{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.586 visninger | Oprettet:

Emil  H
Emil H
Tilmeldt:
28. sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Benzin eller Diesel? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! smiley

Jeg står og skal have ny bil, og da jeg generelt ikke ved særlig meget biler osv. og jeg ikke rigtig har nogle jeg kan spørge til råds ved, så prøver jeg at gå til jer, i håb om svar! smiley

- Jeg ejer lige nu en Hyundai I20 fra 2010. Og synes ikke der har været andet end bøvl med den, så skifter nok over til en VW Golf.
Men jeg er godt nok i tvivl om jeg skal have den i Diesel eller benzin.
For pt. har jeg 22 km. til arbejde hver vej. Og når jeg så kommer hjem, går der typisk 30 minutter, så køre jeg 10 km. for at komme til et træningscenter. Og her tænker jeg at det vil være dumt med en diesel bil? Men chancen for jeg flytter, og kommer tættere på mit arbejde så der kun er 3km til arbejde. - Men omvendt så ligger jeg også og køre fra Aarhus til Næstved hver 2-3 uge. Og der tænker jeg at det vil være langt mere fordelagtigt at have en diesel?

Kan det betale sig at have en diesel?
Håber i kan hjælpe!

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin eller Diesel?
  • #1   28. sep 2016 Ville anbefale benzin.
    Et bud kunne være en Seat Leon 1,0 TSI, den er opgivet til 22,7 km/L og føles ikke sløv med 115hk.


  • #2   28. sep 2016 benzin

  • #3   28. sep 2016 jeg tror også at jeg havde valgt benzin, der er for meget bøvl med EGR, DPF osv, til de få km. og jo en liter benzin er dyrere, og en diesel går længere pr liter, men det er ikke så du vil spare rigtig mange penge, på en tur til Næstved.

  • #4   28. sep 2016 bENZIN! Du skal nok ramme de 100 km om dagen før jeg ville sige Diesel.

    Går udfra det er en ny Golf, og ville også sige en 1,0 Turbo Golf.


  • #6   28. sep 2016 Benzin smiley held og lykke

  • #7   28. sep 2016 for slet ikke at snakke om EU vil forbyde diesel og benzin biler i byerne, men nok mere diesel til at starte med.

  • Emil  H
    Emil H Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   28. sep 2016 Det satme i orden drenge! Tak for hjælpen! smiley

    Ved ikke 100% hvilken bil jeg vil have endnu.
    Har overvejet en golf af en eller anden art, evt. en fra 2015, men som van, da jeg synes de er dyre, men synes det er en vanvittig fed bil. Men ellers har jeg også overvejet at kigge imod Seat, da det jo langt hen af vejen er bygget på en folkevogn. smiley


  • #9   28. sep 2016 Hbis du træt af bøvl sp køb en benzin og noget andet en VAG.

    Mazda og Honda er pålidelige


  • Emil  H
    Emil H Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   28. sep 2016 Nu taler min uerfarenhed.. - Men hvad er VAG?

  • #12   28. sep 2016 Med andre ord, biler som i højere grad er på værkstedet end japanske biler ifølge statistikkerne

  • #14   28. sep 2016 Den lå lige til højrebenet smiley

  • #15   28. sep 2016 Glemte at skrive Toyota benzinmotoren også er driftssikre.

  • #16   28. sep 2016 Det er max fedt at følge med når folk skal diskutere mærker..... Der går total religion i den. smiley smiley smiley smiley

  • #17   28. sep 2016 Næ, blot statistik...

    http://www.motormagasinet.dk/article/view/203388/hvilke_bilmaerker_er_mest_palidelige#

    1 Honda 50,892.73 41 335.87 2,913.40
    2 Suzuki 39,280.27 48 256.04 1,684.84
    3 Toyota 50,641.03 66 378.22 5,020.00
    4 Chevrolet 35,956.80 82 258.15 2,118.90
    4 Mazda 47,649.48 82 398.42 4,546.94
    6 Ford 53,214.21 85 289.74 8,014.33
    7 Lexus 53,305.39 89 415.90 5,699.94
    8 Skoda 50,675.24 90 292.84 3,854.76
    9 Hyundai 53,281.01 94 318.54 4,637.66
    9 Nissan 48,738.90 94 367.19 20,747.88
    9 Subaru 56,991.20 94 456.75 3,933.45
    12 Daewoo 40,148.60 97 263.82 1,170.37
    12 Peugeot 49,787.60 97 284.62 4,975.00
    14 Fiat 43,219.17 98 268.35 2,520.90
    15 Citroën 48,805.54 105 311.58 4,026.40
    16 Smart 37,672.35 108 291.75 2,544.00
    17 Mitsubishi 52,882.69 109 456.29 4,832.59
    18 Kia 49,608.72 114 390.01 4,056.00
    19 Vauxhall 52,546.81 123 310.07 15,000.00
    20 SEAT 51,710.06 125 299.11 5,993.08
    21 Renault 48,537.36 130 262.42 4,711.75
    22 Mini 44,017.29 136 380.74 4,721.72
    23 Volkswagen 54,982.88 137 345.94 5,657.38


  • #18   28. sep 2016 Den liste giver da stof til eftertanke - måske man skulle overveje at skifte sin BMW ud med en Honda....?
    .
    .
    .
    .
    Nå, nu er det overvejet og det blev et "nej tak".... smiley


  • #19   28. sep 2016 Jeg synes heller ikke man skal køre Honda hvis man kan lide bmw...

    ALLE biler koster penge, og alle biler går i stykker.. Og så er det sgu sjovere at bruge penge på noget man kan lide at køre i og kigge på, end noget man har fået at vide holder for evigt, og ikke gør alligevel..

    men jeg fostår dog ikke folk hvis eneste og vigtigste kriterie at køre i noget der er billigt og driftssikkert, at de så vælge en VW TDi med dsg gearkasse... det er virkelig et sats smiley


  • #20   28. sep 2016 Golfen er et godt valg, 7. generation (altså årgang 2015) er noget mere brændstoføkonomisk end de tidligere.

    Til dit køremønster vil jeg også sige benzin, de mindste er fine hvis behovet for motorvej ikke er så højt.

    Mange hilsner fra en (tilfreds) golf ejer smiley


  • #21   28. sep 2016 Mirza A - det er ikke særlig statestisk korrekt at skære alle hverken tdi motorer eller dsg gearkasser over en kam.

    Det er næppe nogen hemmelighed at -vag koncernen havde problemer med de første årgange af dsg gearkasserne (og i mange tilfælde stadig kører under kulance = betalt af vw) - ligeledes et højt olieforbrug på 2,0 tdiérne.. 1,9 tdi motoren, erstattet af 1,6 tdi commonrail er der mig bekendt ikke mere bøvl med end så mange andre bilmærker.

    NÅR VAG koncernen har så meget omtale i Danmark, er det måske det faktum at de sælger flest biler, alt til trods... så måske er det slet ikke så slemt at være VAG ejer... alligevel smiley


  • #22   28. sep 2016 Jeg er ihvertfald mere glad for min 3BG'er end jeg nogensinde var for min Nissan Almera og Mitsubishi Lancer. Den er mere støjdæmpet indvendig og har indtil videre givet mig mere køreglæde end de andre biler gjorde.

  • #24   28. sep 2016 http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4986744.ece

    http://www.fdm.dk/nyheder/vw-skaerer-kaede-kulance

    7 år eller 250000 km kilometers fuld kulance... punktum færdig slut...


  • #27   28. sep 2016 Morten D - så læs fdm´s artikel?

    hvis din bekendtes G6 har haft kædeproblemer ved den kilometer stand, vil jeg da anbefale ham at kæmpe imod den afgørelse fra semler der har kostet ham at skulle betale 60 % af regningen... især når importøren selv siger de betaler det hele, såfremt alt er overholdt.

    Han kan eventuelt kontakte fdm så kører de nok hellere end gerne sagen for ham..

    Kan ikke se hvorfor jeg skal blandes ind i det, med min G6 tdi.. den har intet med sagen at gøre, hverken kæde eller dsg for den sags skyld..


  • #30   28. sep 2016 Mirza A - det er ikke særlig statestisk korrekt at skære alle hverken tdi motorer eller dsg gearkasser over en kam.

    Det er næppe nogen hemmelighed at -vag koncernen havde problemer med de første årgange af dsg gearkasserne (og i mange tilfælde stadig kører under kulance = betalt af vw) - ligeledes et højt olieforbrug på 2,0 tdiérne..


    Vi lader lige de 2 sætninger stå for sig, det er nemt at diskutere med dig når du modsiger dig selv på den måde smiley


  • #31   28. sep 2016 Altså nu er jeg Honda mand ligesom Mirza. Og jeg har kørt snart 350.000 km i Hondaer fra 2006 og frem, det har kostet en føler til 149 kroner og et nyt partikelfilter til min nuværende Crv pris 5000 kroner så kan det ikke svare sig at rense det gamle.
    Men det giver stof til eftertanke når de to med flest frivillige overarbejdstimer i min fars firma begge kører vag 2.0 tdi.


  • #32   29. sep 2016 Som sagt, biler er religion for folk.

    Personligt har jeg kun ejet biler fra VAG, listen kan ses i min profil, og de har så godt som uden undtagelser ikke fejlet noget der ikke var forventet ifm almindeligt service og slid.

    Der har været en enkelt dysse på en TDI, et info display/speedometer samt et telefonmodul der ikke har virket. Alt er blevet dækket af SMC uden jeg har skulle betale for noget.

    Medgiver der en overgang var mangel på kundeservice, men min personlige oplevelse er at det har de ændret og fået styr på.


  • #34   29. sep 2016 #33 I min verden ret irrelevant hvad årsagen er, sålænge det er forbedret og fungerer, så er det helt fint.

    Har kun oplevet den manglende kundeservice for år tilbage, men problemet var ikke større end man blot skulle blive en smule mere hård i retorikken for at få medhold.


  • #36   29. sep 2016 #35 læs hvad jeg skriver smiley

  • #37   29. sep 2016 Har kun hørt dårligt om opel og VW's kunde service fra dem jeg kender der har kørt de mærker fra ny af.
    Men det da godt at se nogle få en go behandling.

    Jeg stadig råde trådstarter til at prøve
    Toyota. Honda, Mazda og Suzuki før han.kæber noget.
    Ingen tvivl om at en golf 7 er meget mere konservativ og let spiselig i kabinen end en Auris.


  • #38   29. sep 2016 Negative informationer er ret ofte anden og trediehåndsoplevelsrr, noget man har fra andre.

    Fjeren der bliver til fem høns


  • #40   30. sep 2016 Jeg køber biler med hjertet, ikke hjernen. Er en Toyota eller Honda mere driftsikker på papiret end en VW? Ja. Forskellen er at jeg syntes en Passat er en flot og lækker bil, fedt interiør, den giver mig lyst til at køre i den. Kan ikke sige det samme om en Accord eller Avensis. Lexus derimod... smiley

  • #42   30. sep 2016 Det tror jeg faktisk er en joke smiley

    Havde han skrevet Audi, så havde jeg været enig, men passat hehe


  • #43   30. sep 2016 Passat 3C f.eks er møg lækker indvendigt men de gå konstant i stykker desvære.


  • #46   30. sep 2016 Tråden er vist drejet lidt væk fra emnet benzin kontra diesel og over på en "mærke krig" smiley

    Men som de fleste andre ville jeg også klart gå efter benzin.


  • #48   4. okt 2016 Tommelfinger reglen siger for diesel personbil: +30000 km årligt, +30 km for hver opstart fra kold. Under de tal køb benzin bil.
    Mht. driftsikkerhed for de enkelte mærker gider jeg ikke diskutere her.
    Bedste økonomiske forhold ved bilkøb er, køb en 2-3 år gammel bil med ca. mindst 15.000 km pr. år.


  • John K
    John K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
    #49   10. okt 2016 Den med diesel kan ikke holde er noget lort, har haft 5 diesel biler (3 bmw) hvor jeg rensede egr ventil og insugningsmanifold hver år , kørte uden noget som helst problemmer. Hvis du kan lide at passe på din bil sker intet, hvis du er ligeglad og har ingen idee hvirdan man skifte en hjul eller pære så køb en benzin. Jeg skrue selv på mine biler og ikke tror på alle folke på bilgalleri smiley

  • #51   10. okt 2016 Var ude og køre golf 7 1,4 125hk med dsg. Den køre super. Om den er stabil er lidt svævende men den var bestemt fed at køre i.

    Ville klart vælge benzin og prøv masse biler.
    Du kan overveje Leon hvis du syntes om golf'en. Den er en Billigere version


  • #52   10. okt 2016 "hvor jeg rensede egr ventil og insugningsmanifold hver år"

    jamen det er da fint, så skal hr og fru jensen lige huske at rense egr ventil og indsugningsmanifol hvert år, så spiller det, hvis man blot sælger dem efter 1,5 år max, for det er jo det maksimale gennemsnit for en dieselbil som du har beholdt


  • #53   10. okt 2016 VW's dækning af kulancer er lige til at skide i, eller også er det bare SMC importøren der er helt væk, bare fra min arbejdsplads, har jeg hørt at folk med helt nye poloer og en med golf, har haft problemer og hver gang har VW/SMC prøvet at tørre regning af på dem, på trods af, at det er fejl fra fabrikken.

    Så mit råd til dig er, gå efter noget japansk, hvis du vil have noget driftsikkert!


  • #54   10. okt 2016 Mirza, benzinbiler soder også til. Bare se Mitsubishi og deres GDI'er. Fik de ikke regelmæssigt frisk kørsel soder de også til pga EGR. Så joh benzinbiler kræver samme behandling

  • #55   10. okt 2016 Mitsubishi er nu også den dårligste japaner.. men selvf går benzin biler også i stykker, alt går i stykker, spørgsmålet er hvad der går i stykker først...

  • #56   10. okt 2016 Alt med EGR kan sode til.
    Forskellen er af en benzinbil soder væsenligt mindre end en dieselbil

    De nye med direkte indstøbning har også problemer da de ikke få benzin ind i indsugningen til at rense.

    Tænker en enkelt indsprøjtningsdysse ved gasspjældet ville kunne gavne. Eks noget der aktiveres nå forholdene er til det og ved hård acceleration. Men det kun en teori jeg har.


Kommentér på:
Benzin eller Diesel?

Annonce