{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

Opel insignia Bi-xenon {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Håber i vil kunne hjælpe mig lidt her konens bil en Opel Insignia med den store xenon lyspakke den blinder åbenbart modkørende om aftenen og den er blevet indstillet så den står korrekt, men stadigvæk de andre trafikanter føler sig generet så når man køre i bilen bliver man blindet af de andre bilister hele tiden og de bremser kraftigt op når man køre bag dem det skaber konstant latterlige situationer med folk der går amok i trafikken - har i nogen erfaring med om der er en fejl på lyset selvom mekanikeren ikke kan sige der er noget galt, (den har bare skarpe lygter) men kan der være en mulighed for der er konstant langt lys på også når man tænder det lange lys så det kun oppe agtigt den bliver skarpere og ikke så meget forskel i længden har i hørt lignende før???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel insignia Bi-xenon
  • #2   13. jan 2017 det burde den - hvis det har betydning er det automatisk op og nedblændning som virker som vinden blæser selvom der ingen fejl på computeren er

• #4   13. jan 2017 okay vil jeg lige undersøge tak for det er belastne

• #5   13. jan 2017 På Opels Facebookside skriver en person:

"hej opel
    jeg er lastbilchauffør og bruger derfor mere tid på vejene end de fleste.
    og der er rigtig mange hvis ikk alle opel insignia med xenon lygter, der blinder. den slår aldrig fejl hvis der kommer en bil med xenon lygter der blinder så der 75% chance for det en insignia. kunne i lige ved lejlighed tjekke en af de modeller når den alligevel er inde til service. det tyder på der kunne være en generel fejl på lygterne.

mvh jesper"

Opel svarer:

"Hej igen Jesper Nielsen, har lige en lille opfølgning til dig. Vi er opmærksom på problemet. En del Insignia-modeller har haft en fejl på lygterne, som løbende bliver opdateret i takt med, at bilerne kommer på Opel-værkstederne til service. Bedste hilsner Mathilde, Opels Facebook-team."

Så umiddelbart vil jeg anbefale dig at kontakte et autoriseret Opel-værksted.

• #6   13. jan 2017 Hej
    vask løgteglassene, - det hjælpe gevaldigt
    MVH KP

• #7   13. jan 2017 perfekt tusind tak nu har jeg lige været ude og køre en tur og ganske rigtigt folk de blinder mig med vilje fordi de tror jeg køre med langt lys utrolig farligt og hvis jeg blinder folk ligeså voldsomt så skal.det fikses asap da det ikke er behageligt tak for jeres kommentarer jeg køre den til et opel værksted da man enten for migræne eller køre galt pga de lorte lygter blinder folk

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #8   14. jan 2017 Grunden til at den brænder under normale omstændigheder, er at led kørelyset køre på fuld styrke 24/7 (ikke lovlig) og led lyset ophidser så xenon lyset så det synes at den blænder.
    Nissan qashqai gør det samme
    Men som andre skriver, så kan det være lægekontrollen der ikke virker rigtig, de er muligt at det hjælper at kalibrere sensoren

• #9   14. jan 2017 Ved ikke hvad "fejlen" kan være. Men oplever i 9 ud af 10 tilfælde at ved xenon der blænder, så er det en insignia.
    Synes dog også at der er mange af de nye Audi, BMW og Mercedes der blænder meget med LED lygter.

• #10   14. jan 2017 Mads, det giver mening, for Opel er opmærksomme på en generel fejl smiley

Den nye Astra derimod - den er genial med de nye LED lygter. Blænder overhoved ikke.

Kommentér på:
Opel insignia Bi-xenon

Annonce