{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Tilspændingsmomenter {{forumTopicSubject}}

Hej alle , er der nogen der har adgang til tolerance data eller auto data eller lignende ?

Jeg skal bruge tilspændingsmoment på:

Nav møtrik på træk akslen - Det er en møtrik uden hul til split, men med 2 skrå fræsninger/fordybninger i træk akslen, hvor man lige skal slå det yderste af møtrikken ned i "hakkerne" så møtrikken låses.

Hjullejehus/spindel bagpå , den der sidder med 4 bolte, man piller af når man skal skifte ankerplader bagpå: http://www.refako.dk/hjullejesaet-til-chevrolet-nubira-nubira-kombi-200501-18-200508-(120019769)-personbil-1-H765003127165419769

Registrerings nummer: EF 48 487
Bilen er en Chevrolet Nubira 1.8 stationcar fra 2006

Evt. hvis der er nogen der har billeder eller lignende over diverse tilspændingsmomenter/service data ville det være fedt hvis i gad sende dem. smiley

På forhånd tusind tak . smiley

PS. Kan det virkelig passe at man som privatperson uden CVR nummer eller firma, ikke kan få adgang til den slags info nogen steder? gratis eller som abonnement?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilspændingsmomenter
  • #1   14. okt 2016 Med fare for at få et drag over nakken så kan jeg sige at jeg aldrig har brugt moment på hverken det ene eller andet når jeg har lavet det, og der har ikke været nogen problemer efterfølgende...

  • #2   14. okt 2016 Ja , er efterhånden også ved at nå til et punkt hvor jeg begynder at overveje bare at skille det , lave hvad der skal laves , samle det igen , og håbe på det bedste ...

    Problemet er bare at jeg før har set en golf 4 (Hvis jeg husker rigtigt) Hvor center møtrikken ikke var blevet spændt/låst ordentligt .. Det vil jeg helst ikke ud for ..


  • #3   14. okt 2016 Jeg plejer bare at spænde det godt og færdig med det.

  • #4   14. okt 2016 faste lejer
    plejer og bliver spændt med luftnøglen

    om man spænder det 90 eller 1e0 Nm, gør sku ikke den store forskel

    bare det er spændt godt til


  • #5   14. okt 2016 Jeg synes bare jeg både har hørt folk snakke om 210nm og helt op til 360nm ? (Ret mig endelig hvis jeg tager fejl) Og hvis den skal spændes med 210+nm, så er det vel ikke "godt nok" med 90nm :S ?

  • #6   14. okt 2016 Tror bare at det var et eksempel smiley
    Spænd trækakslen godt til med luft og de 4 bolte godt til med hånden, bum smiley
    Lige i det tilfælde tror jeg at du tænker for meget over det smiley


  • #7   14. okt 2016 det er rigtig nok nogen skal spændes 210Nm og op efter

    nogen VW skal spændes mener der er 210 Nm ogdå lige 90 eller 180'
    bagefter,

    og selv med en 1/2 trækstang og mega lang rør, så kan man ikke spænde de 90 eller 180Nm

    så det må jo betyde man bare skal spænde det alt det man kan

    og det har da virket indtil vider


  • #8   14. okt 2016 Muligvis , men , problemet er bare at jeg ikke har nogen luftnøgle , så havde egentligt tænkt mig at lave det "med håndkraft" . Derfor jeg tænkte på momentbespænding . :S

  • #9   14. okt 2016 så bruger du en trækstang,
    og evt et rør, og spænder alt du kan


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #10   14. okt 2016 #7
    Hvis du ikke kan spænde 90 eller 180Nm med en momentnøgle, så må du have nogle meget tynde arme. smiley
    350Nm med en halv meter momentnøgle er ikke noget problem.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #11   14. okt 2016 #8
    Hvis du ikke har en momentnøgle, og fx skal spænde med 200Nm, så tilføjer du 2 meter rør i enden af nøglen, finder en genstand der vejer 10 kg, den hænger du på enden af røret og når nøglen så ikke spænder mere, så har du spændt de 200Nm


  • #12   14. okt 2016 #10 prøv lige og læs hvad jeg skrev

    hvis du har spændt noget 210 Nm
    også skal spænde det eks 90 eller 180 grade mere

    så skal man have fat


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #13   15. okt 2016 Nu havde du skrevet Nm efter 90 og 180, som du så har ændret til grader nu. smiley
    At spænde 210Nm og 180 grader er ikke så galt, vi spænder hjulmøtrikker med 600-900Nm på arbejdet, så her kan man godt få lidt lange arme efter de første 40 møtrikker på en lastbil. smiley


  • #14   15. okt 2016 Du kunne som privatperson evt. selv købe en Haynes reparationshåndbog til bilen.
    Deri vil du kunne finde de omtalte data.


Kommentér på:
Tilspændingsmomenter

Annonce