Swift, kobling piver {{forumTopicSubject}}
Har en Swift 1,3 92 HK fra 2007 der har gået 105.000 km. "Problemet" er, at hvis man kobler til lidt friskt, altså sætter bilen igang fra stilstand, så "piver" koblingen, altså den giver et lille "hyl" meget kort. Det sker ikke, hvis man kobler til langsomt og forsigtigt, men hvis den får bare en smule gas samtidig med at man kobler til, kommer dette korte hyl.
Det bekymrer mig lidt, da jeg jo frygter at koblingen er ved at gå, og da jeg har forhandlergaranti i ca. 3 måneder endnu, vil jeg gerne vide om det er noget han skal lave under garantien, før det er for sent.
Jeg har ellers hørt, at 1,3'erne havde en stærk kobling, og den får aldrig nogensinde tæsk på nogen måde, jeg kører helt normalt.
På forhånd tak
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
Jeg kender én der har fuldstændig den samme som min, bare fra 2005, og han har kørt 380.000 km. på samme kobling og gearkasse, også udelukkende pendlerkørsel.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Jeg kan ikke huske vi nogensinde har skiftet kobling, men vi har fået renoveret og skiftet en del gearkasser på den model
Men igen, er det samme problem som på toyota'erne du har (hvilket det lyder til), så er det ikke noget du skal være nervøs over for.
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
De plejer at skulle have renoveret gearkasser mellem 80.000-120.000.
Mener 95% af alle swifter er lavet i Ungarn og stelnr. starter med TSM.
Hvis du er utrolig heldig, så har du ramt en af dem, der rent faktisk er lavet i Japan, da der var ekstrem efterspørgsel af dem, så starter stelnr. med JSA.
Du kan også kende det på ringene rundt ved luftdyserne(Chrom på japansk, matsølv på ungarnsk.) der er også hjulmøtrikker på den japanske, hvor der er bolte på den ungarnske. Tagantenne sidder heller ikke samme sted på de 2 modeller.
Det var bare lidt bonus info tilbage fra min læretid.
Angående din kobling, hvis du føler pedalen er normal og den ikke glider, så er der jo ikke noget galt. Der er som tidligere nævnt, flere modeller som godt kan give et lille piv, når de kobler hårdt til.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
Det med tagantennerne er, at de sidder bagpå på de japanske (som på min) og foran på de andre
At den "glider", vil sige at den hurtigt tager omdrejninger uden at bilen følger med, ikke?
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
Jo den fedter bare rundt og ryger op i omdrejninger, uden at bilen trækker.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
Ja, okay, den fedter i hvert fald ikke så Tak for svaret!
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
dec 2007
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 5 Emner: 25 Svar: 58
Swift, kobling piver