{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Fremtidens leasing? {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt over en artikel om Cadillacs nye leasing type, som de kalder BOOK. Ideen er, at man betaler et fast beløb hver måned, og så kan man frit vælge mellem deres biler, efter behov eller lyst. Alt er inklusiv, dvs. leasing, forsikring, ejerafgift, service etc. Man vælger bare bil og kører den. That's it. Bilerne bookes med en smartphone app og leveres til døren når man vil skifte bil.

Dvs. den ene uge tager man en CT6 fordi man skal køre langt og gerne vil have en flyder. Derefter tager man et par uger i den vilde CTS-V med over 600HK fordi man vil ud og have det lidt sjovt. Skal man en tur på skiferie snupper man en stor Escalade istedet, som har plads til det hele. Frit valg på alle hylder.

Nu er det Cadillac der har lanceret servicen, men forestil dig at det var dit favoritmærke, det kunne være BMW, Audi, Ford, Peugeot, Toyota eller et andet mærke. Kunne du være interesseret i sådan en type leasing?

Jeg synes ideen er spændende, især hvis prisen var rigtig. Jeg kunne eks. sagtens se fidusen i at ligge og køre rundt i en Audi A4 til hverdag, og så få bragt en R8 ud i weekenderne, en A8 til de lange ture og en Q7 de få gange om året hvor jeg kunne finde på at tage på skiferie.

http://www.youtube.com/watch?v=m-2c6BsqRYU


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremtidens leasing?
  • #2   17. jan 2017 Audi varslede sidste år de ville komme med såen en løsning. Skulle angiveligt koste i omegnen af 7-8000kr om måneden

  • #3   17. jan 2017 Audi har også deres on-demand hvor man kan booke biler, og selv hente dem, og låse dem op med mobiltelefonen. Men det minder mere om alm. biludlejning.

    Tesla arbejder også på løsninger hvor man deles om bilerne.

    Der er helt klart et stigende udbud af løsninger, hvor man ikke ejer biler, men betaler for at have dem til rådighed og bruge dem.


  • #5   17. jan 2017 Det lyder som en genial idé. Gad jeg godt nok gerne med BMW. Have en X5 M nogle gange, og så en M4 eller noget i den stil kunne være fedt. Til lange ture kunne man lige få sig den nye 760iL.
    Det kunne du da godt prøve med Cadillac. De har mange fede biler, til hvert behov.


  • #6   17. jan 2017 Kommer aldrig til at lease, jeg er for gammeldags, og vil eje min bil. smiley

    Det er heller ikke muligt at få mine ønskeplader på en leasingbil da det er et krav at man skal eje bilen.


  • #7   17. jan 2017 Det er en sjov nok idé. Men det giver jo sig selv, at man kommer til at betale kassen for det, så derfor ville det slet ikke være interessant for mig.

    Bilmærkerne skal have (mindst) de samme kroner i kassen, kan man tillade sig at antage. Man kommer derfor sandsynligvis bare til at betale en form for gennemsnitspris af deres leasingydelser. Hvis man skal have adgang til en R8 i "puljen", kommer man til at betale ALT for meget for den A4, der passer til behovet 350 dage om året.


  • #8   17. jan 2017 Man kunne forestille sig at man betaler et fast beløb for den billigste bil, og så er der et tillæg for en R8 fx, så gør det ikke nogt hvis den kun skal bruges 5 dage årligt..

    For jeg kunne SAGTENS se mig selv køre i en R8 på daglig basis... og så er der næppe biler nok til alle alligevel, så et eller andet system må de have tænkt over..

    konceptet er i hvertfald super fint smiley


  • #9   17. jan 2017 Ideen er sådan set fint nok. Jeg tror desværre bare at man kunne gå hen og få problemer når alle vil have luksusbilerne til weekenden på en gang. Så man ender sandsynligvis med at betale for meget for den helt standard bil som man kunne have leaset billigere hos naboen, lige på nær de 2-3 gange om året hvor man er heldig nok til at få fingrene i en af de lækre biler.

  • #10   17. jan 2017 Cadillac tilbyder kun sine premium biler via dette system, og derfor er det også relativt dyrt.

    Jeg tror at en model, hvor bilerne er inddelt i kategorier, og man kan betale for eks. X dage i kategori A, Y antal dage i kategori B og Z antal dage i kategori C ville være mere interessant for mig.

    Så kunne man eks. vælge at 80% af tiden kører man i en basisbil. Det ville give en lavere pris.


Kommentér på:
Fremtidens leasing?

Annonce