeg at gå til jer, i håb om svar!
- Jeg ejer lige nu en Hyundai I20 fra 2010. Og synes ikke der har været andet end bøvl med den, så skifter nok over til en VW Golf.
Men jeg er godt nok i tvivl om jeg skal have den i Diesel eller benzin.
For pt. har jeg 22 km. til arbejde hver vej. Og når jeg så kommer hjem, går der typisk 30 minutter, så køre jeg 10 km. for at komme til et træningscenter. Og her tænker jeg at det vil være dumt med en diesel bil? Men chancen for jeg flytter, og kommer tættere på mit arbejde så der kun er 3km til arbejde. - Men omvendt så ligger jeg også og køre fra Aarhus til Næstved hver 2-3 uge. Og der tænker jeg at det vil være langt mere fordelagtigt at have en diesel?
Kan det betale sig at have en diesel?
Håber i kan hjælpe!
På forhånd tak!
apr 2013
Følger: 21 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 402
Et bud kunne være en Seat Leon 1,0 TSI, den er opgivet til 22,7 km/L og føles ikke sløv med 115hk.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5831 Emner: 633 Svar: 5.089
Går udfra det er en ny Golf, og ville også sige en 1,0 Turbo Golf.
jan 2013
Følgere: 81 Biler: 28 Emner: 1 Svar: 82
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 1.098
sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Ved ikke 100% hvilken bil jeg vil have endnu.
Har overvejet en golf af en eller anden art, evt. en fra 2015, men som van, da jeg synes de er dyre, men synes det er en vanvittig fed bil. Men ellers har jeg også overvejet at kigge imod Seat, da det jo langt hen af vejen er bygget på en folkevogn.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Mazda og Honda er pålidelige
sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
http://www.motormagasinet.dk/article/view/203388/hvilke_bilmaerker_er_mest_palidelige#
1 Honda 50,892.73 41 335.87 2,913.40
2 Suzuki 39,280.27 48 256.04 1,684.84
3 Toyota 50,641.03 66 378.22 5,020.00
4 Chevrolet 35,956.80 82 258.15 2,118.90
4 Mazda 47,649.48 82 398.42 4,546.94
6 Ford 53,214.21 85 289.74 8,014.33
7 Lexus 53,305.39 89 415.90 5,699.94
8 Skoda 50,675.24 90 292.84 3,854.76
9 Hyundai 53,281.01 94 318.54 4,637.66
9 Nissan 48,738.90 94 367.19 20,747.88
9 Subaru 56,991.20 94 456.75 3,933.45
12 Daewoo 40,148.60 97 263.82 1,170.37
12 Peugeot 49,787.60 97 284.62 4,975.00
14 Fiat 43,219.17 98 268.35 2,520.90
15 Citroën 48,805.54 105 311.58 4,026.40
16 Smart 37,672.35 108 291.75 2,544.00
17 Mitsubishi 52,882.69 109 456.29 4,832.59
18 Kia 49,608.72 114 390.01 4,056.00
19 Vauxhall 52,546.81 123 310.07 15,000.00
20 SEAT 51,710.06 125 299.11 5,993.08
21 Renault 48,537.36 130 262.42 4,711.75
22 Mini 44,017.29 136 380.74 4,721.72
23 Volkswagen 54,982.88 137 345.94 5,657.38
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
.
.
.
.
Nå, nu er det overvejet og det blev et "nej tak"....
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
ALLE biler koster penge, og alle biler går i stykker.. Og så er det sgu sjovere at bruge penge på noget man kan lide at køre i og kigge på, end noget man har fået at vide holder for evigt, og ikke gør alligevel..
men jeg fostår dog ikke folk hvis eneste og vigtigste kriterie at køre i noget der er billigt og driftssikkert, at de så vælge en VW TDi med dsg gearkasse... det er virkelig et sats
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
Til dit køremønster vil jeg også sige benzin, de mindste er fine hvis behovet for motorvej ikke er så højt.
Mange hilsner fra en (tilfreds) golf ejer
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
Det er næppe nogen hemmelighed at -vag koncernen havde problemer med de første årgange af dsg gearkasserne (og i mange tilfælde stadig kører under kulance = betalt af vw) - ligeledes et højt olieforbrug på 2,0 tdiérne.. 1,9 tdi motoren, erstattet af 1,6 tdi commonrail er der mig bekendt ikke mere bøvl med end så mange andre bilmærker.
NÅR VAG koncernen har så meget omtale i Danmark, er det måske det faktum at de sælger flest biler, alt til trods... så måske er det slet ikke så slemt at være VAG ejer... alligevel
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
http://www.fdm.dk/nyheder/vw-skaerer-kaede-kulance
7 år eller 250000 km kilometers fuld kulance... punktum færdig slut...
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
hvis din bekendtes G6 har haft kædeproblemer ved den kilometer stand, vil jeg da anbefale ham at kæmpe imod den afgørelse fra semler der har kostet ham at skulle betale 60 % af regningen... især når importøren selv siger de betaler det hele, såfremt alt er overholdt.
Han kan eventuelt kontakte fdm så kører de nok hellere end gerne sagen for ham..
Kan ikke se hvorfor jeg skal blandes ind i det, med min G6 tdi.. den har intet med sagen at gøre, hverken kæde eller dsg for den sags skyld..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Det er næppe nogen hemmelighed at -vag koncernen havde problemer med de første årgange af dsg gearkasserne (og i mange tilfælde stadig kører under kulance = betalt af vw) - ligeledes et højt olieforbrug på 2,0 tdiérne..
Vi lader lige de 2 sætninger stå for sig, det er nemt at diskutere med dig når du modsiger dig selv på den måde
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 10 Svar: 464
Men det giver stof til eftertanke når de to med flest frivillige overarbejdstimer i min fars firma begge kører vag 2.0 tdi.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
Personligt har jeg kun ejet biler fra VAG, listen kan ses i min profil, og de har så godt som uden undtagelser ikke fejlet noget der ikke var forventet ifm almindeligt service og slid.
Der har været en enkelt dysse på en TDI, et info display/speedometer samt et telefonmodul der ikke har virket. Alt er blevet dækket af SMC uden jeg har skulle betale for noget.
Medgiver der en overgang var mangel på kundeservice, men min personlige oplevelse er at det har de ændret og fået styr på.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
Har kun oplevet den manglende kundeservice for år tilbage, men problemet var ikke større end man blot skulle blive en smule mere hård i retorikken for at få medhold.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Men det da godt at se nogle få en go behandling.
Jeg stadig råde trådstarter til at prøve
Toyota. Honda, Mazda og Suzuki før han.kæber noget.
Ingen tvivl om at en golf 7 er meget mere konservativ og let spiselig i kabinen end en Auris.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
Fjeren der bliver til fem høns
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Havde han skrevet Audi, så havde jeg været enig, men passat hehe
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
Men som de fleste andre ville jeg også klart gå efter benzin.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Mht. driftsikkerhed for de enkelte mærker gider jeg ikke diskutere her.
Bedste økonomiske forhold ved bilkøb er, køb en 2-3 år gammel bil med ca. mindst 15.000 km pr. år.
nov 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Ville klart vælge benzin og prøv masse biler.
Du kan overveje Leon hvis du syntes om golf'en. Den er en Billigere version
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jamen det er da fint, så skal hr og fru jensen lige huske at rense egr ventil og indsugningsmanifol hvert år, så spiller det, hvis man blot sælger dem efter 1,5 år max, for det er jo det maksimale gennemsnit for en dieselbil som du har beholdt
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
Så mit råd til dig er, gå efter noget japansk, hvis du vil have noget driftsikkert!
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Forskellen er af en benzinbil soder væsenligt mindre end en dieselbil
De nye med direkte indstøbning har også problemer da de ikke få benzin ind i indsugningen til at rense.
Tænker en enkelt indsprøjtningsdysse ved gasspjældet ville kunne gavne. Eks noget der aktiveres nå forholdene er til det og ved hård acceleration. Men det kun en teori jeg har.
Benzin eller Diesel?