1.015 visninger
|
Oprettet:
Mitsu tar' ikke ved i gear. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en Mitsubishi Galant 2,5 V6 fra 98 med automatgear.
Den er begyndt at "glide" i gearene.
Især når den er kold. Den tager li'som ikke ved i gear med det samme, og når den endelig tar' ved, er det med et ryk.
Er her nogen der har et bud på, hvad det kan være?
Og så lige et tillægsspørgsmål.
Hvis man kører med en defekt tandstang, kan det så give nogle dunk dunk dunk lyde?
Vær' sød ved mig, jeg er jo blot en quinde...
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Og hvis du har en defekttandstang, skal du slet ik køre med den.. Alt efter hvad skaden er, så kan den låse sig fast midt i et sving, og så kan du være heldig at tage et træ. eller uheldig og tage en person
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 59
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
En aut gearkasse SKAL have skiftet olie indimellem, kan ikke huske interval på mitsu modellerne, men 100.000km er nok ikke helt ved siden af.
Han har dog ret i, at det ikke er et krav på en manuel gearkasse, men aut. virker på en hel anden måde, derfor er det strengt nødvendigt at skifte indimellem, ellers laver den numre som du oplever nu.. Og mitsu er ret følsomme, så du skal bruge den korrekte olie også, ikke bare få fyldt madolie på
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Tandstangen siger ikke klonk lyde - det gør de "buede" bærearme på dem.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 59
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
maj 2009
Følger: 81 Følgere: 386 Biler: 32 Emner: 61 Svar: 521
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Saa nej,mekanikeren er ikke noedvendigvis dum...
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Bla BMW koerte med lifetime olie i flere aar,og de fraraader faktisk at skifte olien hvis den ikke har vaeret skiftet laenge da en ny ren olie kan faa gearkassen til at hyle.
Har set eksempler paa diverse forums hvor ejerne ville vaere god ved bilen og fik det skiftet,i nogen af tilfaeldene kunne bilen ikke selv koere ned af liften.
Og nej,det er ikke en joke.
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Helt enig, nyere bmw og andre mærker kører med longlife, men en mitsubishi der er designet start/midt 90ér kører med alm atf SP II olie, som skal skiftes for hver 90.000km som 431bi også skriver
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Da jeg havde en E92 330D for aar tilbage ville BMW ikke skifte olien paa den,fik det gjort ved en BMW specialist og de skiftede filter og ca halvdelen af olien.Igen pga et komplet olieskift kunne goere mere skade en gavn.
Var jeg traadstarter ville jeg gaa ind paa et mitsubishi forum og finde andre folks erfaringer.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 636
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Servostyringen kan muligvis bruge olie fra en automattransmission, men du kan fylde servobeholderen ALT det du vil. Det har INGEN indflydelse på gearkassen.
Gearkassen bør tømmes, filter udskiftes og frisk olie påfyldes. Så skal den nok skifte igen.
Klonk fra styretøjet bør da bestemt undersøges og udbedres, da det kan stamme fra flere ting bl.a. styrekugler med slør.
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 636
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
Mitsu tar' ikke ved i gear.