{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

ET 51 på ET 42 {{forumTopicSubject}}

Har en seat ibiza 1.2 tdi årgang 2011.

Billedet der er vedhæftet er data på min seat.

mit spørgsmål er derfor:

foran skal jeg have 17x8,5 med ET 51
bagved skal jeg have 17x10 med ET 30

kan dette lade sig gøre? jeg skære skærmkanter af så ud af må de godt komme, er bange for at de støder på fjeder, i sær foran hvor ET er 51?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ET 51 på ET 42
  • #2   17. nov 2016 Den vil rage 4 cm længere ind, så du må jo ud og måle og se om det kan være der.

• #3   17. nov 2016 Som Ruh skriver, med ens dæk opsætning vil du rykke det hele længere ind mid bilens midte.
    Brug www.willtheyfit.com til at se ændringen.

Du vil sandsynligvis få problemer med kaliberen da alu fælge har tykkere eger end stålfælge. Og vær også obs på om dine dæk går på indesiden og/eller feks brændstof påfyldningsrør.

Mit gæt er at det ikke kan lade sig gøre uden komplikationer smiley

• #4   17. nov 2016 Jeg syntes umiddelbart det er et voldsomt højt ET mål for forholdsvist brede fælge?

• #5   17. nov 2016 Så først nu at det er forskelligt foran/bagvid. Bagved kommer helt sikkert til at rage ud fra skærmkanten med 10" brede fælge og ændre ET til 30 smiley

Desuden bliver bilen ulideligt langsom med de store dæk der er påkrævet til de størrelse fælge

profilbillede
  • #6   17. nov 2016 Dækkene er stretched og kan et par spacere i foran ikke rykke den ud så det ikke går på kaliber og eller fjederben?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #7   17. nov 2016 Du kan jo gaa ud og maale hvor meget plads der er mellem fjederben og dit hjul nu,holde det op imod et og bredde paa de nye faelge vs de gamle saa kan du faa en rimelig god ide om hvilke problemer du kan rende ind i.

• #8   17. nov 2016 men kan spacerne ikke ændre dette problem?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#9   17. nov 2016 Jo helt sikkert,var mere for at forberede dig paa om det bliver noedvendigt,er heller ikke helt sikker paa om spacere er lovlige...
    Fik du svar fra trafikstyrelsen om du maa skaere i dine skaerme ?

• #10   17. nov 2016 Jeg har lige snakket med den lokale synsmand!

det er lovligt og bilen kan synes.

man må skærer i både for og bag skærm man skal bare svejse inderskærmen fast på ydre skærmen igen (ORDENTLIGT) Og derefter var det også lovligt at på bolte skærmforøger. så længe man holder sig inde for de 2.50 m smiley

Det eneste man skal være opmærksom på er at spacere er no-go til syn ( alle kører jo med dem alligevel) Og sporvidden må ikke overskride de 10 mm i hver side/20 mm pr. aksel smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#11   17. nov 2016 Ville nok kontakte trafikstyrelsen hvis jeg var dig,satme surt at faa det hele lavet og saa finde ud af at han har taget fejl...
    Faa saadan noget paa skrift smiley

• #12   17. nov 2016 RSP36 det er præcist samme version jeg har fået af min synsmand så jeg er ret sikker på at det er måden at gøre det på. Men det skader ikke at få det på skrift fra Fstyr også.

Angående fælge, så jo, du kan klare meget med et sæt spacere. Det som er vigtigt er at få hjulene til at passe før du bestiller skærmene. De skærme man kan købe kan fås i forskellige bredder og det ville være træls at købe nogen der er for smalle eller for brede alt efter om du skal have flyttet forhjulet ud eller ej.
    Så i forhold til fælgene kan du jo bare købe dem. Det vigtigste er at du ved at de kan komme til at passe hvis de nu skulle skrabe på. Om det er en 10 eller 50mm spacer du skal bruge kan du jo altid finde ud af senere smiley

Mine er faktisk lige det bredeste foran til.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#13   17. nov 2016 RUH Det er fint nok,men som du kan se i hans tidligere indlaeg er der andre der har faaet det modsatte svar fra andre synsmaend.
    Lidt dyr omgang at gaa igang med og saa risikere at synsmander har taget fejl.

• #14   17. nov 2016 RSP folk herinde taler generelt ud af røven.
    Synsmanden tager ikke fejl. Har selv gjort det flere gange, også dengang det hed statens bilinspektion. Der var reglerne de samme. Byggede Golf 2 skærmkanter på en Fiat 127 dengang, og har været med til flere glasfiberombygninger hvor det har været gjort på samme måde.

Men igen som jeg også skrev før skader det bestemt ikke at få det på skrift fra Fstyr.

• #15   18. nov 2016 Når du nu vil have bredere fælge. Hvorfor vil du så samtidig flytte fælgen ekstra meget ind mod fjederbenet ved at bruge fælge med ET51?

PS. Jeg har ved syn været ude for at der bliver kontrolleret om hjulet kører frit ved fuld styrudslag.

• #16   18. nov 2016 Onkel Per tror ikke bilen kommer til syn med de fælge på smiley Lidt outlaw stil skader jo heller ikke.

Jeg er enig i at ET51 er en træls størrelse, det giver også mindre concave eller fælgkant..

• #17   18. nov 2016 R U H, jeg kan godt se at "spacers" kommer ind i samtalen for så at få fælgen længere ud. Men så var det da noget smartere at købe fælge med de rigtige mål i stedet.

• #18   18. nov 2016 Da jeg kunne skaffe disse fælge til en meget overkommelig pris. som var brede. Ville jeg hellere smide nogle spacere på!

• #19   18. nov 2016 Er sgu enig med Onkel Per, alt i alt så ville den optimale løsning være et sæt fælge med et ET mål der passer. Spacers er hårde ved dine hjullejer og nu er Ibiza og Altea ikke dem der er kendt for at have verdens mest overdimensionerede hjullejer.

Men det er jo en vurdering du må gøre Kristian smiley

• #20   18. nov 2016 Da det ikke er 40 mm spacere der skal på, da det kun er kaliperen der er i vejen. og den sidder perfekt bag til. så muligvis kun 10-15 mm smiley

• #21   18. nov 2016 Det kommer jo an på om hjulet i forvejen ligger helt op af fjederskålen. Hvis det gør det er det netop 4 cm du skal have den ud smiley

• #22   18. nov 2016 RIP hjul lejer smiley

• #23   18. nov 2016 Johnny J ahr så galt er det nu heller ikke. Har haft en Manta en gang der kørte med 20mm spacere og 11x15" baghjul med ET minus 69. Der gik 1½ år imellem lejeskift.

• #24   18. nov 2016 så er de afprøvet på med 10 mm spacer i for og de sidder perfekt! og ingen spacer i bag og sidder også perfekt uden at slide på nogen stedder. Masser af plads!

så skal det bare blive sommer!
    så bliver den sænket og får skærmforøger på smiley

profilbillede
  • #25   18. nov 2016 Målet er at ramme dette look:

det bliver godt at få sommer igen!

profilbillede
  • #26   18. nov 2016 Bliver monster sprødt det der smiley

• #27   18. nov 2016 Synes jeg nemlig også!

tror jeg kører sort (som bilen er) og rødt tema hele vejen igennem smiley

Kommentér på:
ET 51 på ET 42

Annonce