{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Tobias Ø
Tobias Ø
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 18

Ny eller par år gammel {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder!

Jeg står i den situation at jeg vil købe en bil her nu når vi engang er kommet over på den anden side af 2016.
Det er blevet til en Fiat 500! smiley

Dog har jeg hørt masse omkring køb af en et par år eller enkelt år gammel bil ift helt ny osv osv.

Hvad kan bedst betale sig.
Helt ny bil? - år eller to gammel bil?

Værdi mæssigt kan en brugt være faldet lidt, dog hørt om nye biler via finansiering kan betale sig grundet billigere forsikring for unge.

Er det korrekt, hvad er jeres bud og eller erfaring?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny eller par år gammel
  • #1   19. okt 2016 Kan man få et ordentligt afslag i prisen så er en 2 år gammel bil da lige sagen.

• Tobias Ø
    Tobias Ø Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 18
    #2   19. okt 2016 Tænkte jeg også i første omgang Allan, men forsikrings mæssigt ville det være det samme eller?? Fordi jeg har hørt gennem Fiat kan der ydes billig forsikring ved køb af ny bil..

• rex c
    rex c Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 130
    #3   19. okt 2016 Hvis bilen skal finansieres kan der også være stor forskel på rentesatsen (ÅOP) ved f.eks Fiat finans (ny bil) og en f.eks 2 år gammel bil der måske skal finansieres gennem banken ...

• #4   19. okt 2016 Ja det er jo desværre rigtigt at unge kan få en rigtig billig forsikring gennem forhandleren, så er man stavnsbundet til nye biler indtil man har optjent nok anciennitet til at købe en bedre brugt og dermed spare lidt penge.

• #5   19. okt 2016 Hole øje.
    Den nye panda fås nu fra 80.000 kr og med en twinair som standart motor. Hvis ikke det er standart i en 500 så tror jeg snart det bliver det.
    Hvis det er med speciale udstyr så køb en ny
    Men ofte kam.du finansiere end 1år gammen.bil på damme vilkår du har så oftest kun 7år frem for 8år, men nogle banker er begyndt at køre den op til 12år nu

• #6   19. okt 2016 Hvis jeg var 18 år i dag, og stod og skulle have min første bil, så ville jeg seriøst overveje en fabriksny med billig forsikring gennem forhandleren. Hvis man er på SU, eller under uddannelse generelt, giver en ny bil ihvertfald (forhåbentlig) mindst et par år uden nævneværdige omkostninger.

Jeg kan tydeligt huske hvordan det var at være på SU, og så lige skulle have skiftet bremser, eller andre sliddele, det gav hurtigt en måned med meget stramt budget.

• #8   20. okt 2016 Værditabet på en ny bil er sku højere end at vedligholde en ældre. Havde personligt købt en brugt
    Men nok ik lge en fiat 500 den er sku tøset
    Med mindre du er frisør såå ?? sry for off topic

Kommentér på:
Ny eller par år gammel

Annonce