{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Mitsu tar' ikke ved i gear. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Mitsubishi Galant 2,5 V6 fra 98 med automatgear.
Den er begyndt at "glide" i gearene.
Især når den er kold. Den tager li'som ikke ved i gear med det samme, og når den endelig tar' ved, er det med et ryk.
Er her nogen der har et bud på, hvad det kan være?

Og så lige et tillægsspørgsmål.
Hvis man kører med en defekt tandstang, kan det så give nogle dunk dunk dunk lyde?

Vær' sød ved mig, jeg er jo blot en quinde... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsu tar' ikke ved i gear.
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   16. dec 2016 Hvornår er olien i gearkassen sidst blevet skiftet?

    Og hvis du har en defekttandstang, skal du slet ik køre med den.. Alt efter hvad skaden er, så kan den låse sig fast midt i et sving, og så kan du være heldig at tage et træ. eller uheldig og tage en person smiley


  • #2   16. dec 2016 Jeg har fået at vide af en mekaniker, at man normalt ikke skifter olie i gearkassen...

  • #3   16. dec 2016 man skifter olie i gearkassen lige som man skifter på en motor bare gearkassen kan køre omkring 60.000 km ca kommer an på mærke på et olie skift så det ikke rigtig det din mekaniker siger enten mangler den olie eller så skal filter og olie skiftes

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   16. dec 2016 Find dig hellere en uddannet mekaniker smiley
    En aut gearkasse SKAL have skiftet olie indimellem, kan ikke huske interval på mitsu modellerne, men 100.000km er nok ikke helt ved siden af.

    Han har dog ret i, at det ikke er et krav på en manuel gearkasse, men aut. virker på en hel anden måde, derfor er det strengt nødvendigt at skifte indimellem, ellers laver den numre som du oplever nu.. Og mitsu er ret følsomme, så du skal bruge den korrekte olie også, ikke bare få fyldt madolie på


  • #5   16. dec 2016 Olien skal skiftes for hver 90.000km...

    Tandstangen siger ikke klonk lyde - det gør de "buede" bærearme på dem.


  • #6   16. dec 2016 Har lige fået skiftet bærearme... smiley

  • #7   16. dec 2016 Skift mekaniker i stedet... smiley

  • #8   16. dec 2016 altså hvis din mekaniker siger at den ikke skal have skiftet gearkasse olie så skal du enten spørger ham om han køre i bakgear dagen lang eller om du må se hans svendebrev... find en ny mekaniker og spørg en fagmand til råds i stedet

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #10   16. dec 2016 Nu ved jeg ikke med denne specifikke bil,men der er altsaa biler der koerer med aut gearkasser der koerer med "lifetime" olie hvor det aldrig skal skiftes.
    Saa nej,mekanikeren er ikke noedvendigvis dum...


  • #11   16. dec 2016 selv om den køre med det olie er det set før at det skal skiftets da biler her hjemme tit køre flere km end de er beregnet til da vi holder dem kørens flere år end mange andre landet har læst om det olie der skulle holde længe men ikke evig

  • #12   16. dec 2016 hvad km har din bil kørt Mie? det kan jo også være mekaniker ved der måske er bleven skiftet olie på den for nyligt så det det han mener med det ikke er nødvendig

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #13   16. dec 2016 Bare rolig,jeg ville heller ikke selv koere 500.000km med det samme olie,det var mere fordi nogen sad og kaldte mekanikeren idiot.
    Bla BMW koerte med lifetime olie i flere aar,og de fraraader faktisk at skifte olien hvis den ikke har vaeret skiftet laenge da en ny ren olie kan faa gearkassen til at hyle.
    Har set eksempler paa diverse forums hvor ejerne ville vaere god ved bilen og fik det skiftet,i nogen af tilfaeldene kunne bilen ikke selv koere ned af liften.
    Og nej,det er ikke en joke.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #14   16. dec 2016 Jeps,det var ogsaa en mulighed,kunne jo vaere der f.eks sidder et klistermaerke paa gearkassen fra sidste skift.

  • #15   16. dec 2016 har skam læst om biler der får det de kalder life time olie på gearkassen fra ny og vis det skulle skiftet skulle det gøres på en bestemt måde anderledes end normal plus det er noget andet i det olie end normalt men problemet er jo alle automatgearkasser vil svede lidt når de har kørt nogen km så de skal jo have lidt på engang imellem når de bliver ældre men nej vi kender jo ikke noget til hvad når der sidst er lavet servie på den autogearkasse og heller ikke om den evt har kørt 500.000km

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #16   16. dec 2016 RSP36
    Helt enig, nyere bmw og andre mærker kører med longlife, men en mitsubishi der er designet start/midt 90ér kører med alm atf SP II olie, som skal skiftes for hver 90.000km som 431bi også skriver


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #17   16. dec 2016 Ok,som sagt,kender ikke kravene til denne specifikke bil.
    Da jeg havde en E92 330D for aar tilbage ville BMW ikke skifte olien paa den,fik det gjort ved en BMW specialist og de skiftede filter og ca halvdelen af olien.Igen pga et komplet olieskift kunne goere mere skade en gavn.
    Var jeg traadstarter ville jeg gaa ind paa et mitsubishi forum og finde andre folks erfaringer.


  • #19   17. dec 2016 Det kan være, det kun er fordi den mangler olie i gearkassen. Chek på varm motor med motoren i gang, gear i N eller P, tør oliepinden af med fnugfri klud,


  • #20   17. dec 2016 havde en chrysler engang, der gjorde på samme måde, den spildte servo styrings olie, og når beholderen nået under et vis punkt, begyndte den at glide så meget i koblingen, at bilen ikke kørte, så fyldte vi væske på, og kørte straks videre . så prøv lige at tjekke beholderen til servo. mvh hc

  • #22   17. dec 2016 OH UNDSKYLD, jeg var så dum, at prøve at hjælpe.. MEN DET kunne jo så rede din dag.. smiley

  • #24   17. dec 2016 #23.. smiley sorry,sorry, trode du tog pis på mig smiley , har ikke lige forstand på hva motor der ligger i div biler, men det var det der fik chrysleren til at køre , det stod på lang tid, men gad ikke lave det, når man kunne nøjes med en slat bremse væske en gang om ugen. mvh hc

  • #25   17. dec 2016 Du roder da noget rundt i tingene? Servostyring og automatgearkasse er to af hinanden uafhængige ting.
    Servostyringen kan muligvis bruge olie fra en automattransmission, men du kan fylde servobeholderen ALT det du vil. Det har INGEN indflydelse på gearkassen.

    Gearkassen bør tømmes, filter udskiftes og frisk olie påfyldes. Så skal den nok skifte igen.
    Klonk fra styretøjet bør da bestemt undersøges og udbedres, da det kan stamme fra flere ting bl.a. styrekugler med slør.


  • #26   18. dec 2016 allan, det lyder rigtigt, men på trods af dette var det , det vi gjorde, og bagefter kørte den..vil lige sige at jeg fik af vide at det var beholderen til servo, men om det evt var beholderen til koblings væske vi fyldte op, ved jeg ikke, er kommet i tvivl nu, efter andre har skrevet. mvh hc smiley

  • #27   18. dec 2016 h.c den bil du hade var vel manuel gear i ikke ? du tror vel ikke det var bremsevæskebeholderen du kom bremsevæske i da den tit deler sammen beholder til begge to kobling og bremser

  • #28   18. dec 2016 man kan normalt IKKE koble ud, når der mangler vædske smiley

  • #29   18. dec 2016 he he.. nej den var med aut gear. smiley

  • #30   18. dec 2016 ok jamen så kan jeg bedre forstå det servobeholder kan jo teknisk godt dele olie med automatgear da de kan køre på det samme olie så den er god nok

Kommentér på:
Mitsu tar' ikke ved i gear.

Annonce