Bmw E60 - Problemer med start {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har lidt problemer med min BMW E60 530D fra 05
Når jeg starter den nogen gange, lyder den som om den mangler strøm, dvs den er langsom om at starte op, og lyder som om starteren er meget svag og mangler strøm. Men mange gange starter den op fint uden problemer. Jeg har prøvet at bemærke hvornår den gør det, men det er meget forskelligt. Synes den starter fint op om morgenen generelt, men nogen gang kommer dette problem.
Den melder ikke fejl på batteriet, og intet tyder på at batteriet skulle skiftes da alt det indvendige virker fint uden at virke for "svag".
Starteren snurrer også som den skal.
Den kommer nogen gange med en klik-lyd når den starter langsomt op.
Hvad kan der være galt ?
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
E61 har batteri bag i bilen, jeg går udfra at det er det samme på en E60.
Forsøg:
Prøv at sætte et andet batteri/start kabler på klemmerne i motor rundet, hvis det løser problemet så læs videre..
Root cause
Fejlen på min E61 var det store kabel der går under bilen fra bagagerummet til motor rummet. Det er et kobber/alu kabel og det er noget port, der hvor de to materialer mødes går det galt.
Jeg har skiftet kablet, og problemet løst. Men det er efter min mening enormt svært at skifte op kræver adgang til en lift.
BMW ville have Ca. 11.000 for at skifte kablet, det ville jeg ikke give. Men det tog også 7-8 timer for mig at skifte det. Jeg tænker at jeg "næste" gang kan gøre det hurtigere.
1. udstødning skal sænkes.
2. Kardan skal af.
3. Tanken skal løsnes om min sænkes i venstre side, med 65l diesel, var det lidt af en udfordring.
Så skal brændstof slanger, bremse rør mm. Afmonteres/bøjes for at få kablet af.
Jeg fandt ud af at når man bygger en E61, så lægger man simpelthen et stort rødt kabel på gulvet, og bygger resten af bilen uden om - ikke smart lavet. Til en E61 er dette kabel lavet i 3 versioner, så det tyder på at de har haft nogle problemer med det. ;-).
Håber at du kan bruge dette til noget.
/Steffen
PÅ: Nyt kabel koster Ca. 2.500, valgte at købe ved BMW for at være sikker på at få den nye model.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Hvad har du fundet ud af?
/Steffen
Bmw E60 - Problemer med start