{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Sebastian A
Sebastian A
Tilmeldt:
29. sep 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Nye vinter- og sommerdæk {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere spurgt til vinterdæk på min bil, en Mazda 2 1.5 103HK. Tak til alle de svar jeg fik. Nu er opgaven udvidet lidt og opretter derfor en ny tråd.

Jeg har snakket med min lokale mekaniker og besluttet mig for at smide nogle Continental TS860 på min Mazda 2 i størrelsen 185/60-R15. Han siger at det ingen forskel gør om det er 55 eller 60.

Planen var at få nogle stålfælge og smide dækkene på dem, men han tilbød alumiumsfælge til en god pris.
Jeg planlægger derfor at smide vinterdæk på mine nuværende fælge og i samme omgang skaffe mig nogle sommerdæk på nye fælge. De nuværende er 8 år gamle.

Men hvilke sommerdæk skal man vælge? Jeg planlægger at holde originalstørrelsen 185/55-R15.

Vredestein Sportact 5 vandt hos FDM/ADAC, men i tidligere tests har de kun klaret sig middelgodt.

Min mekaniker anbefaler Hankook, men synes de bliver beskrevet som dæk der slides hurtigt og ikke top på våd vej.

Continental Premium Contact 5, får generelt gode bedømmelser, men nogle skriver at de er slidstærke, mens andre beklager sig over hurtig slid.

Nogle gode råd? Jeg køre primært motorvej og landevej med en smule kø om morgenen.

Hilsen
Sebastian Aslund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye vinter- og sommerdæk
  • #1   8. okt 2016 jeg ville vælge Yokohama V905 hvis det var mig.
    Meget holdbare og støjsvage. Er rigtig glad for mine


  • Sebastian A
    Sebastian A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   8. okt 2016 Hey Caveman
    Bridgestone Turanza T001 fik ikke ros for kørsel på våd vej. Er det en anden model du tankerne eller din erfaring anderledes fra FDM/ADAC?

    Hey Morten
    Jeg er ikke så mærke fikseret, dog er min fornemmelse og indtryk fra diverse tests at Continental er klart i front når det gælder vinterdæk til vores klima. At de så lige har udgivet et ny dæk med forbedrede egenskaber gør at jeg vælger dette.

    Med sommerdæk synes jeg billedet er langt mere mudret.
    Nogle professionelle test score Continental højt på slidstyrke mens andre giver den hug.
    Ser jeg på bruger bedømmelser så er den generelle indtryk at de slides hurtigt:
    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Premium-Contact-5.htm

    Vredestein Sportact 5 får gode ord med på vejen og overrasler også FDM/ADAC, som spekulere om det er sket en update af hjulet siden de forrige sæsoner.
    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredestein/Sportrac-5.htm

    Hankook giver et godt tryk uden at imponere:
    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/K425-Kinergy-Eco.htm


  • Sebastian A
    Sebastian A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   8. okt 2016 Hey WSU
    Jeg kan give dig ret i at Yokohama også er super gode vinterdæk. Jeg har set at de score højt på tør vej. Dog rynker jeg bare næsen over den lavere score på våd vej.
    Min nuværende, godt slidte, Toyo dæk kører glimrende på tør vej, men står ikke ordentlig fast på våd. Så jeg priotere vådt føre først og fremmest.


  • Sebastian A
    Sebastian A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #8   8. okt 2016 Hey Morten

    Problemet er jo bare at evo serien ikke har 185/55-R15.
    Så skal jeg ihvertfald vælge et breddere dæk, jeg synes dog 185 fungere fint for mig.


  • John K
    John K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
    #9   9. okt 2016 Dunlop bluerespons kan anbefale, har haft dem på bmw e90. Støjsvage og god brændstøf okonomi

Kommentér på:
Nye vinter- og sommerdæk

Annonce