{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.244 visninger | Oprettet:

Daniel C
Daniel C
Tilmeldt:
25. okt 2009
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330

termostat åben eller lukket {{forumTopicSubject}}

Hvis man skal kontrollere om en termostat er åben eller lukket, uden at tage den af og koge den i en gryde.
Kan man så ikke tage slangen af til indgangen på køleren, hvis der så løber væske ud fra termostaten med startet motor, så må termostaten være defekt i åben tilstand eller er jeg helt forkert på den?
Det er en komplet enhed som denne her http://www.ebay.co.uk/itm/272061288252?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Grunden til at jeg spørger, er at min 407er ikke kan holde kølervæske temperaturen oppe når jeg bruger varme i bilen, og den bliver ikke hurtig varm som den plejer (max 10 min)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  termostat åben eller lukket
  • #1   28. dec 2016 det får du svært ved for der vil jo være vand i motoren og termostaten sider jo sådan den lukker vandet ud af motoren når den åbner så du bliver nød til og tage den af for at tjekke den og så kan det jo ikke betale sig anden end at købe en ny da de ikke koster meget mener end 100kr men vis bilen har det vand den skal have kan det jo kun være en defekt termostat der er gået til i åben stand

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #2   28. dec 2016 En ny koster termostat til min koster ca 600kr plus moms
    Jeg er også selv kommet frem til at det må være termostaten der er blevet defekt i åben tilstand, men vil ikke tage den af og smide en ny i hvis man kunne kontrollere den på bilen, da den sidder godt gemt.


  • #3   28. dec 2016 hvad motor har du i?

  • #4   28. dec 2016 Termostater plejer at gå i stykker i åben tilstand da der ikke som sådan sker noget ved at køre med fuld cirkulation i væsken. Udover øget slid på motor og dårligere brændstof økonomi.
    Det er langt værre hvis termostaten er i lukket tilstand. Så kan varmen jo ikke undslippe og motoren overopheder, og du skal netop køre med fuld blæs på blæseren for at fjerne varme fra motoren.

    Så din er 99 pct gået i stykker i åben tilstand.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #5   28. dec 2016 En 2.0 hdi RHR 138hp

  • #6   28. dec 2016 Ved Krogslund koster den 400 med moms køber altid termostater der da de altid har været af god kvalitet købte også til min hdi sidst der

    profilbillede
  • #7   28. dec 2016 men kan godt se din er noget dyre end normal da du skal have huset med

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #8   28. dec 2016 Ja, og Peugeot tager 1500kr for den.
    Men der er jo ikke andet for end man må ty til muldvarpen og købe en ny termostat.


  • #9   28. dec 2016 det en del penge ved peugeot for sådan en men jeg kan i hvert fald sige dem fra Krogslund.dk er gode har aldrig døjet med dem men køber aldrig termostater fra thansen.dk længer fik 3 der var defekt engang så det skal jeg ikke nyde noget af igen

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #10   28. dec 2016 Man køber da ikke reservedele ved Thansen.dk smiley

  • #11   28. dec 2016 #10 hvorfor ikke? smiley

  • #13   29. dec 2016 Ja hvad folk ikke ved har de jo ikke ondt af... Men man kan jo ikke få alt gratis....

    Æhhh jo man kan spørge på BG gratis, selv om man er en nærrigpind hvad angår reservedele...
    Nogen har det for nemt idag....


Kommentér på:
termostat åben eller lukket

Annonce