{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mondeo, Leon eller passat
  • #1   8. jan 2017 Du kan købe min dejlige Mondeo stc 2.0tdcri 115hk. Fejler intet. 25.000kr

• #2   8. jan 2017 Har kørt 220.000km

• #3   8. jan 2017 det bliver for meget desværre smiley og så er mondeo en 5 min fra min bopæl ??

• #4   8. jan 2017 det er lige nøjagtig biler af den art og alder/prisklasse der kommer til at koste dig en formue at holde kørende.. hvis du kan nøjes, så køb en møjspand med to år til syn, så kan du bruge lidt penge på den ind til den skal skrottes, ellers kan du få finansieret en nyere bil,

Ved ikke hvad jeg ellers skal sige.. Har ikke gode erfaringer med nogle af dem, ikke med det kilometerantal ihvertfald.

• #5   8. jan 2017 kan ikke rigtig bruge det til noget, jo mindre du kan komme med noget specifikt smiley

• #6   8. jan 2017 Har kun personlig erfaring med Mondeoen, jeg var meget glad for min 2.0 tdci 130 fra 05 med omkring 410.000 på tælleren da jeg solgte den.. har tidligere skrevet de ting jeg selv har oplevet og har læst eller hørt fra andre, der tit giver problemer på dem når de kommer op i alderen, ser lige om jeg kan hitte det igen.. smiley

• #7   8. jan 2017 Her er hvad jeg før har skrevet smiley

Havde en 2.0 130 hk fra 2005, den havde kørt 40x.xxx km da jeg solgte den og kørte stadig godt. Det er dyrt at få skiftet kobling på værksted fordi den har dobbeltmasse svinghjul (10.000 kr) så hvis det er uden garanti er det en fordel at den er skiftet i nyere tid. på sådan en der er faceliftet (ca 2003+) er den med elektronisk turbo aktuator som har det med at smutte i lodningerne eller æde plasrikgearet når den kommer op i alderen, du kan ikke købe den løst så det er ny turbo eller en renovering. (Den kan dog GODT skiftes uden at skifte turboen selvom du vil få fortalt noget andet hos Ford og ennda i Haynes bogen, men så skal du stadig finde en brugt der virker endnu) el motoren til at køre sædet op/ned kan godt æde plast tandhjulet, så afprøv sædejusteringen. EGR´en sovser til og stopper indsugningen så se efter sort røg ved acceleration (nemt selv at ordne) hvis den ikke kan blive ordentlig varm sidder der en lille termostat ved oliepumpen der har det med at stå af, den sidder lidt dumt under indsugnings manifolden, men kan godt skiftes uden at tage indsugningen af og koster ikke meget ved ford. Så har trykslangen der går fra intercooler til EGR ventilen på indsugningen det med at flække, men en ny silikone udgave koster billigt på eBay og den er hurtigt skiftet!

• #8   8. jan 2017 Men sådan noget som dobbeltmasse svinghjul kører de andre jo også med...
    www.ford-mondeo.dk kan du læse meget mere om folks erfaringer med lige sådan en og selv få hjælp hvis det bliver den.. smiley

• #9   8. jan 2017 Jeg fik skiftet kobling svinghjul og slavecylinder på min Mondeo 2,0 tdci 115hk for lige knap 4000km siden. Det spiller bare. Derfor jeg ved min Mondeo bare er tip top. Har lige skiftet remstrammer og begge remme. Sprit ny Bosch generator. Nye flammeskiver ved dyserne. Den motor spiller bare max. Og selvfølgelig alt olie og dvs filtre. Det bare Lux.

• #10   8. jan 2017 din lyder også fin smiley vil bare ikke bruge 25000 ??

• #11   8. jan 2017 Tror nu det er en fin nok pris med de km hvis ellers den også er pæn.. min havde gået 375 mener jeg og gav omkring 20-25, kan ikk huske det præcist. Men den stod rigtig pæn, især i kabinen hvor de jo tit er trætte at se på med de km og kørte rigtig godt..

• #12   8. jan 2017 det jeg kender til de biler den stærkest af dem ang motor er seaten Leon den er med den gamle 1.9 tdi 110hk den køre også pænt langt på literen og er en stærk motor de fejler sjælden noget så lang tid de er passet med olie og vand turbo bliver slidt lige som på alle andre turbo dieseler ved en 300 400.000km men det man skal være obs på ved seat er elproblemer tjek alt virket gør det er det en god bil passaten er også en god stærkt bil men de kan døje med svinghjul og turbo dysser plus dysseledningnet ved høje km så tjek de er skiftet for nyligt vis den har kørt 300.000 400.000km og så bærearme har med at gå men det ved du helt sikkert for har vis skrive med dig før du har en 3b pd 1.9tdi ikke så er det jo sådan set den samme bil bare gb er faceliftet motor er af samme type forden har jeg også makket en del med det også turbo dysser dieselpumpe og svinghjul kobling de kan døje med og så har jeg lavet en hel del flere toppakningen på lige 115 hk model men det kan ske på dem alle vis man ikke køre pænt i dem når de er kolde eller den kommer til at koge

• #13   8. jan 2017 har 2 passat er en 115 og 90 hk ?? begge hugget op, de går heldigvis nemt i dele. passat er den jeg mindst hælder til, eneste plus er power pga chip. de andre 2 er rimelig. forden noget nyere og seaten er bare lækker smiley så må beslutte mig når jeg har set alle 3

• #14   8. jan 2017 motoren i Leon er i sammen stil som 90hk du har hugget op samme blok men turbo dysser er større ellers er de ens jeg hade 110 hk tdier i en passat tidliger bil den var chippen til 140ca den gik lige så godt som den jeg har nu og så kørte den altid 20 på literen nogen gange længer når jeg var i tyskland det kan min passat 1.9 pd tdi slet ikke komme op på køre max 17 i den og den er chippet til 150 ca

• #15   8. jan 2017 det er jo det. og er sådan set ikke begyndt at hugge den op endnu smiley

Kommentér på:
mondeo, Leon eller passat

Annonce