{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.355 visninger | Oprettet:

Peugeot 107 - fejl og mangler mm. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er blevet hijacket af en veninde, til at hjælpe med hendes første bilkøb.

Og imorgen skal vi ud og se på en Peugeot 107, så jeg har til min bedste kunnen søgt på diverse fejl og mangler de har.

Hvad jeg har kunne komme frem til er.
- koblingen, så tjek om den glider
- vandsamling i baggagerummet
- rust ved forruden
- vandpumpen - kan jeg ikke huske hvordan man tjekker.
- tjekke om aircon virker?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Helt specifikt er det en 2010
Og Gået 74.000km

På forhånd tak - Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 107 - fejl og mangler mm.
  • #1   13. dec 2016 Om katalysatoren er revnet i svejsningen, den sidder som det allerførste hvor de 3 udstødninger mødes bagved køleren... Ellers er de rimelig skudsikre...

  • #3   13. dec 2016 ved deres tankdæksel ikke lukket ordentligt hvis det bliver slidt, så er der den svage kobling, og hvis det er en 4 dørs så tjek om den er tæt ved bagdøre smiley

  • #4   13. dec 2016 kobling og vandpumpe er lavet om, det var på den første model at det var noget hø. (06, 07 måske, mener jeg)
    vandindtrængen er som regel 3 stop lygten,
    skulle jeg sige noget, skal man se på bremse skiverne, udstødnings ophæng, og om den har fået pava, eller lign.


  • #5   13. dec 2016 Tak for rådende,

    #4
    den er tidligere pava undervognsbehandlet, inderskærme i bag samt sidelister.

    #3
    Og ja, det er en 4 dørs, er der en specifik måde det kan tjekkes på ? smiley

    #1 må jeg se om jeg er istand til at finde smiley


  • #6   13. dec 2016 ved ikke hvordan du kan tjekke vandet i bag, ved bare på min kærestes løber det på indersiden på Venstre bagdør når det regner meget

  • #7   13. dec 2016 Som Christian E skriver

    Jeg har netop købt en 107 år 2010 med 176.000 på tælleren. Der er lidt overflade rust på forbroen, men ellers er den pæn.
    Den har ikke været undervognsbehandet før, men det skal den helt sikkert. Mest for at modvirke rust, men også få at bilen bliver mere rolig i kabinen. Synes den er støjende.
    Hvis bilen skal bruges til motorvej vil jeg fraråde den, simpelthen for sløv og støjende, men til landevej er den fin.



  • #8   13. dec 2016 Der generelt virkelig få fejl på dem smiley

    Når de får mange km på bagen, så begynder de at bruge lidt olie.

    Kobling er en smule underdimensioneret på de første årgange, ifht at det typisk er unge der køre i dem. Så har den kørt langt, står den nok til skift snart. Find evt en fra efter facelift eller en der er udskiftet

    På nogen, men langtfra alle, dør vandpumpen.

    Vand løber potentielt ind flere steder, antenne, ved dørene, udluftning og stoplygte.

    Tjek katten, og tjek om bolten på siden sidder der, og sidder fast. Den har det med at ryge af, og så flækker den. Men det er nemt svejst sammen igennem

    På nogen knækker udstødnings ophæng.

    Jeg har haft min fra ny og til dato kørt 200.000+. Den har aldrig svigtet eller disket op med dyre reparationer smiley De dyreste har været 1 koblings skift og 3 sæt bremse skift smiley

    Det er en pisss potte på mange områder. Men den er stabil og det bliver ikke billigere smiley

    Som noget uventet så kan hjulcylinderen i tromlen irrer sammen (somehow) og så vil de ikke slippe. Det kostede 900kr inkl skift hos min flinke mekaniker smiley


  • #10   13. dec 2016 Hvis hun kun har kørt 80.000 op den store kobling, så filer hun godt nok meget kobling smiley
    Katalysatoren flækker fordi bolten ryger af desværre.
    Vandpumpen er vel 1/1000 der oplever det.


  • #11   13. dec 2016 Generelt er det noget at det mest fejlfrie vi ser på værkstedet.
    Ja, selvfølgelig kan man ikke undgå at koste penge på den, men det kan man ikke på nogen biler.


Kommentér på:
Peugeot 107 - fejl og mangler mm.

Annonce