{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring i forældres navn?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   24. nov 2016 Topdanmark smiley

• #3   24. nov 2016 Børn der forstår at spare penge, kloge børn...

• #4   24. nov 2016 Alm brand har "ung fører" som tilvalg til ens bilforsikring.
    Så optjener ens barn anciennitet hos alm brand så længe det bor hjemme.

• #5   24. nov 2016 men alm brand kan også være rigtig dyre, så man skal altså ringe til alle de forsikringer man kan komme i tanke om.. det nytter ikke noget at spare 10.000kr af 20.000kr, hvis man hos GF kan få forsikringen for 8000kr

Min først bil fik jeg tilbud på alt mellem 8.000 og 64.000kr årligt i forsikring...

• #6   24. nov 2016 2#
    Fordi man som 18 årig mand oftest bliver flået af forsikringen.. (27k for rent ansvar fik jeg tilbud på hos tryg, da jeg var 19 og skulle forsikre min 106 smiley )
    Så er der lovlige alternativer hvorved man kan spare penge, hvorfor så ikke gøre det?

• #7   24. nov 2016 5#
    I know.. har lige været turen igennem med min civic..
    15 selskaber senere viste alm brand sig at være langt de billigste I mit tilfælde smiley

De var nu også mere nævnt som et eksempel.

• #8   24. nov 2016 reservedelspusheren, hold kæft en red neck holdning..

man benytter sig sgu da af et tilbud hvis der findes et..

når nu du HAR muligheden for at spare penge, hvorfor skulle man så ikke spare penge ? hvis du står og skal vælge 2 ens produkter, i hhv. bauhaus og XL byg, og det ene sted koster det 3000kr mens det andet sted koster det 5000kr, hvor køber du så ??

• #9   24. nov 2016 Tryg har det også

Men du må ikke benytte bilen som fast bruger.

Er du fast bruger, så skal bilen forsikres i eget navn.

Det man bla slipper for, er forhøjet selvrisiko ved skade.

• #10   24. nov 2016 De der regler altså.. hvornår bruger man bilen fast, og hvordan skal forsikringen noensinde kunne bevise at man har brugt den fast...

hvis man nu går i skole fast 5 gange om ugen, men bevidst lader den stå 1 dag om ugen for at tage bussen, så bruger man den jo heller ikke fast... eller kan man nøjes med at tage bussen 1 gang om måneden..

• #11   24. nov 2016 Hvis det er dig der kører mest i bilen, så skal du være bruger

• #12   24. nov 2016 Har selv alm brand og giver 1100,- om måneden og bliver elite bilist efter 2 år uden uheld smiley ring rundt og find den bedste aftale smiley

• #13   24. nov 2016 Fair nok, så skal far bare tage den bil sydpå til Italien 1 gang om året.. så kan man køre hver dag de næste 4-5 måneder... smiley

• #14   24. nov 2016 Mirza
    Den går så nok ikke. Det er ikke km der afgøre det. smiley

• #15   24. nov 2016 Er det så antal gange?

Så kan far bare trille ind og ud af indkørelsen for hver gang sønnike skal bruge bilen, og hvordan skal forsikringen bevise andet..?

• #16   24. nov 2016 topdanmark smiley

• #17   24. nov 2016 Kommer vel også an på forsikringsmanden ..

Jeg blev også skrevet på de gamles bil da jeg boede hjemme og optjente skadefri kørsel .. Det er jo efterhånden 20 ¨år siden .. Så nyt er det altså ikke men ´kræver at man bor ved forældre

• #18   24. nov 2016 Ja jeg vil også sige ring rundt for at få den billigste forsikring jeg selv da jeg var yngre sparet jeg mange penge tag min opel manta dengang det dyrest tilbud var 25000kr og det billigst var 10000kr det var bare ansvar det samme med min kadet gte og golf 2 gti men det var omkring år 2000 så en del år siden men blev da hurtig elite bilist efter omkring 2 til 4 år og idag giver jeg 4000 med kasko og 2000 uden

• #19   24. nov 2016 Men idag kommer det ikke også meget an på hvor man bor fik jeg i hvert fald at vide for et stykke tid siden at vis man bor på landet var det billiger end i en stor by som København ? eller er det lige meget

• #20   24. nov 2016 jeg har altid haft i eget navn. primæssigt er det også begrænset hvad man sparer hvis den står i ens forældres navn man man selv står som primær bruger. der hvor kæden hopper af er når folk har den stående i farmands navn uden det står opgivet det er barnet der bruger bilen. det er pænt ulovligt og kan koste en dyrt hvis barnet laver en skade..

• #21   24. nov 2016 mirza primær bruger er da super simpelt at regne ud. primær= den der bruger bilen mest. det har intet med antal km at gøre.. jeg ved selskaberne går meget op i det efterhånden fordi der er rigtig mange der snyder med det.

• #22   24. nov 2016 Nicolai.. nej og hvis det ikke er km, så må det være antal gange, så hvis farmand bakker bilen 2 gange i indkørelsen, mens barnet låner bilen 1 gang om dagen, bruger faderen så bilen mest.. hvis lovgivningen skal træde i kraft, så skal reglerne være entydige...

Og på min forsikring står deri kke noget om at barnet skal være opgivet som bruger, selvrisikoen er blot højere hvis folk under 25år skader bilen.. intet andet..

• #23   24. nov 2016 #2 fordi forsikringsselskaberne udnytter unge for groft. Jeg skulle give 36 for en Polo 9N kun i ansvar. Så nej, det er vidst ligemeget hvilken bil du vælger.

• #24   24. nov 2016 Bruger Alka, får 10% pga. fagforening og har til valgt Alkaboks som giver 25% ekstra rabat det er den billigste forsikring jeg har kunne finde.

• #25   24. nov 2016 Da jeg skulle forsikre min første bil, ville topdanmark gerne accepterer min ancinentet fra kørsel i firmabilen, dvs de 4 år som lærling. Topdanmark krævede underskrift fra mester om at jeg havde været fast bruger uden skader(havde et godt forhold til mester og han havde intet at tabe på at skrive under). Topdanmark var dog ikke særligt billige af den grund, men året efter skiftede jeg forsikringsselvskab og pludselig havde jeg 5 års ancinentet...

Ved ikke om det stadig går, ca 10 år siden...

• #26   24. nov 2016 mirza reglerne er klare og tydelige . der er ikke så meget at tage fejl af der.
    grunden til unge har højere pris er simpelthen fordi det er dem der laver flest skader. ryger man i retten og taber, så er det BÅDE barn og forælder der får en bøde plus man risikerer problemer med at få nye forsikringer da det betegnes som svindel. for mig er det også simpelt . søn køber bilen , hvorfor skal far så være ejer ?

man kan selvfølgelig altid snyde hvis man vil, mem det kan blive ris til egen røv. jeg er glad for i dag at mine forældre nægtede det da jeg blev 18

• #27   24. nov 2016 Har ikke sat mig ind i reglerne, men hvis de er tydelige, hvorfor er der ingen der kan forklare præcis hvornår en forældre bruger bilen mere end et barn, hvis ikke km tæller

• #28   24. nov 2016 Robert .. Codan gør .. De er enda villige til at medtage skadefri kørsel i firmabil fra et andet land ..

Jeg fik for de 5 års skadefri kørsel i Norge

• #29   24. nov 2016 før hen skulle jeg betale 1100kr pr mdr i 5år for det blev billiger smed jeg kasko på kosted det 800kr mere om året kun og skulle køre 3 år kun

det ved Codan 2.5 v6 177hk 18 år

• #30   25. nov 2016 Få den i dit eget navn fra start af!
    Jeg startede ved GF, og har jeg stadig (lige fyldt 19 her i november) fik 1års accinentet* da jeg blev 18 pga af familie i selvskabet.

Jeg havde en golf 4 1,8T til 14000kr årligt, med kasko. Selvrisiko på 4100kr. Og det var billigt i forhold til hvad man hører andre gir.

Nu har jeg en gammel sur astra 1,6 75hk som vinterbil. Den skal jeg smide 10900kr for årligt, kun for ansvar (falder så til 10.000kr til januar) Med et maks km tal på 6000km årligt. Og det syntes jeg er lige i overkanten.
    Så jeg prøvede lige alm brand' online beregner. Min astra skal jeg give 7807kr for årligt, self kun ansvar. Maks km på 10.000km årligt, dog med en selvrisiko på 6000kr.

Kunne være man skulle overveje at skifte smiley

• #31   25. nov 2016 Bilen står også i mit navn nu og har gjort de sidste 2 år, men der er ingen grund til at betale for meget hvis jeg kan få det billigere i mine forældres navn og det stadig er lovligt. smiley

• #32   25. nov 2016 Der er mange måder at optjene anciennitet på.

Jeg fx fandt en meget billig forsikring da jeg skulle forsikre en VTi med 160hk som 19prig for blot 8000kr om året..

men hvis jeg skulle give 15-20k dengang så havde jeg nok fundet en (lovlig) smutvej. For da jeg senere blev uddannet ingeniør, så fik jeg anciennitet fra min fagforening, min forsikring VAR allerede billig, men mine kammerater som købte deres første bil som 25år, de havde allerede optjent 4 års anciennitet...

Eller man flytter måske med en kæreste som er elitebilist, så får man hendes anciennitet... så man skal ikke betragte sin anciennitet som noget helligt, det kan opnåes på MANGE måder, fx når man slår 3-4 forsikringer sammen og køber lejlighed/hus

• #34   26. nov 2016 Lexus is200
    19 år
    14000.- med kasko men hvad fanden fuck prisen bare man er dækket hvis uheldet er ude smiley

• #35   26. nov 2016 Det bare mange penge hvis bilen kun er 50-60k værd og man kan få ansvar til det halve.. 3 år uden skader og man sparer 20k + en selvrisiko, det kan man lave meget bil for..

• #36   26. nov 2016 der er stadig penge til at lave bil så fuck nu det;)
    fik drømmebilen det er det der tæller;)

• #37   26. nov 2016 Sørg for at få nogle års anciennitet, helst uden skader og så evt. forhør en pris hos FDM ( du skal mindst have 6 måneders medlemskab, før du kan tegne forsikring hos dem)
    I mit tilfælde, har ingen været i nærheden af deres pris på en ansvarsforsikring, men det kommer også an på, hvilken bil du vil forsikre.

• #38   26. nov 2016 Nu er det her jo Bilgalleri og derfor giver det god mening at man taler om prisen på bilforsikringen. Det virkelig interessante et dog prisen og dækningen på ens samlede forsikringer.

Har selv Alka og kunne spare 350kr årligt andetsteds, men er altid blevet behandlet mere end fair hos dem, så betydet de håndører ikke noget.

Hos FDM skal man tænke på, at hvis man ikke ville være medlem af dem eller have autohjælp andetsteds, så betaler man jo det abb. oven i prisen på bilforsikringen.

Kommentér på:
forsikring i forældres navn?

Annonce