{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Swift, kobling piver {{forumTopicSubject}}

Har en Swift 1,3 92 HK fra 2007 der har gået 105.000 km. "Problemet" er, at hvis man kobler til lidt friskt, altså sætter bilen igang fra stilstand, så "piver" koblingen, altså den giver et lille "hyl" meget kort. Det sker ikke, hvis man kobler til langsomt og forsigtigt, men hvis den får bare en smule gas samtidig med at man kobler til, kommer dette korte hyl.

Det bekymrer mig lidt, da jeg jo frygter at koblingen er ved at gå, og da jeg har forhandlergaranti i ca. 3 måneder endnu, vil jeg gerne vide om det er noget han skal lave under garantien, før det er for sent.

Jeg har ellers hørt, at 1,3'erne havde en stærk kobling, og den får aldrig nogensinde tæsk på nogen måde, jeg kører helt normalt.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Swift, kobling piver
  • #1   16. nov 2016 Hvis det er hvad jeg tror det er så er det belægningen der er hård. Det oplever man tit ved f.eks. gamle Toyota carina'er.. Og der sker absolut intet ved det.

  • #2   16. nov 2016 Og ellers med det km-tal, er du snart oppe hvor der skal renoveres eller skiftes gearkasse, så kan du jo få koblingen kontrolleret ved samme lejlighed smiley


  • #3   16. nov 2016 Renovere gearkasse ved 100.000 km? Ej, det er bare en helt stille og rolig pendlerbil, som absolut ikke skal koste mere end højst nødvendigt, og som bare skal holde 2 år endnu smiley Valgte netop en japaner fordi jeg aldrig før har haft problemer med dem, og de altid starter og aldrig går i stykker.

    Jeg kender én der har fuldstændig den samme som min, bare fra 2005, og han har kørt 380.000 km. på samme kobling og gearkasse, også udelukkende pendlerkørsel.


  • #4   16. nov 2016 Ok.
    Jeg kan ikke huske vi nogensinde har skiftet kobling, men vi har fået renoveret og skiftet en del gearkasser på den model smiley

    Men igen, er det samme problem som på toyota'erne du har (hvilket det lyder til), så er det ikke noget du skal være nervøs over for.


  • #5   16. nov 2016 Du har valgt en bil der er alt andet end japansk, desværre. smiley
    De plejer at skulle have renoveret gearkasser mellem 80.000-120.000.
    Mener 95% af alle swifter er lavet i Ungarn og stelnr. starter med TSM.
    Hvis du er utrolig heldig, så har du ramt en af dem, der rent faktisk er lavet i Japan, da der var ekstrem efterspørgsel af dem, så starter stelnr. med JSA.
    Du kan også kende det på ringene rundt ved luftdyserne(Chrom på japansk, matsølv på ungarnsk.) der er også hjulmøtrikker på den japanske, hvor der er bolte på den ungarnske. Tagantenne sidder heller ikke samme sted på de 2 modeller.
    Det var bare lidt bonus info tilbage fra min læretid. smiley
    Angående din kobling, hvis du føler pedalen er normal og den ikke glider, så er der jo ikke noget galt. Der er som tidligere nævnt, flere modeller som godt kan give et lille piv, når de kobler hårdt til.


  • #6   16. nov 2016 Morten S - Jeg har en ven der er Suzuki-forhandler, som netop fortalte mig om at mange Swifter ikke er lavet i Japan - og derfor fik jeg bekræftet via stel nr. før handlen, at min netop er lavet i Japan, ellers ville jeg sgu aldrig have købt den smiley

    Det med tagantennerne er, at de sidder bagpå på de japanske (som på min) og foran på de andre smiley

    At den "glider", vil sige at den hurtigt tager omdrejninger uden at bilen følger med, ikke?


  • #7   16. nov 2016 Så dit stelnr starter med JSA? Det er ret nemt at tjekke. smiley Kan ikke huske placering af antennerne, men ved det med luftdyserne og hjulbolte/møtrikker.
    Jo den fedter bare rundt og ryger op i omdrejninger, uden at bilen trækker.


  • #8   16. nov 2016 Jep, det starter med JSAEZC. Og da jeg smækkede vinterdæk på for et par uger siden, fandt jeg ud at den havde møtrikker i stedet for bolte, så den burde være god nok smiley

    Ja, okay, den fedter i hvert fald ikke så smiley Tak for svaret!


  • #9   16. nov 2016 Ja så har du ikke fået mandags modellen, det er sku rart nok. Der var virkelig forskel på kvalitet dengang de var super moderne og kom frem, kan jeg huske.

  • #10   16. nov 2016 hvis du har forhandler garanti 3 mdr endnu, vil jeg godt nok køre derud og se om de kan finde en løsning på det.. Det er jo ik en lyd den skal have.. Bare hold på det

Kommentér på:
Swift, kobling piver

Annonce